Reagirajući na novoobjavljene podatke o poslovanju Agrokor, slovenski ministar za gospodarstvo Zdravko Počivalšek kazao je da ga negativni rezultati Agrokora ne iznenađuju
Konzumove trgovine u BiH sad je i formalno preuzeo Mercator
Nadzorni odbor Mercatora u utorak je na prijedlog uprave potvrdio prekid ugovora o najmu 83 lokala trgovačkih centara u BiH Konzumu, te podmirenju neplaćene najamnine putem preuzimanja opreme u tim trgovinama u korist Mercatora, priopćila je Uprava te tvrtke.
Time je formaliziran već ranije postignut sporazum u okviru koncerna Agrokor da trgovine koje je prilikom kupnje Mercatora u BiH preuzeo Konzum ponovo postanu dio Mercatorove mreže, odnosno brenda Mercator.
Reagirajući na nove objavljene podatke o poslovanju Agrokora koji slijede iz revizije njegova poslovanja, slovenski ministar za gospodarstvo Zdravko Počivalšek kazao je u utorak novinarima da ga negativni rezultati Agrokora koji je 2014. godine kupio Mercator ne iznenađuju jer se hrvatski koncern nije širio na zdravim temeljima, a ponovio je da će slovenska vlada i u sadašnjoj krizi Agrokora nastojati zaštititi slovenski javni interes.
"Nećemo dopustiti da se kriza u Agrokoru prenese na Sloveniju kao zarazna bolest i vjerujem da će vlada u slučaju takvih pokušaja aktivirati sva moguća pravna sredstva da se to spriječi", kazao je Počivalšek na konferenciji za novinare u Ljubljani.
U razgovoru za mariborski list "Večer" Počivalšek je, pak, rekao da je posebni zakon što ga je slovenska vlada donijela nakon što je u Hrvatskoj donijet "lex Agrokor" zaštitio javni interes u Sloveniji jer je slovenskim zakonom "suspendirano" pravilo po kojemu matična vlasnička kompanija može diktirati ovisnim tvrtkama poslovne odluke.
Na taj je način spriječeno financijsko iscrpljivanje Mercatora od strane vlasnika, kazao je Počivalšek.
Slovenski mediji u vezi krize Agrokora i njegova odnosa s Mercatorom navode da bi slovenska vlada voljela da u Mercatoru dođe do nove vlasničke strukture i promjena u poslovnoj politici, kako bi Mercator dugoročno mogao opstati na tržištu u jakoj konkurenciji stranih trgovačkih lanaca, budući da je kompanija od velike važnosti kao kanal prodaje slovenskog prehrambeno-industrijskog sektora, ali i za tržište rada s obzirom da Mercator samo u Sloveniji zapošljava desetak tisuća radnika.