Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
9 komentara

Mala Mlaka: U vrtiću djecu uče štedjeti struju i odvajati otpad

Mališani iz zagrebačkog dječjeg vrtića Botinec, podružnica Mala Mlaka, doslovno od pelena uče kako živjeti u skladu s prirodom, koristiti resurse i zaštiti je

Žarko Bašić/Pixsell
Foto: Žarko Bašić/Pixsell

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Oni već s tri godine znaju kako uštedjeti struju i vodu, metlicom pokupiti prašinu s poda, pomoći u održavanju vrta i voćnjaka, zalijevanju cvijeća, izrađivati igračke od kamenja i drveta, kućice od starog kartona...

Mališani iz zagrebačkog dječjeg vrtića Botinec, podružnica Mala Mlaka, doslovno od pelena uče živjeti u skladu s prirodom, istraživati njezine mogućnosti, koristiti resurse i zaštiti je. Za to su zaslužne odgojiteljice i ravnateljica prof. Marijana Pernar, koje su od otvorenja podružnice intenzivirale projekte za održivi razvoj. No za to imaju i fantastične uvjete - prekrasan vrt u sklopu vrtića. Prije dvije godine zaslužili su međunarodni status ekovrtića i zelenu zastavu koja se vijori u dvorištu. Neprestano razvijaju projekte kako bi potvrdili vrijednost jer se priznanje obnavlja svake dvije godine.

- Dijete se u dobi od godine dana pretvara u pravog malog istraživača. Ujedno je tada potrebno postaviti određene granice u situacijama kad dijete radi nešto što ne bi smjelo, što bi ga moglo ugroziti, osjećaj ljutnje koji se javlja kad mu se nešto zabranjuje ili mu se ne ispunjavaju želje shvaćati kao normalne reakcije na situaciju.

Od početka u odgojno-obrazovnom radu naglasak je na osamostaljivanju djece u svim aspektima života. Ono što svakodnevno ovdje uče kroz igru primjenjivat će cijeli život. U vrtiću u svakom segmentu provodimo aktivnosti održiva razvoja čiji je cilj da djeca izrastu u osviještene i odgovorne mlade ljude koji imaju svoje stavove i sposobnosti.

Počinjemo od jaslica. Izgrađujemo im pozitivan odnos prema prirodi i okolini te pokušavamo usaditi važnost osobnog djelovanja u zaštiti okoliša. Učimo ih reciklirati, odvajati otpad, racionalizirati potrošnju pitke vode (nakon ručka ostatke iz čaša prelijevamo u plastičnu posudu i onda tom vodom zalijevamo biljke) i struje.

Istražujemo kako očuvati biljni i životinjski svijet, uzgajati sadnice, sve materijale iskoristiti do kraja, organiziramo kreativne radionice s ekotemama (uče razvijati sposobnost izražavanja: kroz dramske i likovne aktivnosti, obradu priča iz slikovnica, kroz pjesmice, recitacije, izradu plakata). Potičemo svakodnevne tjelesne aktivnosti kroz prirodne oblike kretanja (trčanje na dvorištu, penjanje na tobogan, klackanje), što je vrlo značajno za njihov motorički razvoj - objašnjava odgojiteljica Danijela Filković.

Tijekom dana velik dio vremena djeca provode u dvorištu. Zimi na snijegu, ljeti u hladovini ispod stabala jabuka. I mi smo ih tamo zatekli. Nasmijane, rastrčane i vesele. Kad ne mogu van, i u unutrašnjosti vrtića formirali su centre prirode i prirodnih materijala u kojima su sobne biljke, staklenici...

- Krajnji cilj svakog projekta je djetetovo samoodređenje prema problemu i njegovo kreativno rješenje. Smatramo da je projektni pristup temeljni pristup s obzirom na to da je vezan za kontinuirano tematsko proučavanje koje omogućuje da dijete izučava bolje i potpunije kako bi se ono što bolje upoznalo i snalazilo u svojem prirodnom okruženju. Za bolji svijet sutra će biti zaslužna i odgovorna djeca koju odgajamo danas - objašnjava odgojiteljica. Naglašava da sva istraživanja potvrđuju kako briga o životinjama i biljkama jako pozitivno djeluje na djecu.

- Komunikativnija su i prilagodljivija u socijalnim kontaktima. Dijete, brinući se za životinju (u ovoj dobi za ribice i kornjače), uči se odgovornosti za druga bića. U toj interakciji uče se disciplini, strpljenju, nježnosti, empatiji... Podižu im samopouzdanje, uče radnim navikama - govori Filković. Tete svakodnevno vode bilješke o dječjim aktivnostima, razmišljanjima i međusobnim odnosima, mogućnostima te potrebama kako bi isplanirali daljnje akcije. Na sve je ponosna ravnateljica.

- Naš vrtić je razvojni centar, vrtić za učenje vrijednosti demokratskoga građanskog odgoja s naglaskom na pravo djeteta na sudjelovanje, pozitivan aktivitet u zajednici. Takvih vrtića, s različitim područjima izvrsnosti koji prenose znanja drugim vrtićima, ima 12. Želimo da se dijete u svojem okruženju dobro osjeća, da ga se primijeti, da se čuje njegov glas - govori ravnateljica.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message