Velike su razlike u postocima rješivosti i među predmetima. Naime, najbolji su rezultati postignuti iz engleskog jezika gdje je prosječna riješenost između 68 i 73 posto...
Matematiku najbolje znaju u Zagrebu, a hrvatski u Zadru
Testiranja znajnja za državnu maturu održana su u osam hrvatskih gradova (Zagreb, Rijeka, Split, Osijek, Pula, Zadar, Šibenik, Dubrovnik), a najbolje rezultate maturanti su ostvarili u poznavanju engleskog jezika.
Matematika im je i ove godine predstavljala najveći izazov pa su iz tog predmeta ostvarili najlošije rezultate, slične onima prošlogodišnje generacije. Više od 4000 maturanata izašlo je na probne ispite, a svoje znanje na višoj A i nižoj B razini uz matematiku i engleski testirali su i iz hrvatskog jezika.
- Testovi su pisani tri mjeseca prije državne mature kako bi učenici stekli dojam što ih čeka kad za to dođe vrijeme, ali i da se trgnu te na vrijeme počnu učiti - tvrdi profesor Toni Milun, predavač na Visokom učilištu Algebra, gdje su ispite iz probne mature i održali. Dodaje kako su prijašnje analize pokazale da učenici na pravim ispitima državne mature u pravilu postižu rezultate bolje za 20 posto od onih koje su ostvarili na probnim ispitima.
- To se postiže pravodobnim početkom učenja što i jest svrha probnih ispita - pojašnjava profesor Milun.
Najbolje rezultate iz matematike ove su godine postigli zagrebački srednjoškolci čija je riješenost ispita 40 posto. Najlošiji su se u matematici pokazali učenici iz Dubrovnika koji su postigli rezultat od 31 posto.
- Velika razlika između ta dva grada nije rezultat loših predavača ili učenika koji su u matematici znatno lošiji, nego u tome što je većina Dubrovčana odabrala matematiku polagati na nižoj B razini - pojašnjava Milun dodajući kako je Dubrovnik turistički grad u kojem se učenici uglavnom opredjeljuju za studije turizma i društvenih znanosti koji ne zahtijevaju položenu matematiku na B razini.
Za razliku od njih, u Zagrebu prednjači interes za tehničkim studijima, informatikom i biomedicinom, za koje je potrebno matematiku položiti na višoj razini.
Velike su razlike u postocima rješivosti i među samim predmetima. Naime, najbolji su rezultati postignuti iz engleskog jezika gdje je prosječna riješenost između 68 i 73 posto.
- Velike su razlike u postocima između rezultata ispita iz engleskog jezika i onih iz matematike. To opet ne znači da su predavači engleskog bolji od predavača matematike, nego govori o tome da je poznavanje engleskog danas nužno te da ga djeca govore i razumiju već u vrtičkoj dobi - govori Milun te dodaje kako matematika učenicima još nije toliko zanimljiva jer je riječ o predmetu koji se ne može kampanjski naučiti, nego ga treba učiti sustavno i s vremenom to znanje nadograđivati. Hrvatski jezik učenici su u svim gradovima rješili gotovo podjednako pa se može zaključiti da su razlike među učenicima u ovom predmetu izuzetno male.
Nakon pisanja probnih ispita maturanti su sudjelovali u istraživanju koje je pokazalo da se više od 60 posto njih u ovom trenutku aktivno priprema za maturu, ali pomalo zabrinjava podatak da njih 38 posto još nije započelo s nikakvim pripremama za ovaj važan ispit koji slijedi za manje od tri mjeseca.
- To je očito trend iz generacije u generaciju jer su se slični rezultati pojavljivali i prethodnih godina - smatra Milun.