Britanskim učenicima u Kentu mali humanoidni robot pomaže u učenju. Đaci su oduševljeni. Ouno su zainteresiraniji za nastavu otkako im je Nao učitelj
Mentor i učitelj: ‘Robot Nao uči nas pisati, čitati i plesati’
Nao je silno utjecao na nastavu, djeca ga jako vole i puno bolje uče uz njega, rekao je stranim medijima Gavin Summerfield, ravnatelj osnovne škole Birckbeck u Kentu u Velikoj Britaniji.
Nao je humanoidni robot. Iako izgleda kao akcijska figura, jako je moćan i okretan edukacijski alat. Njegov je cilj zainteresirati učenike za čitanje, pisanje, kodiranje, ali i za ples. Osim što pomaže učenicima u nastavi, Nao pomaže i učiteljima kako bi uspješno održali pozornost đaka tijekom nastave, ali i kako bi uspješno eliminirali monotone zadatke te uveli zabavnije učenje. Visok je 58 centimetara. Na čelu ima ugrađenu kameru. Razumije i govori čak 20 jezika, a uz to ima sposobnost analizirati emocije svojih sugovornika tako što procjenjuje različite izraze njihovih lica i tonove glasova. Također, Nao spretno pamti sve jedinstvene podatke o korisniku pa je tako svaka interakcija s njim iznimno personalizirana.
Izradila ga je tvrtka Aldebaran Robotics, a sredstva za financiranje robota došla su iz zaklade Shine koja inače podupire obrazovne programe za djecu koja nemaju osnovne uvjete za normalno obrazovanje.
- Nao otvara čitav novi svijet mogućnosti. Omogućio je djeci da svoje učenje podignu na višu razinu - istaknuo je ravnatelj Summerfield i dodao kako je robot na svojevrstan način transformirao učenje. Trenutno se Nao koristi kako bi djecu podučio kodiranju i programiranju, a koristi se i kako bi učenike koji su nezainteresirani za nastavu naučio pisati i čitati. Plesom, podizanjem raznih predmeta i analizom svojeg okoliša, Nao čini učenje kodiranja inovativnim, stimulativnim i djeci nadasve privlačnim.
Nao ima mogućnost da ga programiraju korisnici. Zahvaljujući tome, može se koristiti za niz predmeta, od matematike i kodiranja pa sve do književnosti. Također, može i ispitivati učenike, reagirati na flash kartice i glasovne odgovore, a uspješno može držati i kratka predavanja te tako podučavati djecu.
- Učenici su često uzbuđeniji što će raditi s robotom, nego s ljudskim bićem. Izvanredan je za podučavanje i sretni smo što je dio naše škole - zaključio je ravnatelj.