Obavijesti

News

Komentari 88

Misterij muškarca sa šokantne fotografije na kutiji cigareta

Misterij muškarca sa šokantne fotografije na kutiji cigareta
8

Neki tvrde da im je čovjek s fotografije na kutiji cigareta član obitelji i da je snimljen bez dozvole. Europska komisija tvrdi da je svaka sličnost slučajna

VIDEO

Ne mogu govoriti o pokojnom suprugu jer je slučaj na sudu, rekla je jučer Johanna Wegerer iz austrijskog Waidmannsfelda eksluzivno za 24sata.

Ona je još prošle godine tvrdila da je na fotografiji koja se nalazi na raznim kutijama cigareta njezin preminuli suprug Franz. Bila je bijesna jer je, tvrdi, fotografija njezina umirućeg supruga, koji je spojen na aparate i leži u bolnici, snimljena bez njezina znanja. Nedavno je unajmila odvjetnika Dietera Böhmdorfera koji je za njemački Bild rekao da se na fotografiji nalazi Franz Wegerer te su sve dali na sud. Međutim, osim Johanne, javilo se još nekoliko ljudi koji tvrde da je muškarac koji diše uz pomoć aparata član njihovih obitelji, a pojavio se i čovjek koji tvrdi da je na fotografiji upravo on.

Nepušač traži odštetu

Španjolac (54) danas je zdrav muškarac, ali tvrdi da su ga za potrebe kampanje protiv pušenja snimili tijekom operativnog zahvata u bolnici Santiago de Compostela u travnju 2015. godine dok je bio na operaciji kralježnice.

Španjolac je inače nepušač, a prepoznali su ga navodno susjedi koji su kupili cigarete. Vidjevši fotografiju, i on je unajmio odvjetnike.

- Kao prvo, ne ležim u bolničkom krevetu zbog posljedica pušenja, nego zbog problema s leđima, a druga stvar koja me ljuti je to što su me snimali bez mojeg dopuštenja – izjavio je Španjolac.

I umirovljenik Harald Molter (54) iz Saarske tvrdio je da se prepoznao na fotografiji. Unajmio je odvjetnika koji je proveo istragu i zaključio da se njegov klijent zabunio.

Sad su se javila tri muškarca iz Rumunjske. Oni pak tvrde da je na fotografiji njihov otac i da je fotografija korištena bez njihove dozvole. Odvjetnik Adrian Cuculis tvrdi da je obitelj bijesna i da će tražiti rekordnu odštetu. U Europskoj komisija odbacuju tvrdnje da su fotografirali osobe bez sopuštenja.

Svaka sličnost je slučajna

- Sve osobe prikazane na slikama obaviještene su kako će se njihove slike koristiti kao dio zbirke slikovnih upozorenja i za tu su svrhu potpisale suglasnost. U tom postupku konzultirani su odvjetnici kako bi se osiguralo da tekst suglasnosti pokriva sve aspekte traženih autorskih prava. Svaka sličnost osoba koje se pojavljuju na slikama s drugim osobama koje nisu dale svoj pristanak je slučajna - rekla je Rima Joujou Deljkić, voditeljica odjela za odnose s medijima pri Europskoj komisiji.

Dodala je da su slike izradili vanjski izvođači te da je Europska komisija odabrala 42 slikovna upozorenja uzimajući u obzir savjete stručnjaka. Fotografije su usvojene 2014. godine u sklopu delegirane direktive Komisije, koja je na kraju poslana Vijeću i Europskom parlamentu, koji se nisu protivili.

- Komisija je upoznata s identitetom svih osoba na slikama iz zbirke slikovnih upozorenja u sklopu direktive i ne može proslijediti podatke o njihovu identitetu radi zaštite njihovih prava - upozorila je Joujou Deljkić.

Od Hrvata gori samo Bugari

Sporna fotografija na kojoj su se mnogi ‘prepoznali’ samo je jedna od 42 nove fotografije 600.000 eura skupe kampanje EU-a pod nazivom “Pomoć životu bez duhana” kojima se želi upozoriti na posljedice konzumacije nikotina. Uništeni zubi, krv iz pluća, mrtvaci, beba s cigaretom koja viri iz dude, slika fetusa napravljenog od opušaka, usna šupljina zahvaćena karcinomom i mnoge druge trebale bi pušače odvratiti od pušenja. U Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo tvrde da kod nas puši čak 30 posto odraslih i da su od nas gori samo Bugari. Uznemirujuće fotografije na duhanskim proizvodima na hrvatske su kioske stigle u siječnju. Sa svime je počela Kanada 2001. godine. Od tada je fotografije uvelo više od stotinu zemalja u svijetu, a u EU je to obavezno.     

Ova kampanja Europske unije je čisto eksploatiranje žrtve radi prodaje proizvoda, rekao je Dragan Šajatović, marketinški stručnjak i direktor zagrebačke tvrtke za marketing Red Brick.

'U svijetu i medijima je ionako već previše negative'

Dodaje da, prema njegovu saznanju, nije smanjen broj pušača u zemljama koje već dulje koriste šokantne fotografije. Zbog toga je smatra potpuno promašenom.

- U svijetu i medijima je ionako već previše negative. Zato mislim da se na tu negativu ne bi trebalo ići još dodatno s negativnom kampanjom. Ljudima trebaju pozitivne stvari koje će im dati snagu da prestanu pušiti. Na fotografijama bi trebala biti prekrasna priroda ili nešto što asocira na zdravlje i zdrav život - zaključio je Šajatović.

'Slike su jezive, a njima se ne postiže ništa'

Ni poznata hrvatska psihologinja Mirjana Krizmanić ne odobrava kampanju. Smatra je predrastičnom, ali i neučinkovitom.

- Slike su jezive, a njima se ne postiže ništa. Najlakše je zalijepiti sliku na kutiju, ljudi se trude da je ne gledaju i dalje puše. Za prestanak pušenja treba puno više truda, odnosno treba educirati ljude - smatra Krizmanić.

Šokantne fotografije na scenu lansirao Benetton

Šokantne fotografije Oliviera Toscanija u 90-im godinama prošlog stoljeća lansirale su do tada nepoznati talijanski brend Benetton na svjetsku scenu. Neke od njegovih najupečatljivijih kampanja obuhvaćaju fotografije svećenika koji ljubi opaticu, papu kako ljubi u usta imama iz Kaira, bijelu bebu koju doji crnkinja, tri identična ljudska srca na kojima stoje oznake “bijelo”, “crno” i “žuto”, krvave uniforme mrtvog bosanskog vojnika, kao i potresnu fotografiju Davida Kirbyja oboljelog od AIDS-a, okruženog s obitelji u posljednjim trenucima koji ga dijele od smrti.

Kirbyjeva obitelj dala je suglasnost za korištenje fotografije, uvjerena, poput Toscanija, da će njezin primarni efekt biti podizanje svijesti ljudi o kobnom virusu. Toscani je imao i kampanju “We, on death row“ (Mi, u redu za smrt), a obuhvaćala je portrete ubojica osuđenih na smrt.

Trebala je upozoriti na kontroverze vezane za podršku ovakvoj vrsti kazne u Americi. Američka je javnost bila zgrožena, a jednako su se osjećale i obitelji osuđenika na smrt. Država Missouri tužila je Toscanija i Benetton, a američki lanac robnih kuća Sears, Roebuck & Company obustavio je prodaju odjeće ove tvrtke.     

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 88
VIDEO

Što se to kuha u Mostu? Svađa supružnika Raspudić i Miletića oko liste za Europski parlament
ŽELE NAPUSTITI STRANKU?

Što se to kuha u Mostu? Svađa supružnika Raspudić i Miletića oko liste za Europski parlament

Potvrde ni demantija ovih informacije još nema, a nitko od dužnosnika Mosta ne odgovara na telefonske pozive.

Policija došla privesti čovjeka u Našicama, on skočio i poginuo!
S PRVOG KATA

Policija došla privesti čovjeka u Našicama, on skočio i poginuo!

Policija iz Našica jutros oko 7 sati je pokušala realizirati dovedbeni nalog koji je Županijski sud u Osijeku raspisao za 47-godišnjakom kojeg je trebalo dovesti u Zatvor u Zagrebu
Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...
A KLELI SE U JEDINSTVO

Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...

Odlazak bračnog para Raspudić Selak od Mosta, samo je jedan od raskola među partnerima i unutar stranaka nakon izbora. DP se lomi oko koalicija, SDP-ov Grbin na meti kritika, Plenković na dvostrukom udaru...