News

Komentari 253

Može li Pelješki most spasiti Plenkovića i njegovu stranku?

Može li Pelješki most spasiti Plenkovića i njegovu stranku?

HDZ je koristio Pelješki most u predizborne svrhe dok su Ivo Sanader i Jadranka Kosor zakapali kamene temeljce. Što bi tek trebao učiniti sada kad je most dovršen? I hoće li mostom sakriti korupciju, afere i neuspjeh?

SDP je izašao na parlamentarne izbore 2003. godine s dovršenim autocestama prema Rijeci i Splitu kao jednim od najvećih hrvatskih projekata, ostvarenja povijesnog sna i, naravno, predizbornih aduta.

Pa je svejedno pao s vlasti.

Birače ljevice taj projekt nije uspio motivirati da izađu na izbore, dok je HDZ-ove birače motivirala antihaška propaganda i prezir prema vladi Ivice Račana.

Hoće li Pelješki most, koji će se službeno zvati "Pelješki most", pomoći HDZ-u da dobije naredne parlamentarne izbore, kad god oni bili?

HDZ je oduvijek Pelješki most koristio u predizborne svrhe, još otkako su Ivo Sanader u dva navrata, a Jadranka Kosor neposredno prije pada s vlasti 2011. godine, udarnički zakapali temelje u predizbornim kampanjama. 

Most kao uteg

Nakon toga Pelješki most pretvorio se u politički uteg i jedan od simbola HDZ-ove korupcije, rastrošnosti, neobuzdanosti, manipulacije. Pelješki most, točnije njegovo eksploatiranje od strane HDZ-a, postao je politički "punchline", neka vrsta rugalice na HDZ-ov račun.

Može li sada Pelješki most, kojeg je financirala Europska unija, a izgradili Kinezi, postati glavni predizborni adut Andreja Plenkovića?
Već je od lanjskog spajanja mosta HDZ napravio stranački dernek, s vatrometom i iskazivanjem prisnosti unatoč tadašnjim epidemiološkim mjerama. Ove godine otvaranje mosta trebala bi biti kulminacija HDZ-ove eksploatacije Pelješkog mosta koja traje već dvadesetak godina.

Ako autoceste nisu spasile vladu Ivice Račana, može li Pelješki most spasiti vladu Andreja Plenkovića?

Može se li iza mosta sakriti sve korupcijske afere, ministri u zatvoru, optužnice i afere, neuspjesi u obnovi, 17 tisuća umrlih od korone, političko propadanje i demokratska degradacija Hrvatske?

Blještavi simboli

Što se tiče glasača HDZ-a, u to nema nikakve sumnje. HDZ je oduvijek uzurpirao nacionalne simbole, a njegovi birači spremno su se fascinirali tim blještavilom. 

Kao što je cijela Hrvatska u rukama HDZ-a, to će biti i Pelješki most.

A tko zna, sutra možda i neke pristupne ceste do tog velebnog zdanja koje trenutno niotkuda ne vodi nikamo. 

U svakom slučaju, otvaranje mosta Plenković mora politički kapitalizirati sada, prije nego što već sutra bude kasno. 

Jer HDZ se nalazi između dvije krajnosti. S jedne strane, opterećen je hipotekama korupcije, klijentelizma, inflacije, socijalne krize, propadanja i neizvjesnosti koje, na drugoj strani, nastoji kompenzirati Pelješkim mostom, uvođenjem eura, ulaskom u Schengen, kreditnim rejtingom i ostalim adutima.

Generalima do pobjede

I te 2003. godine HDZ je uspio Račanove autoceste pobijediti svojom antihaškom propagandom, splitskom Rivom, eksploatacijom generala i nacionalnih simbola i dokopati se ponovno vlasti.

Sada bi Pelješkim mostom, kao novim nacionalnim simbolom, trebao pobijediti vlastiti neuspjehe u vođenju države, upravljanju pandemijom, saniranju posljedica potresa, obuzdavanju inflacije... I naravno, sve one neviđene korupcijske afere.

I dok je SDP izgubio izbore s dvije povijesne autoceste, HDZ je već uspio dobivati izbore s nedovršenim Pelješkim mostom. Što bi tek mogao napraviti s ovim dovršenim?

Most ili novčanik?

Birači bi tako mogli biti opet stavljeni u situaciju da im pogled na velebni Pelješki most zamagle pogled u vlastiti novčanik ili bankovni račun, kao i na HDZ-ovu korupciju.

Andrej Plenković raspisao je prošle parlamentarne izbore u ljeto 2020. godine kada je proglasio pobjedu nad koronom, posliej čega je umrlo narednih desetak tisuća ljudi. Sada će ga otvaranje Pelješkog mosta sigurno natjerati da razmisli o najboljem trenutku za raspisivanje izbora.

Jer bolji adut od tog mosta sigurno više neće imati.

Pred vlastitim biračima sigurno. 

POGLEDAJTE VIDEO: VRTIĆANCI O PELJEŠKOM MOSTU

Najčitaniji članci