Igra je najbolji način za motiviranje djece i odraslih na učenje te redovito aktiviranje neurona koje je ključno za održavanje mozga “u formi”. Znaju to i autori programa Think&Solve
Na Mozgaonici djeca uče kako razmišljati: Potiče se znatiželja
Igra je najbolji način za motiviranje djece i odraslih na učenje te redovito aktiviranje neurona koje je ključno za održavanje mozga “u formi”.
Znaju to i autori programa Think&Solve. Njihove radionice se temelje na više do 200 drvenih mozgalica. Takav rad implementiran je u kurikulum škola i fakulteta u Kini, Tajlandu, Maleziji i
Izraelu, a danas broji više od 600 certificiranih profesora. U Hrvatskoj se Think&Solve provodi od 2016. godine s temeljnim ciljem podučavanja djece vještinama razmišljanja.
Cilj nije “napuniti” dijete informacijama koje pohranjuje i kasnije pretražuje, kao da se priprema za prvaka u kvizovima znanja.
- Cilj ove edukacije je pružiti djetetu alate koje će moći koristiti cijeli život u rješavanju svakodnevnih problema i radnih zadataka - kažu organizatori.
Nastava je organizirana tako da svaka mozgalica predstavlja jedan problem
koji učenici u prvoj fazi sata (igra) pokušavaju riješiti samostalno ili grupno. Pri tome im se ne daju gotova rješenja ili činjenice koje moraju usvojiti, nego postavljanjem pitanja edukator usmjerava učenike da
sami dođu do rješenja. Na taj način potiče se osjećaj postignuća kod učenika što utječe na formiranje djetetove pozitivne slike o sebi.
Primjerice, kad se na nastavi izrađuje neka od mozgalica, učenici ne dobiju gotove materijale i upute za izradu, nego im se ponude razni materijali koji se mogu iskoristiti u izradi, a oni otkrivaju mogućnosti njihova korištenja i najefikasniji način izrade igre. Nije nužno da učenici naprave savršenu, najbolju moguću igru od dostupnih materijala, nego im je dopušteno pogriješiti. Važno je da kasnije, u drugoj fazi (rasprava), prepoznaju nedostatke i prednosti vlastite igre te isprave nedostatke u sljedećem pokušaju, učeći iz pogrešaka. U posljednjoj fazi primjene mozgalice se povezuju sa svakodnevnim problemima i različitim područjima (matematika, psihologija, biologija, geografija, hrvatski i strani jezici itd.).
- Na taj način potiče se znatiželja učenika jer se u igri osjećaju opušteno, pobuđeno i motivirano, a upravo se u pozitivnoj atmosferi najlakše uči i radi te razvija potencijal i kreativnost pojedinca - kažu organizatori.
Na trening razmišljanja mogu se upisati svi zainteresirani u Mozgaonici u Ilici 62 u Zagrebu.