PREUZIMANJE Nastavi li obitelj koristiti telefon ili druge usluge telekoma, morat će tu pretplatu prenijeti na svoje ime
Nakon smrti vlasnika za odjavu telefona potreban je smrtni list
Pokušala sam otkazati ugovor za fiksnu liniju nakon očeve smrti, no odbili su jer još nisam imala smrtni list, požalila se čitateljica iz Zagreba. Dodala je da je liniju pokušala odjaviti u poslovnici nakon što su joj to rekli u pozivnom centru. No vjerojatno su propustili reći da joj za odjavu nije dovoljna obavijest o smrti.
- I ranije, dok je još otac teško bolestan ležao u bolnici, pokušala sam odjaviti njegovu fiksnu telefonsku liniju. No rekli su da se on mora javiti na telefon. Budući da zbog epidemije nisam mogla k njemu, to nije bilo moguće. Tek ću je moći odjaviti kad uspijem podići smrtni list. A linija se mjesecima ne koristi, što mogu i provjeriti - ogorčena je.
Ipak, bez obzira na to koliko dana nakon smrti liniju odjavi, ako je nije koristila, pretplatu će odjaviti s danom vlasnikove smrti.
- U slučaju smrti korisnika trajno isključenje usluga može se napraviti uz smrtni list, a ako ga još nemaju, priznaje se i rješenje o nasljeđivanju. Osim toga, onaj tko odjavljuje usluge mora na uvid dati svoju osobnu iskaznicu i popuniti obrazac Trajno isključenje usluga u slučaju smrti korisnika - rekli su u Hrvatskom telekomu.
Dodali su da se, osim fizičke odjave u T-Centru, to može napraviti elektronički, slanjem navedene dokumentacije na savjetovanje. dokumentacija@t.ht.hr, na fax 01 3037157 ili poštom na adresu Odsjek za savjetovanje korisnika, p.p. 219, 10002. Zahtjev za trajno isključenje HT usluga u slučaju smrti korisnika može se naći na www.hrvatskitelekom.hr/pravne-napomene/zahtjevi-i-ugovori.
- Poslije provjere, ako nije bilo potrošnje nakon datuma smrti pretplatnika, otpisuju se svi računi od dana smrti - rekli su u Hrvatskom telekomu. Tražili smo pojašnjenje iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
- Prema Pravilniku, smrću pretplatnika prestaje pretplatnički ugovor. Ako se nasljednici nastave koristiti uslugama iz njegova ugovora, smatra se da su time izrazili volju za nastavkom pretplatničkog ugovora. Ako podnesu raskid temeljem smrtnog lista, usluga će biti raskinuta u propisanom roku, a ako je obitelj više nije koristila, tad ugovor moraju raskinuti s danom smrti korisnika, nakon što dobiju obavijest i smrtni list - kažu u HAKOM-u.
Dodali su da ako pretplatnik ne može koristiti ugovorenu uslugu, može podnijeti pisani zahtjev za privremeno isključenje. Zahtjev za privremeno isključenje ili onaj za raskid pretplatničkog ugovora može učiniti i član obitelji ili netko drugi ako mu je pretplatnik za to potpisao punomoć.
1. SMRTNI LIST
Za odjavu pretplate nije dovoljna obavijest o smrti, treba smrtni list. Usluga HT-a može se odjaviti i uz rješenje o nasljeđivanju. Popunjeni Zahtjev za trajno isključenje i kopija smrtnog lista mogu se poslati i e-mailom i poštom.
2. OTPIS
Nakon što zaprime zahtjev za trajno isključenje usluge, u telekomu će provjeriti je li korištena poslije smrti pretplatnika. Ako nije korištena, odjavit će liniju s datumom smrti pretplatnika.
3. PRIJENOS
Nasljednici ili članovi zajedničkog kućanstva moraju zatražiti prijenos pretplatničkog ugovora na svoje ime ako žele nastaviti koristiti uslugu koju je ugovorio preminuli član. Operater ne mora omogućiti prijenos pretplatničkog ugovora ako postoje dugovanja.