Škola u Pakracu od ove godine ima razred za đake koji ne vide od rođenja. Sad se ne moraju školovati u Zagrebu. Riječ je o trojici dječaka koji su sada prvi razred
"Naša škola je prva koja ima razred za slijepe učenike..."
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Od ove školske godine u Osnovnoj školi braće Radić u Pakracu nastavu u posebnom razrednom odjelu pohađaju trojica slijepih dječaka. Sva trojica su se, objasnila nam je ravnateljica Sanja Delač, rodila slijepa 2007. godine.
Imaju i višestruka dodatna tjelesna oštećenja zbog čega su ih htjeli smjestiti zajedno u jedan razred. Ove školske godine upisali su prvi razred, a škola je zbog toga od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta tražila pravo osnivanja posebnog razrednog odjela, što im je nakon ispunjavanja sve potrebne dokumentacije i omogućeno.
- Igrom slučaja smo postali jedina škola u državi koja u jednom razrednom odjelu ima tri učenika koji su se rodili slijepi. Ovo je izazov za sve nas koji radimo s našom djecom.
Moramo se zahvaliti ministarstvu što nam je izašlo u susret i dopustilo osnivanje novog razrednog odjela jer bi u suprotnom ti dječaci morali biti izdvojeni iz obitelji te bi morali nastaviti školovanje najvjerojatnije u Zagrebu – ispričala je ravnateljica Sanja Delač koja tu dužnost obnaša posljednjih deset mjeseci. Kako bi slijepim dječacima olakšali školovanje Udruga slijepih Pakrac-Lipik školi je donirala didaktičke materijale vrijedne 5000 kuna koji bi im morali pomoći u prvim mjesecima školovanja. Kako nam je objasnila profesorica i logoped Ivana Bukvić-Belac dječaci zasad nisu integrirani u redovan razredni odjel te s njima u posebnoj učionici svaki dan rad učiteljica Ivana Meaški i jedan asistent u nastavi. Osim što radi kao učiteljica Meaški je edukator i rehabilitator u istom razrednom odjelu.
Kako bi se pripremila na ono što je očekuje Ivana je prije početka školske godine sudjelovala na edukacijama u Centru za slijepe osobe Vinko Bek u Zagrebu. To joj je pomoglo, tvrdi, da se iz prve ruke upozna s načinom rada sa slijepom djecom.
- Sva tri učenika su iz naše sredine. Sretni smo što se školuju u svojoj školi jer bi teško podnijeli odvojenost od obitelji. Cijela škola, od učitelja do učenika uključena je u projekt izrade dodatnih didaktičkih materijala koji bi im trebali pomoći u svladavanju gradiva koje je pred njima – rekla nam je logopedica Ivana Bukvić Belac.
Učiteljici Ivani Meaški koja radi s dječacima ovo je prvo iskustvo rada sa slijepim učenicima. Ističe kako ju je u početku bilo strah jer nije znala kako će djeca na nju reagirati.
- Zasad najviše radimo na taktilnim stvarima i međusobnoj komunikaciji. Uskoro bismo trebali početi učiti Brailleovo pismo, ali uvjerena sam da neće biti problema s usvajanjem gradiva. Zainteresirani su i znatiželjni pa mi olakšavaju rad u nastavi. Naviknuli smo se jedni na druge i užitak je raditi s njima - kaže o prvim dojmovima Meaški koja svaki dan putuje na posao iz 15 kilometara udaljenog Marina Sela. Predsjednik Udruge slijepih Pakrac-Lipik Stanko Kovačić kaže kako trenutačno u udruzi imaju 40-ak članova, ali i najveći postotak slijepe djece u Hrvatskoj s obzirom na broj članova. Kovačić je sretan jer su tri obitelji osnivanjem ovog razreda ostale živjeti u Pakracu jer, vjeruje, inače bi se morali zbog djece seliti u veća mjesta.
Nižim razredima pakračke osnovne škole Udruga slijepih Pakrac-Lipik održala je radionicu na kojoj su ih upoznali na koji način pristupiti, pomoći i razgovarati sa slijepim osobama te kako im pomoći ako ih zateknu na ulici. Na kreativnoj radionici djeci su predstavili stvari kojima se u svakodnevnom životu služe slijepe osobe poput bijelog štapa, ploče za pisanje, domino-pločica ili šahovske ploče prilagođene slijepima. Inače, pakračka osnovna škola ima 662 učenika od prvog do osmog razreda. Integracija djece s oštećenim vidom počela je školske 1993./94. eksperimentalnim uključivanjem skupine od petero slijepih učenika u redovne osnovne škole, navode u Hrvatskom savezu slijepih (HSS). Od tada pa do danas svake školske godine broj integrirane djece sve više raste. Dosadašnja iskustva upućuju na postizanje vrlo dobrih obrazovnih rezultata ovih učenika u redovnoj školi, unatoč preprekama koje prate ovaj program, zaključuju u HSS-u.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.