Istraga će potrajati: Zrakoplov u kojem je poginulo dvoje odraslih i troje djece u dobi od sedam do 10 godina, star je 46 godina i nije imao crnu kutiju. Avion je pao u subotu kod Mostara
Ne prestaju plakati: To dvoje djece bilo im je sve na svijetu...
Sportskim zrakoplovom starim 46 godina u čijem je padu u subotu u Mostaru poginulo petero ljudi upravljao je Ivan Karačić, instruktor s dugogodišnjim iskustvom. Na mjestu tragedije, u prigradskom naselju Jasenice, u nedjelju se čulo i da je pilot, tijekom panoramskog leta, doživio srčani udar.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
- O uzrocima nesreće ne možemo govoriti, osim da je pet ljudi stradalo. Obavit će se obudkcija poginulih, a eksperti će utvrditi tehničke karakteristike zrakoplova i njegovu ispravnost - rekla je šturo Gordana Tadić, glavna tužiteljica “Tužilaštva BiH”, dodavši kako nastavljaju s istražnim radnjama i saslušanjem svjedoka.
Zrakopolov nema crnu kutiju, pa će istražiteljima u utvrđivanju uzroka pada ključni biti podaci s kontrolnog tornja zračne luke i svjedoci.
- Avion će biti potpuno uklonjen i držat će se pod ključem u vojnom hangaru - kazao je Igor Pejić iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH za portal Klix.ba. Rusmir Kurić, magistar zrakoplovstva i zrakoplovni konstruktor, smatra kako je najvažnije istražiti kad je izdano uvjerenje o plovidbenosti aviona te kad je izvršen remont motora.
- Na komercijalnim letovima remont bi se trebao obaviti svakih sedam godina, a za privatne potrebe Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH dala je čak i neka odstupanja prema kojima je remont dozvoljen svakih 20 godina što je zaista neprihvatljivo - pojasnio je Kurić za Klix.ba dodajući kako je teško zamisliti da bilo gdje u svijetu avion star 46 godina obavlja panoramske letove dok je to u BiH najnormalnija stvar.
- U zrakoplovstvu BiH nenormalno je normalno - naglašava Kurić. Generalni direktor Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH Đorđe Ratkovica je pak za portal Avaz.ba ustvrdio kako godine aviona nisu toliko bitne, ako se redovito servisira i dijelov zamijenjuju u predviđenim rokovima.
Osim pilota Karačića u padu zrakoplova poginuo je i Muhamed Sipović (20), sin bosanskohercegovačkog sportaša i pjevača, koji je u zadnje vrijeme živio na relaciji Sarajevo - Mostar, te je u grad na Neretvi otišao prije nekoliko dana.
Poginulo je i troje djece - osmogodišnji sin Sanjina Hadžiomerovića te dvoje djece zaposlenika Zračne luke Mostar vatrogasca Dražena Lovrića, starih sedam i 10 godina.
- Ovo je prestrašno. To dvoje djece bilo im je sve. Išli su u prvi i četvrti razred osnovne škole. Dobro pozanjem i Dražena i njegovu suprugu. Krasni su to ljudi - u suzama nam je rekla mještanka Dračevice dodavši kako Lovrići, osim dvoje poginulih, nemaju još djece.
Tragedija u Mostaru stanovnike BiH podsjetila je na tragediju iz svibnja 2012. godine kada je petero Banjalučana poginulo je u stravičnoj avionskoj nesreći, u naselju Zalužani nedaleko od Banje Luke.
Najtragičniji dan za BiH i Mostar
Ovo je strašna tragedija koja se ne može opisati riječima. Ne znam na koji način da iskažem osobnu bol. Ovo je jedan od najtragičnijih dana za BiH i Mostar. Još jednom izražavam saučešće obiteljima stradalh koje ću posjetiti. Trudit ćemo se maksimalno da ih uz neke naše psiho-fizičke mogućnosti vratimo u život. Imamo podršku svih institucija da se ovim obiteljima maksimalno izađe u susret. Ne znam šta više reći, nemam riječi. Stradali su naši radnici i njihova djeca, rekao je Marin Raspudić direktor mostarske zracne luke.