Od jeseni nova škola u Zagrebu: Čekaju od Ministarstva obrazovanja dozvolu za rad. Iduće godine u planu im je otvaranje škole koju bi pohađali samo dječaci
Nove škole: Curice i dječaci će biti u uniformama i odvojeni
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Svaka djevojčica nosit će tamnu suknju, bijelu košulju i crvenu vesticu uz tamne cipele. U razredima će biti oko 15 učenica, a svaka od njih će imati mentora koji će joj pomagati u svladavanju školskog gradiva i s bilo kakvim problemima koje bi mogla imati.
Već od jeseni članovi Roditeljskog instituta za odgoj i obrazovanje (RINO) nadaju se da će s radom početi Osnovna škola Ružičnjak u zagrebačkom Podsusedu. U nju će ići samo djevojčice. Još čekaju dozvolu za rad od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te polako opremaju učionice. Škola za djevojčice bit će u istoj zgradi kao i vrtić Ružičnjak, koji radi na istim principima, a to je veća uključenost roditelja u obrazovanje. Osim što odgojitelji u vrtiću blisko surađuju s roditeljima i međusobno si dijele savjete kako bi odgoj djece bio što individualniji, vrtić organizira i tečajeve za roditelje vezane uz odgoj i obrazovanje. Djeca u vrtiću, njih 23, nisu odvojeni po spolovima, ali u osnovnim školama će biti.
- Ovakva vrsta škola je odavno u inozemstvu prepoznata. U Velikoj Britaniji i Španjolskoj takve škole zauzimaju vodeća mjesta na ljestvici ocjene kvalitete obrazovanja. Želja nam je pridonijeti kvaliteti obrazovanja u Hrvatskoj te sudjelovati u izgradnji društva znanja i bolje Hrvatske - rekao nam je Orlan Baždar, predsjednik Roditeljskog instituta za odgoj i obrazovanje.
Na internetskim stranicama škole Ružičnjak stoji kako će naglasak biti na individualnom podučavanju te razvoju karaktera i vrlina, usađivanju vrijednosti te radu na moralnom razvoju i društvenoj odgovornosti.
Iako program zvuči slično programu većine vjerskih škola, ona nije takva. Učenje se bazira na kršćanskim vrijednostima, no kurikulum neće odstupati od nacionalnog, barem u početku.
- S vremenom ćemo, uz odobrenje ministarstva, dodavati određene posebnosti, kao što je mentorstvo. Ideja mentorstva je da razredni nastavnici budu mentori, a njih bismo dodatno educirali za to - rekao nam je Baždar. Nakon osnivanja škole za djevojčice, žele otvoriti i drugu - samo za dječake.
- Osnovna škola Lotrščak jedna je od lijepih želja i ciljeva našeg projekta. Za sada idemo korak po korak - kaže Baždar i ističe kako je interes za školu velik. Ne otkriva koliko je roditelja već rezerviralo mjesta za svoje kćeri. U Roditeljskom institutu nas uvjeravaju kako različita istraživanja pokazuju da djeca koja idu u odvojene škole po spolu imaju bolje akademske uspjehe. No tema nije toliko jednostavna.
Psiholozi: Podjela djece nema velikog pozitivnog učinka na uspjeh
- Naravno da svatko ima pravo odlučiti kakvo će obrazovanje njegovo dijete imati, no podjela djece po spolovima nema nekog velikog pozitivnog učinka na akademski uspjeh, odnosno na intelektualni razvoj - kaže psihologinja Tatjana Dejanović Šagadin iz Psihološkog savjetovališta Tesa.
Istina je, dodaje, da se dječaci i djevojčice drugačije razvijaju, ali to se odnosi na društveno-emocionalni razvoj, a ne i na intelektualni.
- Riječ je zapravo o individualizaciji učenja. Trebalo bi početi od toga da su nastavni sadržaji individualizirani te da svaki profesor treba prilagoditi gradivo i način učenja svakom učeniku - kaže Dejanović Šagadin.
Upozorava i na to kako bi u spolno odvojenim školama problema mogli imati dječaci koji nisu tradicionalno maskulini, i obrnuto, no to je već pitanje roda i rodnog identiteta.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.