Obavijesti

Promo sadržaj

Održana treća konferencija o cjelogodišnjem turizmu

Održana treća konferencija o cjelogodišnjem turizmu
3

Svjetski stručnjaci predstavili novu dimenziju turizma s naglaskom na kreativnost i nove tehnologije

Što povezuje umjetnu inteligenciju i turizam? Kako kreirati autentična turistička iskustva i istaknuti se među konkurencijom? Što je potrebno da bi dobra ideja postala jedinstveni turistički proizvod? Kako razvijati cjelogodišnje poslovanje?

Odgovore na ova i mnoga druga pitanja donijelo je treće izdanje konferencije o cjelogodišnjem turizmu „Može li hrvatski turizam 365? - kreativa i nove tehnologije“, koja se održala danas u prepunom hotelu Sheraton.     

Problem visoke sezonalnosti i izazov produženja sezone te pokretanja turizma u unutrašnjosti nije svojstven samo za Hrvatsku, dijele ga sve zemlje na Mediteranu. Upravo zato, ova je konferencija okupila svjetske stručnjake koji su, koristeći uspješne primjere i strategije s naglaskom na kreativnost i tehnološke novitete, sudionicima predstavili novu dimenziju cjelogodišnjeg turizma.

Konferenciju su otvorili Gari Cappelli, ministar turizma, Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam, Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice te Martina Bienenfeld, direktorica TZ Grada Zagreba.

Ministar turizma, Gari Cappelli istaknuo je kako se u cjelogodišnjem turizmu vidi očit napredak: „dogodio se iskorak, kvalitetnim i dobrim pristupom turističkih djelatnika, koji pronalaze modele da produže turističku sezonu i pretoče ju u turističku godinu. Zajedničkom konstruktivnom dijalogu i razmjeni iskustava doprinose i konferencije poput ove “. 

Značaj ove konferencije je dodatni poticaj da ulažemo u kvalitetu i da sustavno razvijamo sve oblike turističke ponude. Zato će HGK preko svojih udruženja i zajednica i dalje aktivno poticati razvoj svih oblika turizma koji bi mogli doprinijeti produžetku turističke sezone i jačanju kontinentalnog turizma u kojem imamo potencijala“, istaknuo je Dragan Kovačević, predsjednik HGK za poljoprivredu i turizam. 

Svoja su iskustva sudionicima predstavili - James Chappell, globalni poslovni direktor tvrtke Horwath HTL, jednog od najvećih svjetskih brendova za savjetovanje u turizmu i ugostiteljstvu iz Londona, Caroline Couret, osnivačica i direktorica Creative Tourism Network® organizacije za kreativni turizam iz Barcelone, Chelo Escabias, osnivačica i direktorica North Incoming Service, prve incoming turističke agencije u Baskiji koja je sudjelovala u razvoju promocije Bilbaa,  Bruno Walter iz ITB Advisoryja i drugi. 

Tijekom konferencije, organizatorica Ivana Kolar je izjavila – „Hrvatska je izrazito uspješna u onome što nudi. No, smatram da to ne može biti dovoljno u odnosu na potencijale koje posjedujemo.  Upravo  je cjelogodišnji turizam najvažniji zadatak daljnjeg razvoja našeg turizma prvenstveno zbog održivosti. Cilj je produžiti sezonu na obali tamo, gdje za to postoje mogućnosti, preduvjeti i želja te na kontinentu potaknuti razvoj novih destinacija i sadržaja, kao i ojačati postojeće. Primarni cilj mora nam biti aktivan rad s tim velikim brojem turista koji dolaze svake godine u Hrvatsku. Kako bi došli ponovo, ostali duže i dolazili češće te kako bi potrošili više. Za to nam je potrebna kvaliteta usluge, novi kreativni proizvodi, povezivanje obale i kontinentalnih sadržaja, nove tehnologije i zajedništvo, zajednička vizija i usklađeni ciljevi“. 

Donosimo stajališta koja su istaknuli ugledni sudionici konferencije: 

Hrvatska je zemlja s nevjerojatnim potencijalom i sjajnim pojedincima koji mogu usmjeriti svoj potencijal u održiv izvor prihoda i koristi za sve. Veseli me biti na konferenciji Može li hrvatski turizam 365? kao dio okidača za otključavanje tog potencijala. Otvorimo se prema stvaranju promjene. Odrastajući u Portugalu i živeći u Londonu, bila sam svjedok utjecaja turizma na gospodarstvo jedne zemlje i kako se to tijekom godina strateškim djelovanjem može promijeniti. Također sam vidjela kako se percepcija te iste zemlje mijenja u očima turista. Znam da je promjena moguća i znam kako je možemo započeti. Hrvatska je svijetla zvijezda koja čeka zasjati u svom punom sjaju“, izjavila je  Cristiana Santos, Creating Success®. 

Caroline Couret iz Creative Tourism Network® dodala je: „Kreativni turizam govori o ljudskim vrijednostima, autentičnosti i kreativnosti“. 

Nikada nije bilo više informacija koje moramo procesuirati od jednom, više kontakata uspostaviti i više odluka donijeti nego danas. S druge strane, vremena za to nikada nije bilo manje. Jedini način da se uhvatimo u koštac s problemom je da se oslonimo na neki oblik umjetne inteligencije.“, dodao je Marko Lukičić iz Jadranka Grupe i Acquainta

Bruno Walter iz ITB Advisoryja naglasio je sljedeće: „Danas svi govore o overturizmu kao rezultatu toga što se sav turizam odvija u samo nekoliko mjeseci u godini i to samo na „nekim“ mjestima. Naš je izazov pronaći skrivena blaga i prvake u Hrvatskoj i spojiti ih doživljajima i individualizmom koji današnji putnici traže. Tako ćemo moći stvoriti turizam 365 dana u godini. To nije uvijek lako, ali na kraju puta bit će nagrađeno“.

James Chappell iz Horwath HTL London je zaključio: „Kada govorimo o cjelogodišnjem turizmu, glavni izazovi i problemi s kojima se turističke zemlje i destinacije susreću su ulaganja i očekivanja. Ako želite imati ponudu za cjelogodišnji turizam, u destinaciji je potrebno imati infrastrukturu koja će se nositi s tim: zrakoplovne linije, smještaj, atrakcije koje djeluju cijele godine, stalnu promociju, procese i bavljenje s gostima. To sve treba financirati i dolazi s elementom rizika. Potrebna je određena količina vjere i odlučnost za krenuti tim smjerom."

Prva konferencija o cjelogodišnjem turizmu iza sebe ima već dva izdanja – 2017. i 2018. godine. Projekt je oba puta predstavio iskustva i razmišljanja tridesetak eminentnih stručnjaka domaćeg i regionalnog turizma, izazvao veliku pozornost javnosti i medija te okupio više od tristo sudionika. Posjetitelji konferencije ovaj događaj opisuju kao izvrsnu priliku za razmjenu iskustava, ideja i praksi s kolegama i stručnjacima iz struke, a organizatorica sve poziva na novo izdanje iduće godine. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve