Nastavnik iz Moravica Danijel Vrbanc (58), kojega je Microsoft proglasio najinovativnijim učiteljem, otkrio je kako obrazuje svoje đake za 21. stoljeće
On ne čeka reformu: Najvažnija je informatizacija školstva...
Jako sam ponosan na profesora, to je velika stvar jer je najbolji u svijetu. Sve nas je poučio kako da nove tehnologije koristimo.
Ispričao nam je to Dalibor Čelam, učenik 3. razreda Željezničko- tehničke škole u Moravicama. I ostali učenici oduševljeni su načinom na kojih ih poučava Danijel Vrbanc (58), nastavnik elektrotehničkih grupa predmeta. Nedavno je osvojio prvo mjesto na Microsoftovu natjecanju Educator Challenge u Torontu.
- Svijet se mijenja. Učenike ne možemo držati u okruženju kakvo je bilo prije 50 godina. Uvodimo nove modele rada. To su uvođenje igre u nastavu, personalizacija učenja, nastave izvan učionice uz korištenje mobitela ili tableta, primjena finskog modela koji manje opterećuje učenike, a rezultira njihovim većim znanjem... Najvažnija je informatizacija školstva - kaže Vrbanc. On to u praksi već primjenjuje jer, kako nam otkriva, koristi E-bilježnicu.
- To je alat u koji se može ‘trpati’ gotovo svaki digitalni sadržaj: od word datoteka, proračunskih tablica, zvuka, filmića pa do linkova na YouTubeu, a u nju se može pisati i crtati tipkovnicom i aktivnom olovkom. S učenicima na taj način dijelim gradivo koje obrađujemo, a oni ga nadopunjuju dodatnim materijalima i sadržajima, čime obogaćuju i šire svoja znanja. Na taj način smo oplemenili nastavu s dodatnim sadržajima, i to je budućnost. Danas je glavna intencija školstva u svijetu da svaki učenik ima svoj uređaj. Ako učenik ima svoj uređaj, škola ne treba brinuti o računalima, a učenik ga može nositi i kod kuće - objašnjava Vrbanc. Otkriva kako je prošle godine Ministarstvo obrazovanja i predsjednici države predložilo da država svim učenicima omogući nabavu uređaja s aktivnom olovkom na otplatu.
- Za roditelje koji ih ne mogu kupiti mogli bi se osigurati vaučeri. To je opsežan zahvat koji bi nas gurnuo u bok vodećih država u svijetu što se tiče poučavanja. I ostale zemlje lutaju što se tiče poučavanja jer se tehnologija, djeca i društvo razvijaju prenaglo te se je teško snaći u tako kompleksnim sustavima kao što je školstvo. Mi nismo tako loši kako se neki put želimo pokazati, čak smo i previše samokritični. Mislim da je naše školstvo takvo kakvo je, da se ravnatelji i škole bore, iako ih institucije neki put možda ne mogu pratiti - kaže nagrađeni nastavnik.
Na njegov uspjeh ponosan je i ravnatelj Borivoj Dokmanović koji ističe kako njihova škola intenzivno uvodi nove tehnologije u poučavanju te da sudjeluje u pilot projektu E-škola.
- Naša škola je nekad bila preteča u obrazovanju željezničkih zanimanja. Situacija se u proteklih nekoliko godina promijenila jer je smanjena potreba za tim kadrom. Uspjeli smo se transformirati kao škola koja promovira nove tehnologije u obrazovanju elektrotehničara, strojara, računalnih tehničara i CNC operatera – rekao je ravnatelj.