Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
24 komentara

Povratak strukovnih zanimanja: mladi se opet vide u njima

Prodavač, konobar, kuhar, turistički vodič i recepcioner ponovno su na vrhu liste najtraženijih zanimanja. Strukovno obrazovanje bolje je no ikad prije, a mnogi srednjoškolci već sada rade planove za budućnost

Chef finishing her salad in culinary class
Foto: Wavebreak Media LTD
24 komentara

Jedan od razloga zašto 95% sezonaca uspješno svake godine dobije posao je i taj što mladi danas imaju kvalitetno obrazovanje i poslodavce koji ulažu u njihovu stručnost. Razgovarali smo sa zagrebačkim srednjoškolcima kako bismo otkrili gdje se oni vide za pet godina.

Obrazovanje je kamen temeljac

Kako bi srednjoškolci mogli konkurirati na tržištu rada po završetku školovanja, sve veći broj strukovnih škola svoje obrazovne programe oblikuje prema onim europskim. Kroz kvalitetno obrazovanje i iscrpnu praksu nastoji se učenike upoznati s cjelovitošću gospodarstva i turizma. Sezonci su postali najtraženiji na tržištu rada. Svaka nova sezona otvara i nova radna mjesta koja unazad par godina brzo popunjavaju mladi, obrazovani i prije svega kvalificirani ljudi. Za to su zaslužne strukovne škole koje učenicima osiguravaju napredan obrazovni program koji podrazumijeva više stranih jezika te poznavanje rada na računalu, prije svega rad u Wordu i Excelu. Srednjoškolcima se tako otvaraju vrata dodatnog usavršavanja te prekvalificiranja iz, primjerice, konobara u recepcionera. Marko (15), zagrebački je srednjoškolac koji želi biti turistički vodič. "Svjestan sam kako moram dobro znati najmanje tri strana jezika. U školi učim engleski i njemački. Volio bih naučiti francuski i talijanski jezik", podijelio je s nama. Posao turističkog vodiča za Marka bi bio ostvarenje sna. "Oduvijek me zanimala i povijest. Kao turistički vodič mogu svoje znanje i entuzijazam o povijesti podijeliti s drugim ljudima." Markovu ljubav prema jezicima dijeli i Sara (18) iz Zaprešića koja želi biti turistički animator. Iskustva joj ne nedostaje. "Zadnja dva ljeta provela sam u Istri gdje sam se upoznala sa zanimanjem turističkog animatora. Najviše me se dopalo osmišljavanje plesnih koreografija jer sam velika zaljubljenica u gimnastiku. Mislim da će mi znanje stranih jezika pomoći u komunikaciji s turistima."

Ulaganje u budućnost

Mladi u Hrvatskoj ne trebaju sa strepnjom odabirati strukovna zanimanja. Prema posljednjim podacima u turističkom je sektoru otvoreno čak 16 tisuća novih radnih mjesta, a i stručno usavršavanje dostupnije je no ikad prije. Poslodavci danas nastoje pomoći u obrazovanju svojih radnika te ih, naravno, zadržati u Hrvatskoj. Vlasnik novootvorenog restorana na otoku Pelješcu, Ante (48), primjer je poslodavca koji na pravi način nagrađuje svoje vrijedne zaposlenike. Naime, Ante je 2015. godine zatvorio svoju slastičarnicu i odlučio otvoriti restoran. Zaposlenicima koji su radili u slastičarnici platio je prekvalifikaciju kako bi im mogao ponuditi novi, bolji posao. "Oni su mladi i vrijedni ljudi. Trebamo učiniti sve kako bismo im pomogli. Ta djeca su naša budućnost", poručuje vlasnik restorana. In search of adventures. | Autor: g-stockstudio Foto: g-stockstudio

Raditi i putovati

Većina srednjoškolaca otkrila nam je kako žele putovati svijetom i učiti o trikovima svojih zanimanja od različitih ljudi i kultura diljem svijeta. Naš sljedeći sugovornik, Tin (18) iz Zagreba, školuje se za kuhara. Privlače ga egzotična jela te mu je želja otputovati na Tajland. "Nisam upisao kuharsku školu jer nisam znao što bih. Jako dobro znam što želim, želim kuhati i putovati. Jednog dana otvorit ću restoran s egzotičnim jelima u centru Zagreba. Ako si dobar u onome što radiš, uspjet ćeš", poručuje Tin. Pet godina od sada srednjoškolac Marko vidi se kao vlasnik vlastite turističke agencije. "Hrvatska je turistička zemlja. Svako zanimanje ili iskustvo vezano uz turizam može vam pomoći za pronalazak dobrog posla u ovom sektoru."

Optimizma im ne nedostaje. Ovi su srednjoškolci itekako svjesni prednosti svojih strukovnih zanimanja. Većina njih vidi priliku u svom zanimanju za putovanja, usavršavanje i kasnije pokretanje vlastitog carstva. Hrvatska turistička zajednica svake godine organizira i razne edukacije kojima usmjerava poslodavce i educira ih kako da poboljšaju svoju ponudu. U 2017. godini naglasak je na poboljšanju praktičnih znanja vezanih uz turističku ponudu i potražnju. Strukovna zanimanja u Hrvatskoj itekako imaju budućnost, poručuju naši srednjoškolci.

Tema: Native sadržaj

Možda vas zanima i ovo:
Message