Stožer za obranu Rafinerije tvrdi da se polako zaustavljaju svi pogoni te će tvornica za 10-ak dana prestati sa preradom. Ne vjeruju u očuvanje radnih mjesta
Radnici ogorčeni i optužuju: Namjerno su uništili Rafineriju
Pitajte čelnike Rafinerije gdje su oni milijuni tona nafte koji su svake godine dolazili riječnim tegljačima. Ma nisu nikad ni došli u Sisak, tvrde očajni radnici koje smo u četvrtak sreli pred Rafinerijom nafte Sisak nakon što su potrošene zadnje zalihe nafte i nakon što je njihov pogon prestao raditi.
Nakon što je Ina “privremeno” obustavila preradu nafte u sisačkom pogonu, među gotovo 800 radnika uvukli su se apatija i očaj. Više nemaju volje ni stati pred kamere i razgovarati, a jedan od radnika nam je rekao da je očito što će se dogoditi, no da oni, radnici, neće tako lako prijeći preko toga.
'Jedina šansa nam je rad u inozemstvu'
- Ajde recite mi, što ćemo mi ako se Rafinerija zatvori? Kamo da idemo? Jedina šansa nam je rad u inozemstvu - rekao je radnik Toni Nezirović.
Željko Grgurinović/24sata Toni Nezirović
Stožer za obranu Rafinerije od uprave traži Plan prerade za 2015. godinu. Prema trenutačnom planu, plana nema. Ministar Vrdoljak i mađarski dužnosnici tvrde da odluke o zatvaranju Rafinerije nema te da je riječ o samo privremenoj obustavi proizvodnje.
Štern: Za sisački pogon više nema nade
No stručnjak Davor Štern je rekao kako je jasno da za sisački pogon više nema nade.
- Trenutačno je zatišje. Zaustavljaju se preradbeni primarni i sekundarni pogodni, koji će se za desetak dana potpuno obustaviti - rekao je glasnogovornik sisačkog stožera Zvonimir Mikloš.
Jedan od radnika, koji se bavio antikorozivnom zaštitom, objasnio nam je da je riječ o osjetljivu pogonu, koji se može oštetiti ako se postrojenja svako malo pale ili gase.
- To vrlo dobro znaju i u Ini i u MOL-u. Ako se to često radi u tako kratkom roku, deseci kilometara cijevi će korodirati i bit će upitna isplativost rekonstrukcije. Ali to rade da namjerno unište Rafineriju - rekao je radnik.
Problemi od 2003.: Mađari lagali da će obnoviti pogon?
Nikola Ćutuk/Pixsell
Mađarski MOL je planovima o obnovi, prvo sisačke, a potom i riječke rafinerije, fascinirao domaće političare i naftaše. No nije učinio ništa. Vlada je u listopadu prošle godine rekla da se protivi zatvaranju, no sad ne želi izričito reći što će biti s Rafinerijom. Otpremnine su, navodno, već spremne.