Obavijesti

Promo sadržaj

Raste utjecaj Coca-Cole na hrvatsko društvo i gospodarstvo

Raste utjecaj Coca-Cole na hrvatsko društvo i gospodarstvo
2

Ukupni je doprinos Coca-Cole hrvatskomu BDP-u u 2018. iznosio 0,6 %, a svakom kunom dodane vrijednosti koju izravno stvara Coca-Cola u Hrvatskoj podržava stvaranje još 7 kuna dodane vrijednosti

Rezultati Studije o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Republici Hrvatskoj u 2018. godini pokazuju važnost koju poslovanje tvrtke ima za gospodarstvo države u obliku doprinosa BDP-u, stvaranja dodane vrijednosti i zapošljavanja. Coca-Cola je prva tvrtka u Hrvatskoj koja je uvela praksu redovitih objava socioekonomskih studija rađenih po međunarodnoj priznatoj metodologiji koja omogućava praćenje napretka te usporedbe, a obuhvaća i izravni i neizravni utjecaj tvrtke. Prva studija odnosila se na 2012., a treća u nizu rađena je na temelju rezultata poslovanja za 2018. godinu. Kao i prethodne, najnoviju Studiju o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole izradila je međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen, a ona je pokazala rast utjecaja i doprinosa Coca-Cole u Hrvatskoj na svim područjima.

Print

Svojim poslovanjem, dijelom izravno, a dijelom suradnjom s 803 mjesna dobavljača i s 34 400 kupaca, Coca-Cola hrvatskomu gospodarstvu i društvu daje znatan doprinos, pri čemu svoje poslovanje temelji na načelima održivosti i društvene odgovornosti. Gotovo 80 % ukupne Coca-Coline ponude bezalkoholnih pića na hrvatskome tržištu proizvodi se u Hrvatskoj, a godišnja je proizvodnja u 2018. godini iznosila 157 milijuna litara bezalkoholnih pića. S 464 zaposlenika Coca-Cola u Hrvatskoj u 2018. godini zapošljavala je 24 % radne snage u hrvatskoj industriji bezalkoholnih pića, a njezin je udio u industrijskome BDP-u iznosio 12,1 %. Tijekom više od pet desetljeća rada i uključenosti u zajednicu u Hrvatskoj Coca-Cola pokazuje da je moguće biti i dio velikoga međunarodnog sustava i sastavni dio mjesnoga gospodarstva. Ukupna je vrijednost izravnoga i neizravnoga doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2018. godini iznosila 2,339 milijarda kuna, što je 0,6 % ukupnoga BDP-a. Coca-Cola izravno stvara 286 milijuna kuna dodane vrijednosti, a svakom kunom dodane vrijednosti podržava stvaranje još 7 kuna u hrvatskome gospodarstvu. Osim toga, svako radno mjesto u Coca-Coli osigurava još 20 radnih mjesta unutar svojega lanca vrijednosti.

Ukupan je iznos izravnih i neizravnih poreznih doprinosa koje je osigurala Coca-Cola dosegao 1,323 milijarda kuna, što je 0,9 % ukupnoga iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj. Čak 56 % ukupne izravne i neizravne dodane vrijednosti koju stvara Coca-Cola u Hrvatskoj otpada na poreze. Također, Studija je pokazala da je Coca-Cola u Hrvatskoj te rezultate ostvarila uz istodobno smanjivanje utjecaja na okoliš. Tako je Coca-Cola od 2012. godine do kraja 2018. smanjila potrošnju vode za 20 %, potrošnju energije za 10 %, a ispuštanje CO2 za čak 60 %. Usto, dodatno je smanjila proizvodnju otpada za 45 %, a stopa oporabe na proizvodnoj lokaciji Coca-Cole sada iznosi gotovo 99 %.

Uz stalnu usmjerenost na svoju uspješnost, Coca-Cola u Hrvatskoj neprestano pomaže i svojim partnerima da rastu i poboljšavaju rezultate. Kako bi pomogla turističkomu i ugostiteljskomu sektoru, unutar kojega ostvaruje znatan dio svoje prodaje, u prevladavanju problema nedostatka kvalificirane radne snage, Coca-Cola je pokrenula besplatni program Raise the Bar za edukaciju konobara, kuhara, barmena i voditelja ugostiteljskih objekata. Unaprjeđenju hrvatske turističke i ugostiteljske ponude pomaže i suradnjom sa zakladom Budi Foodie osiguravajući stipendije za dodatne edukacije mladih talentiranih kuhara u najboljim svjetskim gastronomskim školama i vodećim restoranima. Mladi su ljudi u središtu društvenoodgovornih aktivnosti Coca-Cole posljednjih godina, a osnaživanju njihovih vještina i znanja u skladu s potrebama tržišta rada, kako bi se smanjila nezaposlenost mladih, usmjeren je i projekt Coca-Colina podrška mladima koji je prošlo više od 2 000 mladih.

Coca-Cola je od 2012. godine do danas udvostručila financijsku vrijednost ulaganja u zajednicu. U zadnjih šest godina uložila je više od 13 milijuna kuna u društvenoodgovorne projekte. Uz već spomenute projekte u turizmu te u području unaprjeđenja vještina mladih, svojim društvenoodgovornim projektima Coca-Cola doprinosi i smanjenju zagađenja okoliša ambalažnim otpadom. Projektom Od izvora do mora Coca-Cola potiče akcije čišćenja obala od ambalažnoga otpada te podiže svijest građana o važnosti primjerenoga odlaganja ambalaže i čuvanja hrvatskih vodnih bogatstava. Također, Coca-Cola je u sklopu The Coca-Cola Foundation uložila 200 000 eura u edukativne kampanje u osnovnim školama u Zagrebu koje su usmjerene na smanjenje pretilosti i razvoj zdravih prehrambenih navika djece školske dobi te još 250 000 dolara u edukaciju i razvoj poduzetničkih vještina među ženama u seoskim i slabije razvijenim dijelovima zemlje u projektu Ženska perspektiva.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve