SDP- ova Romana Jerković na aktualnom prijepodnevnu Hrvatskog sabora u srijedu je upitala premijera Andreja Plenkovića što će biti s kurikularnom reformom
'Reforma obrazovnog sustava nije stala, proces je u tijeku'
SDP- ova Romana Jerković istaknula je kako stanje u obrazovanju i znanosti u Hrvatskoj nikada nije bilo gore. Hrvatska zaklada za znanost raspolaže sa 70 milijuna kuna, naglasila je Jerković, dok Slovenija izdvaja čak 800 milijuna kuna što je 10 puta više od Hrvatske.
Gdje je nestala kurikularna reforma, što se s njom dogodilo?
- Je li moguće da ste odustali od projekta kurikularne reforme koju je čak i Europska komisija prije nekoliko dana prepoznala kao ključnu i nužnu za razvoj obrazovnog sustava? Kako mislimo uz ovakav sustav školstva bez temeljite reforme biti konkurentni u bilo čemu? Kako mislimo zadržati mlade ljude koje ovdje obrazujemo besplatno i onda ih šaljemo van- pitala je Jerković Plenkovića koji joj je odgovorio da su znanost i obrazovanje ključni prioriteti Vlade te da se kurikularna reforma nastavlja.
- Reforma obrazovnog sustava, kurikulska ili kurikularna reforma, kako god tko želi to zvati, naravno da nije stala. Prije tjedan dana završio je proces javnog savjetovanja, pristiglo je 712 očitovanja, 13 po dokumentu, otprilike prema podacima koji su meni dostupni. To znači da je taj proces itekako u tijeku i da ova Vlada želi da ostvarimo strateški konsenzus oko naše budućnosti kada je riječ o obrazovanju. Taj proces nije počeo ni jučer, ni prekjučer, počeo je prije više od 10-ak godina, tome su na različite načine pridonijele i razne Vlade i razni ministri - rekao je Plenković dodavši kako je jedna od ključnih zadaća ministra znanosti, obrazovanja i sporta Pave Barišića da prione na najangažiraniji mogući način ostvarenju tih ciljeva.
- Ja očekujem da će stručne radne skupine koje će se formirati u okviru ministarstva uključiti sve one koji tome mogu dati doprinos. Mi smo otvoreni po tom pitanju, nećemo biti niti selektivni, niti isključivi, smatramo da brojni akteri u hrvatskom društvu tom procesu mogu dati kvalitetan doprinos, a to očekujem i od Hrvatskog sabora, nadležnoga Odbora za obrazovanje, kulturu i znanost i svih vas zastupnika- rekao je Plenković.
Kurikularna reforma zanimala je i HDZ- ovu Vesnu Bedeković
Bedeković je podsjetila kako je u programu HDZ- a i Vlade RH u mandatnom razdoblju od 2016. do 2020. godine predviđena provedba reforme obrazovanja u skladu sa najboljom europskom praksom. Kao jedan od ciljeva reforme obrazovanja, istaknula je, nastavak je kurikularne reforme. Ministra znanosti, obrazovanja i sporta Pavu Barišića upitala je koji će biti daljnji koraci vezani za nastavak njene provedbe.
- U tom je smislu u razdoblju od 16. lipnja do 15. studenog ove godine provedeno javno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o predloženim kurikulskim dokumentima, a tome je prethodila i provedena stručna rasprava. Dakle, gospodine ministre, s obzirom da je 15. studenog istekao rok nakon kojega je završeno javno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o predloženim kurikulskim dokumentima, molim vas da mi odgovorite kakav će biti daljnji slijed kurikularne reforme kao dijela cjelokupne reforme obrazovanja i da objasnite koji će biti sljedeći konkretni koraci i sljedeće konkretne aktivnosti koje će biti vezane za nastavak njene provedbe- pitala je Bedeković ministra Barišića.
Ministar Barišić rekao je kako sada slijedi temeljita analiza pristiglih očitovanja, a potom i dorada dokumenata kurikularne reforme. Istaknuo je kako je stajalište Vlade da je obrazovanje jedan od kotača razvoja ljudskih potencijala u Hrvatskoj.
- Prije tjedan dana završilo je javno savjetovanje o kurikulskim dokumentima, a podsjetio bih da je dva tjedna prije toga Povjerenstvo za izvješće o unapređenju reforme odgoja i obrazovanja također predalo svoje izvješće. Kao što je predsjednik Vlade već spomenuo, stigla su brojna očitovanja na dokumente, a najveći broj tih očitovanja odnosi se na prijedloge nacionalnog kurikuluma za gimnazijsko obrazovanje i na prijedlog okvira nacionalnog kurikula. Sada konkretno nakon provedenog javnog savjetovanja slijedi temeljita analiza pristiglih očitovanja, a potom dorada dokumenata i sukladno očitovanjima, izrada izvješća o provedenom savjetovanju. Unapređenje sustava odgoja i obrazovanja ostaje predmetom od strateške važnosti kako za razvoj društva tako i za razvoj gospodarstva i osobni razvoj svih građana Hrvatske- rekao je Barišić dodavši kako je provedba te reforme povezana sa podizanjem kvalitete rada i društvenog ugleda učitelja.
- Dosadašnja rasprava o kurikulskoj reformi pokazala je veliku zainteresiranost javnosti za promjene u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu tako da je tu, možemo kazati postignut određen opći društveni konsenzus i to pokazuju rezultati ove stručne javne rasprave. Dakle, prije toga imali smo u stručnoj raspravi preko tri tisuće priloga, a sada 712 priloga što pokazuje visok stupanj osviještenosti i angažmana struke oko kurikulske reforme. Ministarstvo znanosti, obrazovanja sada će izraditi novi akcijski plan i u tom sklopu onda nastojati dovršiti javnu raspravu, uskladiti kurikulske dokumente s očitovanjima zainteresirane javnosti, zatim pripremiti se za provedbu kurikula u osnovnim i srednjim školama, pripremiti osposobljavanje odgojno-obrazovnih djelatnika i pripremiti projekt potpore provedbi cjelovite kulurikularne reforme u okviru operativnog programa Europskog socijalnog fonda i na koncu uskladiti zakonodavni okvir i kurikulske reforme- zaključio je Barišić.
HNS- ov Ivan Vrdoljak također je premijera Plenkovića pitao vezano za kurikularnu reformu
Istaknuo je kako je školska godina 2018./2019. promašena ukoliko se konačan prijedlog reforme donese tek polovinom veljače.
- Rekli ste i sami da je prošli tjedan završena javna rasprava, da je prikupljen ogroman broj primjedbi, a 100 dana treba za odgovore. Ako polovinom veljače tek dobijemo konačan prijedlog, to znači da je školska godina 2018. i 2019. promašena, da samo izgubili još jednu godinu jer nećemo krenuti sa početkom primjene kurikularne reforme. Zato vas molim da skratite vrijeme, da ne propustite šansu da već 2018./2019. u školsku godinu ne krenemo sa kurikularnom reformom jer je ključno da tu godine ne gubimo- poručio je Vrdoljak.
Premijer Plenković istaknuo je kako je to proces oko kojeg se mora postići konsenzus
- Mislim da je to proces oko kojeg svi zajedno moramo pronaći politički konsenzus. I protivim se tezama da netko nešto osporava, zaustavlja, blokira, nastoji prevenirati kvalitetan okvir za novi obrazovni ciklus i u osnovnoškolskom i u srednjoškolskom obrazovanju. Moj je cilj da naši mladi u STEM područjima budu tako konkurentni da su poželjni u kontekstu zapošljavanja na globalnoj razini. To je poanta naše budućnosti i naše djece, našeg obrazovanja, naše konkurentnosti i mislim da je prioritet svih programa. Ja koliko se sjećam to je vama bio prioritet broj jedan u vašem programu za ove izbore. Prema tome, ako se oko nečeg možemo i moramo složiti u Hrvatskom saboru, onda je to ta tema- odgovorio je Plenković.