Obavijesti

News

Komentari 1181

Pala Vlada: Oreškoviću sa 125 glasova izglasali nepovjerenje

Pala Vlada: Oreškoviću sa 125 glasova izglasali nepovjerenje
17

S 125 glasova "za" , 2 suzdržana i 15 glasova "protiv" u Hrvatskom je Saboru u četvrtak izglasano nepovjerenje premijeru Tihomiru Oreškoviću. Rasprava je trajala satima

VIDEO

16.41 Orešković je nakon što mu je izglasano nepovjerenje rekao da je ipak tužan. Rekao je i da će stati na loptu i da će vidjeti situaciju. 

16.29 Sabor je izglasao nepovjerenje Oreškoviću. Za nepovjerenje je bilo 125 zastupnika, 15 je bilo protiv, a dva su bila suzdržana. 

16.28 Počinje glasovanje, imaju kvorum. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

16.27 Hvala svim zastupnicima na raspravi. Vjerujem da su građani dobili punu sliku o razlozima krize. Hvala svima koji su mi dali podršku, rekao je Orešković. 

16.26 Prije pet mjeseci smo počeli graditi novu budućnost Hrvatske, rekla je Ines Strenja-Linić i nabrojala kakvo su stanje zatekli kada su došli na vlast. Kaže da su išli u koaliciju kako bi nešto promijenili. 

- Oreškoviću treba zahvaliti što se uhvatio u koštac sa zateknutim stanjem. Te situacije nije proizvela ova vlada niti Most. Te su pojave oduvijek bile tu. Njih smo počeli suzbijati. Ukupnost djelovanja ove Vlade je pozitivna i treba joj dozvoliti da nastavi sa započetim promjenama. Ovoj je Vladi trebalo dati vremena da pokaže što može. Most je ostao dosljedan u svojim ciljevima. Nećemo glasovati za opoziv ove Vlade. Nećemo ići niti u preslagivanje - rekla je Strenja-Linić. 

16.17 Orešković se vratio u sabornicu. 

16.13 Ivan Vilibor Sinčić: "Evo došao je i ovaj dan. Što reći? Svjedočimo jednom neuspjelom eksperimentu. Nemaju političkog legitimiteta. Previše je tu bilo interesa, previše apetita za zadovoljiti. Nismo vidjeli nikakvu ozbiljnu reformu. Manje više svi čekamo da ova agonija završi što prije. Molim vas nemojte se preslagivati, jer novi izbori su jedino pravo rješenje. Završit ćemo na kraju da će to biti izgubljena godina. Davati firme od strateškog značaja bez raprave u Saboru, bez javne rasprave, bez projekcija je neozbiljno. Mi, zastupnici, nemamo mnogo vremena. Moramo reorganizirati zemlju".  Sinčić je rekao da će glasovati za opoziv premijera. 

15.42 Veljko Kajtazi (NZ; zastupnik austrijske, bugarske, njemačke, poljske, romske, rumunjske, rusinske, ruske, turske, ukrajinske, vlaške i židovske nacionalne manjine) rekao je da će oni podržati smjenu premijera. Nezadovoljan je odnosom Vlade prema nacionalnim manjinama. 

- Otkako je ova vlada došla na vlast svim su manjinama smanjena financijska sredstva. Opći odnos prema manjinama u društvu se promijenio u zadnjih šest mjeseci - kaže Kajtazi. 

15.30 Premijer Tihomir Orešković je napustio sabornicu.

15.26 Svi Klubovi zastupnika su završili svoja izlaganja pa se prešlo na pojedinačne rasprave. Prvi govori Goran Beus Richembergh (HNS). 

- Prevarili ste nas i sve nas tretirali kao pokusne kuniće. Radili ste ekperiment koji nema budućnosti - poručio je Richembergh vladajućima. Pozvao ih je da mandat vrate narodu i da narod odluči koga će podržati. 

- Vlada će danas pasti - rekao je Richembergh. 

- Premijer se nije očitovao o potezima ministra Nakića koji je smjenio uspješne ravnatelje bolnica. Što je radio ministar Šustar, deseci tisuća ljudi izašli su na ulice. Jesmo li čuli što od premijera o tome osim što je rekao da se kurikularna reforma nastavlja. Jesmo li čuli premijera da je lupio šakom u stol i riješio taj problem. Dogodilo se da nam nobelovci potpisuju peticije za smjenom ministara. Imate li srama nakon toga biti ministar kulture i jedne minute. Jesmo li o tome što čuli od premijera. Nismo. Dakle premijer je pokrivao takve ministre- rekao je Richembergh. 

- Izbori odmah - rekao je Richembergh. 

15.23 Danas je ovo tužan dan za Hrvatsku. Govorimo o opozivu neuspješne Vlade koje danas pola nema u Saboru. Nisam sretan s ovim što se događa. Ovdje govorimo o opozivu Vlade, a ne premijera. Za ovo postoji samo jedna operacija, a to su novi izbori, rekao je Drago Prgomet. Kaže da ovu situaciju neće popraviti nikakvo preslagivanje. Rekao je da će njegova stranka glasovati za opoziv ne premijera, nego vlade. 

15.06 Milivoj Špika iz BUZ-a je rekao da će njihov Klub (Klub zastupnika Bandić Milan 365 - Stranke rada i solidarnosti, Bloka umirovljenici zajedno i nezavisnih zastupnika Ermine Lekaj Prljaskaj, Vladimira Bileka i Mirka Raškovića) glasovati za opoziv premijera. Špika se nada i da će se iznedrijeti nova vlada koja će raditi u interesu građana. 

- Ako ni ta nova vlada ne bude na razini zadatka onda ćemo biti za prijevremene izbore - rekao je Špika. 

- Ništa to nije čudno, Italija mijenja vladu svakih godinu i pol - rekao je Špika. Čudi ga da je Orešković danas došao u Sabor i iznio obranu. Misli i da je Orešković sam trebao dati ostavku.

- Evidentno je da premijer nema potporu Sabora. Vjerujem da premijer neće dozvoliti da dođe do glasovanja nego da će prije sam dati ostavku - rekao je Špika. 

- Premijer nije napravio ništa u ovih šest mjeseci - rekao je Špika. 

15.05 Hrelji je replicirala Ines Strenja-Linić iz Mosta. Rekla mu je da se na ovaj način priprema za izbore. Ponovila je da se ide u reformu Hitne pomoći, kako tvrdi, da bi na red došli samo hitni pacijenti. 

15.01 Igra se igra izbacite uljeza, rekao je Silvano Hrelja iz HSU-a.

- Mi nisamo glasali za premijera ni za ovu Vladu. To nije naša Vlada. Ako je postojala kakva dilema ona je jutros nestala tijekom rasprave o zdravstvenim zakonima. Kolege iz Mosta, ne možete podržavati prijedlog Vlade i ministra koji je protivan interesima građana. Ne možete ignorirrati da sve ide prema interesima privatnih osiguravatelja. Naš klub je odlučio da ova avantura, ovaj eksperiment mora prestati i mi ćemo glasati za opoziv premijera odnosno za pad cijele Vlade - rekao je Hrelja.

14.57 Mi ćemo presložiti novu vladajuću većinu, to je u interesu HDZ-a, da nastavimo program koji smo izradili s IFO institutom. Novi izbori bi donijeli veliku štetu. Zato dogovaramo nastavak suradnje u ovom sustavu - rekao je Franjo Lucić, koji je na pitanje na čije glasove računaju, odgovorio: To ćemo vidjeti.
Osvrnuo se i na to sto je predsjednik HDZ-a na Facebooku iznosio stav o Ini i MOL-u.
-To je samo debata. HDZ ima svoja tijela. To nije stav HDZ-a i zato smatramo da ni HDZ ni Karamarko nisu u sukobu interesa - rekao je Lucić.   

14.54 Predsjedniče Vlade, Hrvatska nije korporacija, interesi korporacija često se ne podudaraju s interesima države. Ponašanje poput otkazivanja sjednice Vlade pokazao je da ne razumijete u potpunosti naš parlamentrani sustav, rekao je Domagoj Ivan Milošević (HDZ). 

Milošević je rekao da ovo nije bitka za pojedinačne interese, već za državu, od čega će profitirati svi građani. Dodao je da stoje iza kandidata za mandatara Zdravka Marića.

- Još jednom pozivam sve vas zastupnike da postupite po svojoj savjesti, uvjeren sam da će vaša današnja odluka biti u interesu RH i svih građana - rekao je Milošević.

Vrdoljak je rekao da nije prirodno da istovremeno imamo premijera i mandatara, a Milošević mu je odgovorio da je rekao da je riječ o kandidatu za mandatara.

14.47 Željko Reiner, predsjednik Sabora, tjera Stipu Petrinu iz sabornice. Petrini je zamjerio što s njim polemizira. Petrina je izašao, ali je rekao da će se vratiti i da mu Reiner to ne može zabraniti. Ubrzo se Petrina vratio. 

14.43 Stipe Petrina pitao je Šimića zna li za ijedan slučaj u povijesti da je na čelu jedne zemlje došla osoba koja je odabrana za samo dva sata.

- Licemjerno je da drugoga prozivate za vlast, pogotovo vi, gospodine Šimić - rekao je Petrina, dodajući da se onome tko s vragom tikve te tikve poslije o glavu obijaju.

14:43 Miroslav Šimić govorio u ime kluba Mosta. 

- Odluka o vašoj sudbini kao premijera je očigledno unaprijed donesena. Nema smisla razuvjeriti zastupnike da glasaju drugačije i mimo stranače stege. Istina je to da su vas oni koji vas opozivaju na krajnje neprimjeren način pozvali da preko vas dođu na vlast. Karamarko nije bio primjeren za mjesto premijera ni nama ni javnosti. HDZ nije dobio izbore. Tražili smo rješenje da ne dobe mjesto premijera koje nisu zaslužili. Vi ste im bili ulaznica za vlast, poručio je Šimić Oreškoviću. 

- Kad se pokazalo da nije tako, sad vas ruše i ruše ovu Vladu. Sad na drugi način žele ono što su otpočetka htjeli - golu vlast. Bez kamenčića u cipeli. Ništa ih drugo ne zanima - rekao je Šimić, dodajući da će im 12 Mostovih zastupnika danas dati upravo to - ništa.

14:32  Goran Dodig uime Kluba HSS-a i HDS-a rekao je da je stanje u društvu i državi iznimno loše. Rekao je da će oni glasovati za opoziv premijera. 

14:26  Klub zastupnika IDS-a će glasati za opoziv premijera, kazao je Boris Miletić.

- Imati političku vladu s tehničkim premijerom, kojeg ministri ne slušaju, u startu je bilo pitanje dana kad to dolazi kraju. I sam Orešković je rekao da nema komunikacije. Ovu agoniju treba zaustaviti. Završimo s time. To građani očekuju - rekao je Miletić.

14:25 Miroslav Šimić (Most) replicirao je Lovrinoviću. 

- Donedavno smo sudjelovali na istim sastancima. Točno je da je Petrov odbio ponudu da bude premijer i s jedne i s druge strane, što govori o visokim kvalitetama gospodina Petrova. Nedavno smo imali i poziv premijera da oba potpredsjednika odu iz Vlade. On je bio spreman otići. Premalo je ljudi na ovoj političkoj sceni koji nisu toliko gladni pozicija. Čestitam mu - rekao je Šimić. Lovrinović mu je odgovorio kako cijeni njegovu spremnost. 

- Međutim sada kad su se uvjeti ostvarili. Nisam očekivao da će se gospodin Karamarko povući. Sada ispada da se jedino gospodin Petrov nije spreman povući, a ja sam ga upoznao kao čovjeka koji je govorio da svoju riječ neće pogaziti. Točno je, ne spadaju u isti koš. Gospodinu Petrovu čestitam što je rasvijetlio neke stvari oko Ine-MOL, što je doprinio da Karamarko ode, ali vara se svatko tko misli da će Vlada s vama biti efikasna - rekao je Lovrinović. 

- Onaj tko misli da će bilo koja Vlada s vama biti efikasna taj se vara - zaključio je.

14:18 Sabornica je poluprazna.

14:16 Bivši Mostovac, a sada nezavisni Ivan Lovrinović pohvalio je spremnost premijera koji je došao braniti svoju čast. Podsjetio je kako, kad se birala Vlada u siječnju, jedini od zastupnika Mosta nije dao povjerenje ovoj Vladi. 

- Ja sam već tada bio uvjeren, na temelju prezentacije, da je ekonomska politika koja će se voditi pogrešna - rekao je Lovrinović i pitao Oreškovića čiji je program ekonomske politike zastupao. 

- To nije bio program ni HDZ-a ni Mosta. On je u suštini isti kao onaj otprije 23 godine. On se svodi na restrikcije, prodaju državne imovine kako bi se smanjio javni dug i smanjenje prava radnika - rekao je Lovrinović. Kritizirao je i telefonske sjednice Vlade, kao i prodaju Konačara. 

- Zašto niste koristili druge načine, na primjer refinanciranje kunskog javnog duga? Može li se time zaključiti da niste htjeli smanjiti profite banaka - zapitao je. 

14:06 Ivan Vrdoljak (HNS) rekao je kako je obrazložanje predlagatelja smiješno, pa čak i neistinito. Ipak, najavio je kako će HNS glasovati za opoziv. 

- Prvi razlog je potpuna nefunkcionalnost Vlade koja je prouzročila paralizu na svim razinama. Drugi je razlog da je opoziv ovakve katastrofalne Vlade znak digniteta svake političke osobe. Treći razlog je teško narušavanje ugleda RH, neovisno govorimo li o pljuski investitora ili o velikom broju potpisa, uključujući Nobelovce, koji kritiziraju politiku ministra kulture. Činjenica je da ni jedna od pompoznih reformi nije čak niti pripremljena. Od refromi ni priprema ni provedba. A ona glavna, kurikularna, je zaustavljena iz slijepo ideeloških razloga. Imali smo desetke tisuća ljudi koji su traćili ostavku ministra Šustara. Mi danas razrješujemo Šustara, Hasanbegovića i Karamarka. Kolateralna žrtva je Orešković koji je bio i koleteralan premijer. Konačno, 70 posto građana želi nove izbore. Eksperimenti, dosta - kazao je Vrdoljak i pozvao da u što kraćem roku izađemo na izbore.

14:00 U ime kluba SDP-a govorio je Zoran Milanović.

- SDP će glasati za odlazak formalno premijera, ali i cijele Vlade. Za izbore smo spremni, ali nismo zbog izbora sretni. Zemlja se nalazi u nekom čudnom levitirajućem stanju, ne znam ni gdje smo ni što smo. Kad sam prije nekoliko godina rekao da smo slučajna država prozivalo me se, a sad smo došli do toga. Vrijeme je da prestanemo s neradom. Mi ćemo pokušati okupiti najširu narodnu, progresivnu koaliciju. Hrvatska ne može biti slučajna država, ona ima i glavu i srce i mišiće i moramo joj to vratiti. Moramo ići na parlamentarne izbore što prije - kazao je Milanović.

Replicirao je Mostov Miro Bulj.

- Gospodine Milanoviću, Hrvatska nije slučajna država nego država stečena u obrambenom ratu i ovo su ružne riječi. Za vrijeme vašeg mandata država se zadužila 100 milijardi kuna, ono što je trebalo otići seljacima i OPG-ovima otišlo je tajkunima, avioni su otišli na remont u Ukrajinu, a vratili su se u karijoli. Ovo je demokratski proces, u kojem ćemo mi zastupnici odlučivati o sudbini države. Pozivam vas da ne govorite o slučajnoj državi, puno je krvi proliveno dok ste vi bili u ministarstvu vanjskih poslova. Hrvatska nije slučajna država. Bili izbori ili ne, Hrvatska je u obrambenom ratu došla do svoje slobode - rekao je Bulj.

Milanović mu je odgovorio kako je njegova poruka bila vrlo jasna i da mu spočitava za nešto što nije rekao. Pozvao ga je da ne igra na jeftine strasti kod ljudi i ne prodaje jaftine muljaže.

13:54  Manjinac Šandor Juhas je rekao kako je s kolegama iz kluba odlučio glasovati za opoziv. 

- Imamo eksperiment-vladu. U svemu je i položaj manjina bio neuobičajen.  Smatram kako je uloga Vlade da zaštiti nacionalne manjine, tako je dosad bilo, ali Vlada gospodina Oreškovića je podbacila na tom polju - kazao je. 

Na govornicu je izašao još jedan manjinac - Furio Radin, koji je naveo tri razloga za opoziv. Prvi je stav javnosti. 

- Ljudi su bitniji od naših svađa. Oni ne vjeruju da je cijela priča nastala zbog svađa između pojedinih ljudi nego misle da su razlozi duboko strukturni. Drugi je razlog svjetonazorske naravi - ova Vlada nije ništa učinila da spriječi ideološke podjele, koje mi, manjine, najviše osjećamo. Činjenica je da je premijer stao na stranu ministra Hasanbegovića. Treći su razlozi inherentni politici nacionalnih manjina. Ova je Vlada bila distancirana od problema manjina. razgovarali smo u samo par navrata i samo o novcima i u tom trenutku nam je Vlada uskraćivala sredstva - kazao je Radin. 

13:43 Potpisujem sve što je gospodin Pupovac rekao. Eskperiment kojem smo izloženi definitivno se pokazao neuspješnim. Odgovornost je neupitno i primarno na Domoljubnoj koaliciji, a potom i Mostu. Neupitno je da Vlada od početka ne funkcionira. Umjesto Vlade koja okuplja građane, Vlade stručnjaka, svjedočili smo rastu ideoloških sukoba, rastu straha u zemlji. Na žalost koncept Vlade koji ni strukom ni odgovornošću nije u stanju realizirati reforme, od samog starta retrogradna ideologija, ništa od struke i reformi. Opet se potvrđujemo kao zemlja propuštenih šansi. Odgovornost Vlade i premijera je neupitna kao i nužnost njihova odlaska. Put u pakao ponekad je popločen dobrim namjerama. Orešković je po našem uvjerenju prihvatio dužnost kao patriot, koji je htio boljitak svojoj zemlji. Obzirom da sam duboko uvjeren da su rezultati jedini kriterij, zahvalnost premijeru na onome što je dobro učinio, bilo je i toga.  I naš glas za opoziv, rezultat je takav... - kazao je Radimir Čačić.

13:39 I u ovakvim stvarima mora doći prvi put. Bilo bi dobro da do ovog nije došlo, ali od samog početka je izgledalo da je ovo neizbježan ishod, zbog načina kako se vladajuća koalicija sastavljala, kako je funkcionirala... Koliko je tko odgovoran, koliko je Orešković, a koliko glavna članica koalicije, nije na meni da utvrđujem. Činjenica je da funkcionalnost nije stvorena, kazao je Milorad Pupovac na početku svog govora.

- Ovo je prva Vlada od postojanja RH koja nije našla način da integira manjine u svoj program, prva Vlada koja nije znala zaustaviti porast netolerancije, govora mržnje i antietničkih poruka, na koje se odgovaralo općim porukama sve dok međunarodna zajednica nije reagirala i rekla 'dosta je'. Time je međunarodni ugled RH teško narušen i još nije oporavljen. Na žalost, od povjerenja u Vladu i institucije koje pada, na vrlo niske grane, pa do toga kako funkcioniraju javne institucije, to se ne da popraviti mjerama fiskalne politike. Uz takvo stanje, nije moguće napraviti ono što vi smatrate neophodnim - razvoj i priljev investicija. Ako nam ovo ne bude pouka, svima nama, da se na ovakav način, s ovakvim eksperimentom više nijedna vlada ne smije sastavljati, da se na brzinu s motivima koji su postojali tijekom siječnja, sastavlja vlada, s nejasnim ciljevima i još nejanijim ishodima.. ne smijemo se u tako nešto upuštati. Hrvatska ovu vrstu eksperimenta, iz ekonomskih i javno-pravno-političkih razloga više ne smije dopustiti. Trebamo se pogledati. Mi trebamo biti ogledalo jednih drugih i ogledalo naše zemlje, a ne ružna slika koju pružamo građanima, iskrivljena slika zbog koje građani ne žele gledati u nas. Hrvatska treba novi početak, nove politike jer ove dosadašnje su se pokazale neispravne. SDSS će podržati taj novi početak i nove ruke, i zato će dići ruku za opoziv, a gospodinu Oreškoviću želi sve najbolje - kazao je Pupovac.

13:17  Laburistica Nansi Tireli je govoreći u ime kluba najavila kako će oni glasovati protiv iskazivanja nepovjerenja. 

- Za ovu situaciju nije kriv Tihomir Orešković nego i drugi, ovo je trebalo biti nepovjerenje cijeloj Vladi. Ovakvim rušenjem Vlade jedino što radimo je da HDZ-u osiguravamo 30 dana za preslagivanje čemu ne želimo doprinijeti. Čvrsto ostajemo pri tome da je najpošteniji način izlaska iz ove situacije samoraspuštanje Sabora. Samoraspuštanjem Sabora nema roka od 30 dana za kupnju i prodaju, nego se u izbore ide odmah. Sve je započelo zbog sukoba interesa jednog čovjeka koji je ujedno i predsjednik stranke zbog čega HDZ sve nas maltretirati da je za ovu krizu kriv Orešković - rekla je Tireli. HDZ-u, kaže, ne želi držati ljestve u prljavim igrama. 

- Očito je da je želja Karamarka za upravljanjem policije i tajnih službi bila jača od njegova domoljublja - kazala je.

Smatra kako bi najpoštenije bilo da za u trenutku opoziva njihova lošeg premijera u sabornici ostanu samo oni koji su ga doveli. 

- To su Domoljubna koalicija i Most.  

- Za cijelo vrijeme trajanja ovog sukoba slušamo kako Hrvatska nema vremena. Krizu su izazvali upravo ti koji nas uvjeravaju kako će nam s novim mandatarom biti puno bolje - rekla je Tireli, a potom nabrojala sve negativne posljedice koje je proizvela ova vlast - od onih u obrazovanju i zdravstvu, do raspolaganja državnom imovinom.

Pozvala je Reinera da sutra uvrsti u dnevni red prijedlog odluke samoraspuštanja Sabora. 

- Prijevremeni izbori nešto su najbolje što nam se može dogoditi - zaključila je i ponovila kako Orešković nije jedini krivac za krizu i da ne žele sudjelovati u novom eksperimentu HDZ-a. Podsjetila je kako je, kad se izglasavala ova Vlada, upozorila na ovaj scenarij. 

13:13 Da bi pala vlada moraju postojati ozbiljni razlozi. Lako ih je naći. Kad ujutro ustanete, vi kolege desno tu ste da bi došli na vlast i to je vaše legitimno pravo koje vam nitko ne osporava. Vi kolege lijevo branite nešto što se ne može obraniti. Gdje su oni ljudi zbog kojih smo mi ovdje? njihove interese ne štitimo, nego štitimo ove ovdje, kazala je Gordana Rusak.

13:11 Potom je riječ preuzeo Josip Salapić.

- Ne slažem se da SOA-a postane nečiji kućni savjet i da šuša iz svakog kuta mora znati što se događa. Ja pozivam ovaj visoki dom da s dostojanstvom pozdravi ovog čovjeka jer on nije budala - kazao je Salapić.

13:09 Nakon premijera, za repliku se javio Branimir Glavaš koji je poručio da nije nimalo upitno hoće li ga zastupnici smijeniti.

Ne brinite, srušit će vas, tu nema dileme! Vi ste pokojni! - poručio je Glavaš te nastavio:

- Vi ne možete otići s ovog mjesta dok ne upoznate Hrvatski sabor tko je htio vladati sigurnosnim službama i upotrijebiti ih u svoj osobne i stranačke interese - rekao je Glavaš u replici Oreškoviću, koji mu je odgovorio da on i predsjednica zajedno odlučuju tko će biti čelnik SOA-e i da zajedno dobivaju brifing. 

12:55 Za govornicu je izašao Tihomir Orešković.

- Kao prvo, zahvaljujem se svim zastupnicima na povjerenju kako bi mogao preuzeti ovu časnu dužnost. Nažalost, umjesto da raspravljamo o pozitivnim rezultatima, raspravljamo o prijedlogu za mojim opozivom. Optužbe koje su izrečene protiv mene su teške i moja je dužnost i obveza da se kao predsjednik Vlade očitujem. Sve optužbe su lažne i neosnovane. Nikada u povijesti hrvatske demokracije nije dogodilo da vladajuća većina pokrene opoziv premijera kojeg su izabrali. Pravi razlog za moj opoziv nije ništa od onog što je navedeno. Optužba da želim uvesti kancelarsku diktaturu je toliko apsurdna da je neću komentirati. Drugo, da sam vršio pritisak na obavještajne službe. Problem je što nisam pogledao pritisku da na čelno mjesto SOA-e stavim one koji nisu ispunjavali uvjete za taj posao. Odluku o imenovanju Markića donio sam s predsjednicom i donesena je u najboljem interesu RH. Dosadašnji rad gospodina Markića pokazuje da nisam pogriješio. Svi kontakti bili su u okvirima zakonskih ovlasti. Zbog navedenog postao sam prepreka. Nije tajna da se moji stavovi oko Ine, LNG-a i energetskog sektora razlikuju od nekih u Vladi. Borio sam se da zaštitim naše vitalne nacionalne interese. Duboko sam svjestan važnosti Ine za našu ekonomiju. Što se tiče traženja ostavki potpredsjednika Vlade, to sam učinio jer je neizvjesnost koja je proizlazila mogućeg sukoba interesa Karamarka bila preveliki teret.

- Kad je riječ o odsutnosti volje za suradnju, odbacujem to. Pokušavao sam komunicirati s Karamarkom. On je, nažalost, moje pozive na razgovor odbacivao. Nije pokazivao nikakav interes za gospodarske teme i reforme - rekao je Orešković.

Osvrnuo se na investicije koje je dogovorio u Hrvatskoj te kako je posjetio upravo ono područje iz kojeg se najviše iseljavaju stanovnici – Slavonija.

- Neshvatljiva mi je teza da se nisam bavio gospodarstvom. Podsjećam da sam se na početku mandata posjetio Austriju, gdje sam se sastao s investitorima koji su mi rekli da se prvi put sastaju s premijerom Hrvatske - rekao je Orešković te nastavio nabrajati što je još sve učinio kao predsjednik Vlade po pitanju poboljšanja gospodarstva.

- Posebno mi je neshvatljiva teza da se nisam bavio gospodarstvom. Podsjećam na svoj sastanak s investitorima koji su mi rekli da je ovo prvi put kako mogu pričati s premijerom. Prezentirali smo nacionalni program reformi s oko 60 točaka koji je pohvalila i Europska komisija. Tu su i brojne investicije. Na svakom putovanju sastajao sam se s investitorima, a i oni sami to mogu potvrditi - kazao je.

- Ovo su samo neki primjeri da se konkretno radilo. Pokazao sam da su svi navedeni razlozi za moj opoziv neosnovani. Pravi razlog mog rušenja je nastavak arbitraže Ina-MOL, a to nekome nije odgovaralo. Pokušao sam to spriječiti i to je moja jedina krivnja. Ponosan sam na sve što sam napravio kao predsjednik Vlade. Zahvaljujem se Domoljubnoj koaliciji i Mostu na podršci. Poštovani zastupnici, na vama je da odlučite zaslužuje li ova Vlada rušenje. Neka dragi Bog čuva Hrvatsku!- poručio je za kraj Orešković.

- Nije pokazivao interese za gospodarske teme. Nije točno da nisam vodio brigu o krajevima iz kojih iseljavaju mladi. Moj prvi posjet je bio Slavoniji, da čujem s kakvim se teškoćama bore. 

12:54 Javio se Mostov Robert Podolnjak i prigovorio Reineru. 

- Za riječ se javio potpredsjednik Vlade i vi ste mu uskratili da govori - kazao je i objasnio da prema Poslovniku ima pravo na riječ. Reiner mu je odgovorio kako mu se silno čudi. 

- Vi ste potpredsjednik Odbora za Poslovnik i ostale stvari. Kako možete postaviti takvo pitanje, ako znate da se ovdje radi o povjerenju predsjedniku Vlade - rekao je Reiner.

12:48 Josip Salapić (HDSSB) zamjerio je što nisu prisutni svi ministri Vlade. 

- Ako smijenite Oreškovića, sutra je Vlada tehnička i mora funkcionirati - kazao je Salapić i istaknuo kako je i predsjednica bila upoznata s razlogom zbog kojeg je Orešković napustio sjednicu. 

- Gospodin Karamarko je na rođendan otišao, a nismo dobili obrazloženje. Može se slaviti i popodne - rekao je Salapić.

Upozorio je kako se ne može prema Oreškoviću ponašati 'kao da je krpa'. Opet se javio Šuker. 

- Sve u Hrvatskoj se okreće ove kamatne stope. Prema tome, ona je definirana kao problem političke nestabilnosti - rekao je Šuker. 

12:44 Glavaš je Šukeru poručio kako je HDZ glavni stup te Vlade koju je kritizirao. 

- Problem je nastao izvan granica Hrvatske, a zato je odgovorna i najveća stranka Domoljubne koalicije. Niste spomenuli niti jednom riječju borbu za obavještajne službe Hrvatske i to je razlog zašto se ova Vlada ruši  - kazao je Glavaš upozorivši kako je u pitanje dovedena nacionalna sigurnost Hrvatske. 

- To je uzrok svih problema i zbog čega se premijer ruši - rekao je Glavaš istaknuvši da ne brani premijera. Šuker mu je rekao da je u njegovoj raspravi mogao naći odgovor. 

- Rekao sam da po povratku ministra iz Londona, da drugi dan predsjednik Vlade nije smio otkazati sjednicu i raspraviti to na užem kabinetu i obratiti se javnosti. Ja tvrdim da će se Hrvatska, kad se ustabili, vratiti na kamatne stope gdje pripada. Ne znam što sam ja rekao, kolega Glavaš, drugačije od onoga što ste vi rekli - kazao je Šuker. 

12:36 Šukeru je replicirao Ivan Vilibor Sinčić (Živi zid). 

- Kad govorimo o demokratskim standardima, ono što je napravio vaš predsjednik stranke je nenormalno - rekao je Sinčić, a Reiner mu je rekao da je zlorabio institut replike, jer nije odgovarao Šukeru. Replicirao je i Petrina. 

- Gospodine Šukeru, koja to ozbiljna parlamentarna većina može u roku od tri sata izabrati najjači položaj u državi? Je li to ovo odlučeno na tijelima relativnog izbornog pobjednika ili je to kadrovsko rješenje došlo izvan Hrvatske? Još ste se ovdje osvrnuli na obveznice i pokušali to umanjiti. Pravi iznos se približava najcrnjem scenariju kad ste vi bili ministar financija po kojem ste se vi zaduživali - rekao je Petrina. Šuker mu je odgovorio.

- Mislim da sam bio dovoljno jasan. Ti problemi naprosto postoje i o njima ne treba žmiriti - rekao je.

12:28 Nakon upozorenja Reinera smirila se buka u sabornici, te je Šuker nastavio. 

- Vraćam se na sjednicu otprije dva tjedna. Ministar financija se vraća iz Londona s porukom, jer to što su investitori predložili veću kamatnu stopu za zaduživanje, nije trebalo značiti da će tako biti. Tada je poslana poruka - dajte se saberite, ako se ne saberete, kamatna stopa će vam biti ovolika. Ono što je prelomilo kod nas u HDZ-u odluku da gospodin Orešković ne radi svoj posao je sjednica Vlade koja se taj dan trebala održati. Ministar financija je usmeno izvijestio premijera što se dogodio i s tom konstatacijom je premijer trebao početi sjednicu Vlade. Međutim, što se događa? Predsjednik Vladeotkazuje sjednicu i odlazi iz Vlade - kazao je Šuker. 

Nastavio je kritizirati Oreškovića. 

- Ovo sve govorim jer je odgovornost predsjednika Vlade, kad primijeti da određene stvari ne funkcioniraju, da reagira - poručio je Šuker.

Nastavio je kako stvaran problem Hrvatske nije to kako će izgledati Vlada sutra nego zato što je izostala reakcija na odbijanje obveznica. 

- Ovo je nečinjenje. Što se to moralo dogoditi da se sjednica Vlade ne održi. To je bilo vrijeme da Vi pošaljete poruku - ponovio je. 

- O toj kamatnoj stopi ovisi kamatna stopa građana po kojoj će se oni zaduživati, ali i kamatna stopa gospodarstva - poručio je.

12:17 U ime predlagatelja je govorio Ivan Šuker (HDZ), koji je rekao da je predsjednik Sabora u srijedu nazvao predsjednika Vlade i pitao hoćemo li dobiti očitovanje. 

- Mi smo imali slučaj da je prije dva tjedna otkazana sjednica Vlade, premijer je otišao. Događalo se to i u prošlim vremenima, ali je prvi potpredsjednik Vlade, kojeg je on odredio, nastavio voditi sjednicu. To samo pokazuje da Vlada ne funkcionira  - rekao je Šuker. 

Nastavio je o načinu rada ove Vlade čitajući razna pravila i ustvrđujući kako ova Vlada po njima nije djelovala. 

- Posljedica svega je broj zakona koji smo raspravili, a što se tiče ove Vlade. To su činjenice - rekao je Šuker. Zatim je istaknuo što je najbitnije gdje se nije poštivala volja birača. 

- To je uži kabinet. Mi smo ne jednom imali situaciju ovdje da smo mi u vladajućoj većini različito postupali, da je uži kabinet radio svoj posao, onda se to ne bi dogodilo, jer naprosto zastupnici su ovdje da provode odluke koje su donesene na određenim tijelima - rekao je. 

Na kratko je nastala galama u Saboru. 

- Ja se nadam da se protiv mene neće voditi istrage - kazao je Šuker.

12:16 Javio se i Branimir Glavaš (HDSSB). 

- Gospodine predsjedniče, članak 33 govori o vašim glupostima. Ni Ustav RH nije dorečen, pa se pita mišljenje ustavnih stručnjaka. Ni ovaj Poslovnik nije dorečen, na vama je da izvolite omogućiti gospodinu Oreškoviću da objasni sve ono što se krije u pozadini ove inicijative za njegovom smjenom. Dužan je odgovoriti na svako pitanje koje bude upitano iz ovih klupa. Ne može biti smijenjen ako sabornicima ne bude poznato ono što je danas nepoznato. Ne može napustiti funkciju predsjednika Vlade, a da ne odgovori na te nepoznanice - rekao je Glavaš, kojem je Reiner uzvratio da je on prekršio Poslovnik jer je predugo govorio. 

Iz klupa se opet javio Petrina. 

- Vi stalno kršite Poslovnik - rekao je, a Reiner ga upozorio da ne može dobiti riječ.

12:08 Javio se Goran Beus Richembergh, koji je istaknuo članak Poslovnika u kojem stoji da se predstavnici Vlade mogu javiti za riječ. 

- Nema nikakvih ograničenja da se premijeru Oreškoviću da se javi kad god - kazao je. Reiner mu je rekao da je promašio metu. 

- Povrijeđen je Poslovnik jer Vlada nije poslala očitovanje, a za što je dužna. 

Povredu poslovnika podigao je i nezavisni Stipe Petrina. 

- Nema nekoliko sati da ste sasvim drugačije govorio kad sam tražio povredu Poslovnika. Ako se pozivate na Poslovnik, onda se pozovite i na ono vezano za dnevni red. Kad Vam treba citirati članak 125 za njega se grčevito držite. Oba su čanka jednakopravna. Jutro ste rekli da nešto e možete staviti na dnevni red što nema obrazloženje Vlade - rekao mu je Petrina. Reiner mu je odgovorio.

- Ja ne kršim Poslovnik, ali ću ga danas svjesno prekršiti dajući riječ predsjedniku Vlade. Pročitajte si Poslovnik ako hoćete o njemu diskutirati. Ne možete se više javiti - rekao je Reiner.

12:00 Sljedeća točka je prijedlog za pokretanje pitanja o povjerenju predsjedniku Vlade, kazao je Reiner.

Željko Reiner je na početku objasnio pravila iz Poslovnika u ovoj raspravi. 

- Vlada je dužna očitovati se o prijedlogu najkasnije od osam dana. Nažalost, moram vas izvijestiti da se Vlada nije očitovala čime je neprimjereno i namjerno pokazala nepoštivanje Poslovnika Sabora, ovog Doma i zastupnika - rekao je Reiner, te nastavio kako u raspravi predsjednik Vlade može usmeno obrazložiti očitovanje. 

- Očitovanje koje nismo dobili. Međutim, držim da Hrvatska ima stupanj demokracije, te treba omogućiti predsjedniku Vlade da izloži svoje stavove - rekao je Reiner. - rekao je Reiner.

11:59 Premijer Tihomir Orešković sjeo je u sabornicu.

11:52 U Sabor je stigao i Božo Petrov. Nije davao izjave.

11:44 Premijer Tihomir Orešković stigao je u Sabor. Novinarima ispred sabornice nije htio ništa reći, samo je rekao da ima pripremljen govor. 

- Sve ćete vidjeti. Idemo završiti što smo započeli - kratko je poručio. 

11:41  Za raspravu o opozivu zasad se prijavilo osam klubova i pet zastupnika pojedinačno - četiri zastupnika iz HNS-a i jedan iz HDZ-a, no to nipošto ne mora biti konačan broj. Moguće je da će se raspravljati do večeri, javlja N1.

11:18 Juro Martinović, bivši zastupnik Mosta koji s Ivanom Lovrinovićem i Ivicom Mišićem tvori novi Klub zastupnika kazao je kako se zalaže za preslagivanje te da smatra kako bi nove izbore bilo najbolje izbjeći.

- Danas se odlučuje samo o povjerenju predsjedniku Vlade. A nakon toga ide trideset dana za davanje potpisa za novog mandatara. Ako se raspusti Sabor po pravilima se ide na nove izbore - rekao je Martinović za N1.

11:05 Mi smo uvijek jedinstveni. Mogu reci da smo u ovom trenutku još jedinstveniji nego li smo bili prethodnih dana, rekao je Franjo Lucić (HDZ). Upitan je i zašto HDZ-ovi ministri neće doći na raspravu o Oreškoviću. 

- Zašto bi se oni pojavljivali, oni nisu ti koji odlučuju i koji glasuju - rekao je Lucić. Odluku Povjerenstva nazvao je suludom.

-Takvih interesa ima još i u svim strankama - kazao je Lucić. 

11:04 Dubravka Jurlina Alibegović, ministrica uprave na odlasku, izjavila je: "Bit ću uz premijera u Saboru, čast mi je biti u ovoj Vladi. Za danas imam raspored, za sutrašnji ćemo vidjeti."

11:00 Bit ćemo kratki u raspravi. Poručit ćemo da građani žele nove izbore što prije. Za to Vlada mora otići i nadamo se da će Sabor biti raspušten već danas. Vjerujem da u Saboru postoji dovoljna većina da se on raspusti. Tražimo da svi zastupnici odgovorno postupe i naprave taj potez. Ako se Karamarko ne pojavi to je još jedna poruka da je on zalutao u ovu Vladu i Sabor, poručio je SDP-ovac Željko Jovanović.

10:58 Zastupnici zasad još raspravljaju o zdravstvu, nakon čega se očekuje rasprava o opozivu premijera. Pretpostavlja se da će početi oko podneva. Uskoro se očekuje dolazak Tihomira Oreškovića u zgradu Vlade. 

10:50 Najvažnije je da smo jedinstveni i da poštivamo odluke stranačkih tijela, poručila je ulazeći u sabornicu Josipa Rimac (HDZ). Upitana je kako HDZ-u ide prikupljanje potpisa za novu većinu, kazala je: "Idemo korak po korak".

10:43 Anka Mrak Taritaš (HNS) kazala je kako je oporba za opoziv premijera, kojemu je prigovorila što mu je konferencija za medije u srijedu trajala 77 sekundi.

10:19 Nećemo glasovati ni za rušenje ni za očuvanje premijera Oreškovića. Dakle, bit  ćemo suzdržani. To je sukob ljevice i desnice preko leđa čovjeka koji je imao dobru namjeru pomoći Hrvatskoj i obnašati dužnost premijera. Sada je iskorišten s jedne strane, s druge strne ljevici ide u prilog da se ta vlada raspadne. Mislim da premijer Orešković kao ugledni iseljenik neupitnih menadžerskih sposobnosti što Hrvatskoj treba i mogućnosti uspostave kvalitetnih kontakata diljem svijeta, rekao je HDSSB-ov Branimir Glavaš. Smatra kako Hrvatska nema vremena za agoniju u kojoj se nalazi. 

- Da se taj problem može riješiti danas, to bi već bilo kasno, a kamo li da će se ta problem prenijeti narednih tjedana ili mjeseci. U uspjeh preslagivanja Vlade ne vjerujem. Dakle, Hrvatska pred sobom ima nužne izvanredne izbore, hoće li oni biti 15. rujna, 1. listopada, u  svakom slučaju dogodit će se u ranoj jeseni - procjenjuje Glavaš. U HDSSB-u se još nisu dogovorili da hoće li potpisati za samoraspuštanje Sabora. 

10:17 Željko Reiner je obavijestio zastupnike da danas rade bez stanke.

10:15 U Saboru traje rasprava o prijedlogu izmjena Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju. Ministar zdravlja Dario Nakić rekao je da danas možda nije pravo vrijeme za zakone o zdravstvenom osiguranju i zdravstvenoj zaštiti, ali da se možemo upitati koje je onda pravo vrijeme. Nakić je iznio probleme zdravstva s dugovanjima.

- Nastavi li se ovako, pitanje je trenutka i vremena kad ćemo ne biti u mogućnosti pružiti ikakvu, ne samo kvalitetnu zdravstvenu zaštitu građanima - rekao je Nakić, dodajući da nam je ostalo jedino da sustav reorganiziramo i stavimo ga na granice održivosti.

Miro Bulj (Most) rekao je da Ustav kaže da svi građani na području RH moraju imati jednaku zdravstvenu zaštitu. Bulj je rekao da žene iz brdsko-planinskih i nerazvijenih krajeva za obični ultrazvuk dojke moraju čekati šest mjeseci ili čak godinu-dvije.

 Ines Strenja-Linić (Most), predsjednica Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku, rekla je da ovaj zakonski prijedlog o zdravstvenom osiguranju predstavlja jednu od ključnih reformskih mjera u zdravstvu. Odbor je jednoglasno odlučio predložiti njegovo usvajanje.

 Ana Komparić Devčić (SDP) "od srca" je čestitala na zakonskom prijedlogu koji će povećati namete bolesnim ljudima.

10:09 Predsjednik stranke Reformista, Radimir Čačić dao je svoj komentar o glasovanju o povjerenju premijeru, uoči ulaska u sabornicu.

- Ova Vlada ne funkcionira i nije nikad ni postojala. Štete su ogromne za zemlju, za građane. Na političkom i financijskom planu. Vlada mora otići. Smjenom premijera i cijela Vlada pada, ali usmjeriti odgovornost na premijera je nekorektno ljudski i politički. Preuzeo je tu odgovornost s patriotskim namjerama. Nije uspio, odgovornost je tu - kazao je Čačić.

10:08 Mi zastupamo stajalište da se ova Vlada mora raspustiti što prije. Treba okončati procedura koja najvjerojatnije vodi do novih izbora. Moraju se iscrpiti sve mogućnosti koje vode do izbora. Pokušaj formiranja nove Vlade, a onda nakon toga se ide na izbore. Ja mislim da će to biti prirodan slijedi, rekao je zastupnik manjina Furio Radin za N1.

Na pitanje hoće li sudjelovati u novoj Vladi Radin je odgovorio: "Otkud vam to? Mi smo uvijek u manjini, kakva većina. Cijelo vrijeme tvrdim da smo za izbore, a vi ovako iz vedra neba. Za sada nećemo potpisati ništa. Ni za SDP ni za HDZ, ali dići ćemo ruku za rušenje Oreškovića."

10:04 Ivan Tepeš (HSP AS) ima svoje viđenje onoga što nam slijedi. 

- Opoziv premijera, kretanje u preslagivanje nove većine i dobivanje nove vlade i posao, gospodarstvo i sve ono što treba Hrvatskoj i hrvatskim građanima - kaže Tepeš. Još se jednom osvrnuo na suradnju sa SDSS-om. 

- Naš stav je poznat - SDSS u Vladi ne. Pozivamo sve koji žele poduprijeti Vladu, ja očekujem i kolege iz Mosta da to bude što veća potpora novoj Vladi - zaključio je. 

9:43 Nezavisni zastupnik Stipe Petrina je uoči sjednice otkrio svoja očekivanja, javlja RTL.

- Još nismo sigurni hoće li biti glasanja o opozivu premijera, ali siguran sam da će se kršiti poslovnička procedura, kao što se i dosad kršila. Ali, to neka ide na dušu predsjednika Sabora. Ako uistinu dođe do te točke, ne vidim razloga da premijer ne bude smijenjen. Posebno ako na tome bude inzistirao HDZ. Od jučer je prošlo dugo vremena. U ovakvim stvarima vidimo da se stavovi mijenjaju pa tko zna što je pred nama - kaže Petrina.

9:36  Počela je sjednica. Reiner je na početku predložio da naprave objedinjenu raspravu o dva zakona na dnevnom redu jer se radi o tematici koja se dobrim dijelom preklapa i rješava gotovo identično područje. Dio zastupnika SDP-a nije se složio s time, ali nakon što je Reiner rekao da "nema smisla forsirati ako jedan dio ljudi to uporno ne želi", zastupnici su se na kraju ipak složili za objedinjenje.

9:35  Miroslav Šimić, predsjednik Kluba Mosta u Hrvatskom saboru izjavio je u četvrtak, uoči rasprave o povjerenju premijeru Tihomiru Oreškoviću, da Most neće sudjelovati u preslagivanju vlasti već će biti za nove izbore, te je pokazao potpise 12 Mostovih zastupnika koji će u slučaju izglasavanja nepovjerenja podržati raspuštanje Sabora.

- Malo je još šanse da se od te rasprave odustane, što bi mi iskreno htjeli. Ako se ne odustane, Most je jasan, nećemo sudjelovati u preslagivanju, bit ćemo za nove izbore - poručio je Šimić.

8:45 HNS-ovac Goran Beus Richembergh za N1 je kazao kako oporba ima 66 potpisa

-  U petak ističe rok od 15 dana od kada je u proceduru poslan zahtjev za samoraspuštanje. U petak mora biti na dnevnom redu, ali ne znamo što će biti poslije, jer gospodin Reiner nema odredbu vremenskog roka kada mora otvoriti raspravu - dodao je.

>>> U 9.30 sati nastavlja se sjednica Hrvatskoga sabora

Predsjednik Hrvatskoga sabora Željko Reiner objasnio je u srijedu kako se premijer Tihomir Orešković, po saborskome Poslovniku, nema pravo obratiti Saboru tijekom rasprave o prijedlogu njegova opoziva jer se Vlada nije o tome očitovala, ali i najavio kako će mu to ipak omogućiti.

Dodao je kako očekuje da će se rasprava o prijedlogu Oreškovićeva opoziva otvoriti danas do podneva, do kada bi zastupnici trebali raspraviti prijedlog izmjena Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju, te najavio kako će Sabor raditi bez stanke, a o opozivu premijera glasovati odmah po provedenoj raspravi.

Za opoziv HDZ i partneri, manjine, Bandić, SDP...

Klub zastupnika HDZ-a na jučerašnjem sastanku, kojem su se priključili partneri Domoljubne koalicije, donio je odluku da će se ići u raspravu za opoziv premijera Oreškovića. Svi partneri izjasnili su se da su uz HDZ i da će podržati opoziv premijera. Za njihov prijedlog bit će i nacionalne manjine.

 -Izglasat ćemo nepovjerenje premijeru Oreškoviću. A onda ćemo vidjeti kako će se situacija dalje odvijati. Nacionalne manjine trebaju biti garant stabilnosti postojeće Vlade, to ne znači da trebamo formirati tu Vladu', rekao je predsjednik kluba nacionalnih manjina - Šandor Juhas.

Nepovjerenje premijeru izglasat će i Bandićevi zastupnici. Ipak, novom većinom u Saboru još se nitko ne može pohvaliti.

- Za sada, po ovoj situaciji, smo napravili grešku što smo dali podršku tim ljudima, a drugi put nećemo. Može svako pogriješiti jednom, pa i Milan Bandić, ali ne smijete dozvoliti da vas zmija ujede dva puta iz iste rupe - rekao je predsjednik stranke BM365, Milan Bandić.

Predsjednik SDP-a Zoran Milanović u srijedu je rekao da će SDP također glasati za opoziv premijera dodajući da su njihov cilj novi izbori i odlazak aktualne Vlade.

- To je naš cilj, o tome je sada razgovaralo predsjedništvo SDP-a i donijeli smo jednoglasnu odluku. Najavili su da će sutra biti glasanje nepovjerenja Vladi, ali tko zna, možda tu odluku skinu s dnevnog reda. To je loša, opasna Vlada i mi ćemo za to glasati. Jest da je ljeto, ali građanima je ovo važna stvar. Što se nas tiče izbori mogu biti odmah, spremni smo već 15. srpnja. Da zemlja dobije jasniji izborni rezultat i novu Vladu. Nadam se da će predsjednica voditi računa o tome što građani žele - kazao je Milanović.

Most uz Oreškovića

Most pak ostaje pri svom. Žele zadržati postojeću Vladu na čelu s Tihomirom Oreškovićem.

Čelnik Mosta Božo Petrov u srijedu je pozvao HDZ da napravi opoziv opoziva premijera ili, ako to ne naprave i daju pravu priliku ovoj Vladi, najavio je da će se ići u nove izbore.

- Nismo promijenili svoj stav. Za nas postoje dvije opcije, ova Vlada s Oreškovićem na čelu ili novi izbori. Spreman sam dati ostavku ako će HDZ to tražiti od mene kako bi Orešković ostao premijer. Mostu nije stalo do nikakvih fotelja - rekao je Petrov. Nada se da će u ovim trenucima prevladati razum, a ne osjećaji. 

- Apeliram na mudrost ljudi iz HDZ-a i članova Domoljubne koalicije da naprave ono što je u interesu građana države - rekao je Petrov.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1181
VIDEO

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'
MAJCI VJEŠTAČE MOBITEL

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'

Mještani kažu kako obitelj Ilić godinama nisu viđali u susjedstvu. Kažu kako u toj vikendici već godinama nikoga nema, objekt je zapušten pa susjedima nije najjasnije zašto je obitelj sa sobom tamo povela djecu

Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju
ZBOG NOVIH SAZNANJA?

Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju

Nekoliko pripadnika policije iskopava prostor ispred štaglja gdje je djevojčica Danka Ilić nestala prije dva dana. Pretražuje se teren kako bi se pronašao bilo kakav trag
Snimke s mjesta događaja: Policija kopa teren kod štaglja gdje je nestala malena Danka
VIDEO: CURICA NESTALA U SRBIJI

Snimke s mjesta događaja: Policija kopa teren kod štaglja gdje je nestala malena Danka

BANJSKO POLJE, SRBIJA - Nekoliko pripadnika policije iskopava prostor ispred štaglja gdje je djevojčica Danka Ilić nestala prije dva dana. Pretražuje se teren kako bi se pronašao bilo kakav trag. Roditelji djevojčice ponovno su pozvani u policijsku postaju, ali za sada još nema informacija je li to povezano s kopanjem zemljišta oko kuće gdje je malena Danka nestala.