Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Tihi ubojica' ugljikov monoksid u SAD-u je ubio 150 nautičara

U utorak je u hvarsku luku uplovio brod na kojem je pronađen mrtav muškarac, a još je petero ljudi završilo u bolnici. Istragom je utvrđeno da su se putnici otrovali ugljikovim monoksidom, 'tihim ubojicom' nautičara.

14 komentara

I dok se dvoje djece koja su bila na brodu još uvijek bori za život, nakon što su im otkazali svi vitalni organi, policija je u srijedu privela 23-godišnjeg vlasnika broda te 27-godišnjeg kapetana.

Naime, ispostavilo se da je u brod 8. kolovoza ugrađen benzinski generator - agregat i to protivno svim pravilima struke, kao i tehničkim uputama u pogledu sigurnosti korištenja agregata. 

S obzirom da se agregat hladi zračno, došlo je do istjecanja otrovnih plinova tj. ugljikovog monoksida u prostor potpalublja broda tj. putničkih kabina usred čega se se otrovali putnici, inače državljani Italije. 

Ugljikov monoksid - 'tihi ubojica' nautičara

Prema statistikama američke Obalne straže, trovanje ugljikovim monoksidom peti je najčešći uzrok smrti među nautičarima te je najčešći uzrok bolesti ili smrti trovanjem među nautičarima, navodi portal Dan Boater

Što se samih brojki tiče, one su neumoljive i zastrašujuće - u posljednjih 15 godina samo u SAD-u se čak 800 nautičara otrovalo ugljikovim monoksidom, a njih 150 od trovanja je i preminulo. 

Ugljikov monoksid je inače plin bez boje, mirisa ili okusa i to je ono što ga čini 'tihim ubojicom'. Naime, gotovo ga je nemoguće detektirati sve dok nije prekasno. On nastaje sagorijevanjem goriva na bazi ugljika, kao što su primjerice benzil ili propan. U kontekstu plovila, potencijalni izvori ugljikovog monoksida su motori, generatori, grijači prostora i vode te kuhala. 

U normalnim uvjetima, količina proizvedenog ugljikovog monoksida nije problematična. No, što jasno pokazuje i slučaj tragedije na Hvaru, ukoliko su izvori tog plina instalirani protivno sigurnosnim pravilima struke ili su loše prozračeni, koncentracija ugljikovog monoksida može porasti do opasnih razina. U ekstremnim uvjetima, čovjek može preminuti usred samo jednog udisaja. 

Kada je u zraku prevelika koncentracija ugljikovog monoksida, on udisanjem, kroz pluća, ulazi u krvotok u kojem zamjenjuje kisik, a manjak kisika u tijelu može uzrokovati oštećenje organa i smrt. 

Kroz nekoliko proteklih godina, navodi TASA Group na svojim stranicama, nautičari su postali mnogo osvješteniji potencijalnih problema koje proizlaze iz neadekvatno instaliranih ili servisiranih motora, generatora ili grijača prostora ili vode. Također, proizvođači plovila sve više pažnje pridodaju prozračivanju strojarnica, ali i isticanju opasnosti na vidljivim mjestima na plovilima. 

'Sophijin zakon'

Početkom svibnja 2017. godine u SAD-u je donesen tzv. 'Sophijin zakon', po imenu 7-godišnje Sophije Baechler, djevojčice koja je preminula na brodu svoje obitelji nakon što je nakratko prilegla na ležaj u kabini. Umrla je samo deset minuta nakon trovanja, a njena smrt dovela je do opsežne rasprave u Minnesoti nakon čega je donesen zakon prema kojem na svim plovilima koja imaju zatvorene kabine za spavanje, prostoriju s umivaonikom ili kupaonicu, moraju biti instalirani detektori ugljikovog monoksida. 

 

Možda vas zanima i ovo:
Message