Hrvatsku je u srpnju 2019. godine imala 90.765 dolazaka manje nego u srpnju 2018. godine, no to ne brine previše ministra turizma Garija Capellija koji smatra da manjak gostiju ne pokazuje uspješnost sezone
U srpnju 90.000 turista manje nego lani u isto ovo vrijeme...
Generalno gledano, ove godine očekujemo povećanje između 5 i 7 posto više dolazaka u Hrvatsku po procjenama prema bookingu koji se sada ostvaruje, rekao je ministar turizma Gari Capelli prije nekoliko mjeseci, no čini se da je realnost ipak nešto drugačija.
Prema podacima iz sustava E-visitor, Hrvatsku je u srpnju 2019. godine imala 544.150 noćenja i 90.765 dolazaka manje nego u srpnju 2018. godine što su rezultati koji bi itekako trebali zabrinuti Ministra.
Točnije, Lijepa naša je u srpnju ove godine imala 4.537.958 dolazaka i 30.383.838 noćenja, za razliku od srpnja 2018. godine kada je u Hrvatskoj zabilježeno 4.628.723 dolazaka i 30.927.988 noćenja.
Povećanje cijena na Jadranu tako su uzele maha kod turista koji sve u manjem broju dolaze u Hrvatsku, a stručnjaci smatraju da će se pad dolazaka nastaviti i u kolovozu. Turistička sezona ne ide baš u dobrom smjeru, no to sve ne brine previše ministra turizma Garija Capellija koji smatra da broj turista nije ogledalo uspješne sezone.
- Prema tome, manjak gostiju ne prihvaćam kao nešto što pokazuje je li dobra ili loša sezona. Dobra ili loša sezona je kvaliteta, održivost sustava, a on je negdje na razini da tako nešto u ovom trenutku imamo, a sve drugo će odrediti tržište - poručio je Capelli.
No nije sve tako crno. Neki gradovi zabilježeli su plus u odnosu na prošlu godinu, a evo što o tome kažu iz HTZ-a.
- Rast prometa u srpnju zabilježio je hotelski smještaj (+1%), ali i destinacije poput Dubrovnika (+2), Splita (+1%), Zadra (+2%), Novalje (+3%) ili Rijeke (+8%). Trenutno u Hrvatskoj dnevno boravi više od milijun gostiju, očekujemo dobar kolovoz, a odlične najave imamo za rujan i listopad što nam daje optimizam da ćemo ovu turističku godinu zaključiti na razini rekordne prošlogodišnje. Također, i ovom prigodom posebno napominjemo da su na kraju turističke godine uvijek najvažniji ostvareni financijski rezultati, a oni nam u ovom trenutku idu u prilog - rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.