News

Komentari 74

Tužiteljstvo tvrdi da zrakoplov CA nije propucan. Stručnjak: Vjerujem im, ali to ne drži vodu

Tužiteljstvo tvrdi da zrakoplov CA nije propucan. Stručnjak: Vjerujem im, ali to ne drži vodu

Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric komentirao je oštećenja koja su nastala na zrakoplovu Croatia Airlinesa. Tvrdi kako vjeruje rezultatima očevida, ali da izvješće "ne drži vodu"

Na trupu zrakoplova Croatia Airlinesa koji je letio na liniji Zagreb-Sarajevo su uočena oštećenja nakon slijetanja u Sarajevo u srijedu navečer. Sumnjalo se da je avion propucan, ali je tužiteljstvo BiH to opovrgnulo. 

POGLEDAJTE VIDEO: 

- Dežurni tužitelj Tužiteljstva BiH koordinirao je provođenje očevida koji je na Aerodromu Sarajevo izvršio očevidni tim. Nakon provedenog očevida, prema preliminarnim nalazima stručnih osoba, ne postoje indicije koje bi ukazale na zaključak da je oštećenje na zrakoplovu nastalo djelovanjem vatrenog oružja - priopćili su te dodali kako je stav stručnih osoba da je oštećenje prouzročeno mehaničkim udarcem te da nema tragova barutnih čestica ni drugih tragova koji bi ukazivali na djelovanje projektila iz vatrenog oružja. 

'To ne drži vodu, ali ako tužiteljstvo tako kaže...' 

Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric je za Index poručio da je nemoguće da su rupice nastale u zraku "od nečega što nije metak, nije ptica". 

- To ne drži vodu. Ne može ni kamen biti u zraku. Ali ako tužiteljstvo tako kaže, vjerujmo im. Tko smo mi da kažemo drugačije - rekao je. 

Prije nego što su bili poznati rezultati očevida, odnosno dok se smatralo da je zrakoplov propucan, Šćuric je rekao da se to moglo dogoditi samo u prilazu Sarajevu jer je ranije avion letio previsoko. 

- Nije se moglo dogoditi niti u Zagrebu ili Splitu zato što bi se takvo što primijetilo prilikom kontrola. Ovo je bio prilaz Sarajevu, iznad Pala - rekao je. 

'Da je to doista bio metak, posljedice su mogle biti jako ozbiljne' 

Istaknuo je da postoje dva scenarija. 

- Prvi scenarij je taj da je avion netko namjerno propucao. Zato da isforsira politički problem, a i smanji razvoj sarajevske zračne luke koja vrhunski radi i broj jedan je po broju letova na ovom prostoru u odnosu na 2019. godinu. To može biti neka lokalna budala koja misli da radi vrijednu stvar. 

Drugi scenarij je da je netko slavio, pucao, i u tom trenutku da je naletio avion. Ljudi su skloni tome na tom području. Nisam sklon vjerovanju prvoj varijanti jer nije ipak takva politička situacija, vrlo vjerojatno je neka glupost u pitanju - rekao je te dodao kako se ovakvo što nikada nije dogodilo u regiji. 

- To se događa u onim kriznim prostorima, recimo u Izraelu, a vidjeli smo i da su talibani u Afganistanu propucavali avione. Nije takve politička situacija ipak ovdje - rekao je. 

Kada bi se doista radilo o metku, Šćuric ističe da su posljedice mogle biti jako ozbiljne. 

- Da je zrakoplov pogođen kod rezervoara goriva ili kod motora, ne daj Bože da je pogođena hidaulika... Moglo je doći do pada aviona. Mogao je metak i pilota pogoditi. Srećom, ispalo je sve dobro - rekao je za Index

Šćuric je slučaj komentirao i za 24sata. 

'Rupa ostaje misterij dok avion ne pregledaju stručnjaci u Hrvatskoj' 

- Jako je nezahvalno zaključiti o čemu bi se moglo raditi te, dok ga ne pregledaju tehničari u Hrvatskoj, rupa ostaje misterij. Ostaje mogućnost da je poletio s takvom rupom, no zaista bi bilo čudno da netko nije zamijetio takvo oštećenje - rekao je. 

Ako se slučajno ispostavi da je to istina, kaže kako bi to bio izrazito opasan propust zbog kojeg se dobiva otkaz.

- Rupe u zrakoplovu itekako su ozbiljne stvari. Na nebu nema ‘kamenja’, da je nešto samo frknulo i lupilo u letjelicu. Nadam se da će ga za svaki slučaj pregledati i hrvatski forenzičari - rekao je. 

Najčitaniji članci