U otvorenom pismu medijima, ministru Butkoviću i upravi HŽ-a, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgoč najavio je prosvjed ispred uprave i to, kako navodi, zbog premalo konduktera...
U štrajk idu i željezničari, od HŽ-a traže više konduktera
Nažalost, Uprava kontinuirano štedi na osoblju koje je u funkciji sigurnosti, a naročito u funkciji ostvarivanja prihoda od prijevoza putnika. Nedovoljan broj konduktera i putničkih blagajnika rezultira vožnjom putnika bez prijevozne karte, što je ponovno sve raširenija pojava, stoji na početku pisma koje potpisuje Ivan Forgoč.
- Na taj način HŽ PP ostvari malu uštedu na tom osoblju, a mnogo novca izgubi, jer ne naplati prijevoznu uslugu.
- Ne znamo da li Vas je Uprava upoznala da, unatoč uloženih silnih desetaka milijuna kuna u nove prodajne kanale, svi drugi prodajni kanali čine manje od 2 % prihoda (Internet, automati, outsourcing), dok putničke blagajne i osoblje vlaka prihoduju više od 98 % prihoda.
- Unatoč tome, sve više vlakova sastavljenih od 2 garniture prometuju samo s jednim kondukterom, do 8 vagona prati samo jedan kondukter, u špicama, kad su najveće gužve i potrebno je pojačati pregled prijevoznih karata, u vlaku je samo jedan kondukter.
- Većina putničkih blagajni su zatvorene, ili rade u skraćenom radnom vremenu do 13 sati, ili sl.
- Umjesto da se poveća broj osoblja važnih za ostvarivanje prihoda, na tim radnim mjestima se štedi, dok se druga, troškovno orijentirana, ne dovode u pitanje.
- Uprava uporno gura koncepciju prometovanja vlakova bez konduktera, samo s kontrolorima koji bi ulazili na pojedinim stanicama, što je apsurdno, ako putnici u velikom broju stajališta ne mogu kupiti prijevoznu kartu, nego je moraju kupiti u vlaku.
- U nastojanju da se tvrtka usmjeri prema ostvarenju većeg prihoda od prijevoza, najavili smo javni prosvjed, koji će se održati ispred sjedišta HŽ Putničkog prijevoza d.o.o., 11. 12. 2019. godine, stoji zaključno u otvorenom pismu predsjednika Sindikata hrvatskih željezničara.