Obavijesti

News

Komentari 41

Udruga autobusnih vozača: I vozač i poslodavac su odgovorni

Udruga autobusnih vozača: I vozač i poslodavac su odgovorni

Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati, tvrdi Mičević Marušić

VIDEO

Josip Mičević Marušić iz Udruge Hrvatskih autobusnih prijevoznika komentirao je nesreću u kojoj je poginulo 10 kosovskih državljana. 

- Svaki put kada vidim takvu autobusnu nezgodu uvijek se pitam čiji je autobus, jesu li stradali ljudi, koliko ih je stradalo i kako su službe reagirale. Ovo je strašna nezgoda, bilo je nekoliko takvih no ova je najnovija pa je digla pažnju u javnosti i svuda. Prvo treba dati sućut obiteljima poginulih, ozlijeđenima treba poželjeti brz oporavak, ali treba pohvaliti i hrvatske službe. To je strašna stvar, ali reakcija je bila odlična - rekao je u emisiji Newsroom televizije N1

Vozaču autobusa određen je istražni zatvor na mjesec dana
Vozaču autobusa određen je istražni zatvor na mjesec dana

Poručio je i kako dvoje vozača nije dovoljno za put od 1830 kilometara te objasnio kako vozači smiju voziti 9 sati dnevno, a 11 trebaju odmarati. 

- U toku trajanja vožnje mora imati 4,5 sati vožnje, 45 minuta pauze i 4,5 sati vožnje. Tih 9 sati se može u iznimnim slučajevima rastegnuti do 10 i onda koristiti 10 sati odmora, sve je to mjerljivo tahografom - objasnio je. Dodaje kako se digitalni tahograf ne može prevariti, ali analogni se može. Odnosno, može ga se izbaciti iz vozila, ali to je onda jedan od najtežih prekršaja, poručuje. 

- Ne mogu zaključiti kakav je bio u ovom busu. Koliko je taj autobus star, mora li imati digitalni ili analogni tahogram – to se ne može reći na ove prve informacije - istaknuo je. 

Tahografe kontrolira policija, carina i inspekcija cestovnog prometa, a Mičević Marušić navodi kako se oni kontroliraju često, skoro svakodnevno. 

'I busevi trebaju pojaseve. Da su se putnici vezali, posljedice sigurno ne bi bile tako strašne'
'I busevi trebaju pojaseve. Da su se putnici vezali, posljedice sigurno ne bi bile tako strašne'

- U zadnjih desetak godina to je barem tri ili četiri puta tjedno kod jednog prijevoznika. To govorimo na području Hrvatske, ali i EU jer tih kontrola imate i kada izađete iz Hrvatske - objasnio je. 

Što se tiče uzroka nesreće, napominje kako je teško o njima govoriti. 

- Posljedice smo vidjeli, a o uzrocima ćemo tek vjerojatno biti obaviješteni nakon što policija obavi posao jer se to jednostavno može zaključiti iz tahografskog listića. Čak i da je bio listić, ako je bačen, to je već još jači dokaz krivnje. U svakom slučaju, vozači su prvi pozvani da paze i na sigurnost putnika i prometa. Vozač je taj koji upravlja s vozilom, koji gleda na cestu i pazi na promet - objasnio je. 

Još jedan od problema koje navodi je činjenica da u Hrvatskoj nema dovoljno vozača. 

POGLEDAJTE VIDEO: Tragedije na A3

Pokretanje videa...

Najgore nesreće u Hrvatskoj VIDEO

- Ima dosta ljudi iz Srbije, Bosne. Ima puno stranaca jer ono što je našima u Njemačkoj, njima je to kod nas u Hrvatskoj. Ima dosta iz ovih krajeva gdje je blizu. Čovjek iz Bihaća radi oko Plitvica, recimo. Taj čovjek spava kod kuće, a radi u Hrvatskoj - objašnjava. 

Što se tiče plaća, Mičević Marušić rekao je da oni koji voze duge linije imaju plaće i do 2000 eura. Dodaje kako ljudi za ovakve dionice biraju buseve, a ne zrakoplove iz nekoliko razloga - prvenstveno je to zbog straha od letenja, ali i zbog značajno jeftinije karte. 

- Nijedna relacija nije pretjerana ako je popunjena s dovoljnim brojem vozača i ako je cijena karte dovoljna da sve ispadne u skladu s propisima - rekao je. 

'Zatekli smo strašne scene. To nije za svakoga, ništa vas ne može pripremiti. Traumatično'
'Zatekli smo strašne scene. To nije za svakoga, ništa vas ne može pripremiti. Traumatično'

Što se odgovornosti tiče, Mičević Marušić kaže kako smatra da je svatko osobno odgovoran za ono što je preuzeo. 

- Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati. Ovaj čovjek je sigurno odgovoran kao i poslodavac - poručio je. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 41
VIDEO

UŽIVO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso, parkirali u hangare vojarne. Kreće svečani program
PRATITE NA 24SATA

UŽIVO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso, parkirali u hangare vojarne. Kreće svečani program

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Izvor iz HDZ-a: Sve je vrlo blizu dogovora s DP-om. Vučemilović i Pavliček će dati podršku?
IZ MINUTE U MINUTU

Izvor iz HDZ-a: Sve je vrlo blizu dogovora s DP-om. Vučemilović i Pavliček će dati podršku?

Prošlo je tjedan dana od parlamentarnih izbora, ali i dalje nitko nije skupio 76 ruku i formirao većinu. Kreću ozbiljni pregovori
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa