U zadnjih dvadeset godina brodogradnja je građane koštala 28 milijardi kuna i bio bih sretan da je proces završen i prije, rekao je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak
Uljanik postao vlasnik 3. maja: "Jedinstveni slučaj u svijetu"
Bio je ovo težak proces o čemu svjedoči i sama činjenica da je do potpisivanja došlo dva dana prije ulaska u EU. Ovo je jedinstven slučaj u svijetu gdje se spajaju dva brodogradilišta. U zadnjih dvadeset godina brodogradnja je građane koštala 28 milijardi kuna i bio bih sretan da je proces završen i prije, rekao je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak nakon što je brodogradilište Uljanik preuzelo brodogradilište 3. maj.
Vrdoljak je Ugovor o prodaji i prijenosu dionica Brodograđevne industrije 3. Maj d.d. Rijeka, brodogradilištu Uljanik d.d. iz Pule u petak u 15 sati potpisao s predsjednikom Uprave Uljanika Gianniem Rossandom.
Brodogradilište 3. maj je treće i posljednje brodogradilište s kojim su dovršeni pregovori u vezi privatizacije i restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta u poteškoćama.
Uvjeti za potpisivanje Ugovora stvoreni su nakon pozitivnog mišljenja Europske komisije od 19. lipnja 2013. godine na dodatak Programa restrukturiranja i nacrt Ugovora o prodaji i prijenosu dionica. Time je i osiguran nastavak brodograđevne industrije te je ujedno ispunjen preostali dio obaveza u području restrukturiranja brodograđevne industrije, a koji proizlazi iz Akta o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji.
Potpisivanjem ovog Ugovora stavlja se točka na i procesa restrukturiranja brodogradnje, koji je formalno počeo još 2009. godine, a obveza restrukturiranja brodogradnje datira još od Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Hrvatska – EU, potpisanog 2001. godine.
- Ovo je kraj početka novog doba hrvatske brodogradnje - zaključio je potpredsjednik Vlade za gospodarstvo i investicije Branko Grčić.