Obavijesti

News

Komentari 54

'Umjesto da otvaramo kafiće, bolje je da proizvodimo hranu'

'Umjesto da otvaramo kafiće, bolje je da proizvodimo hranu'
3

Čelnik Prima namještaja na krizi vidi šansu u kojoj možemo mijenjati stvari. Kaže da sad društvu treba vratiti optimizam te također poručuje: 'Što će mi stroj, ako nemam marketing?'

VIDEO

U mojoj glavi pesimizam traje pet minuta, sada je prilika za nove ideje, za nove borbe. A lijek za pesimizam? Naravno, to je optimizam! To nam sada treba kako bi sačuvali gospodarsku snagu i aktivnost u zemlji. Nema mjesta depresiji.

Vrlo samouvjereno poručuje Renato Radić čelnik Prima namještaja koja zapošljava oko 2000 radnika u osam svojih tvornica i 58 trgovina u zemlji. U razgovoru za kampanju 'Budite heroj koje Hrvatska treba' koju je pokrenula Styria Media Group kaže kako je marketing sada bitniji nego ikad prije te poručuje: 'Što će mi stroj koji proizvodi, ako nemam marketing'.

Podijelio je svoja razmišljanja o koroni i gospodarskoj krizi rekavši kako su u prvom trenu bili svi u šoku, naročito jer je njihov posao ostao bez prihoda jer su se svi dućani zatvorili.

- Ali Vlada je dobro reagirala svojim mjerama pomoći. Prvo se morao izgraditi osjećaj sigurnosti zaposlenika i to se kroz bruto minimalnu plaću i postiglo. Ali uz sigurnost, još su dvije ključne stvari koje trebaju cijelom društvu kako bi nastavili – solidarnost i optimizam – govori Radić.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Kaže kako Vlada sada mora raditi na izgradnji povjerenja poduzetnika, radnika i društva jer jedino društva s izrađenim visokim osjećajem povjerenja u sustav, mogu biti uspješna. Predlaže mjere koja Vlada mora osigurati.

- Pod hitno treba osigurati likvidnost poduzećima jer likvidnost najveća briga svih u našoj branši. Trebaju se osigurati kreditne linije preko HABOR-a uz državna jamstva kako bismo mogli normalno raditi i kako bi se zadržala gospodarska moć države. Nakon tromjesečnih mjera, trebat će osigurati i skraćeni rad uz punu zaposlenost – kaže naš sugovornik. Smatra da je sad idealno vrijeme da domaće gospodarstvo priču okrene u svoju korist i iskoristi prilikza izgradnju vlastite proizvodnje.

- Najgore je što izvozimo sirovinu pa onda uvozimo gotove proizvode. To nam se pogotovo dešava u prehrambenoj industriji. Važno je što više poticati supstituciju uvoza, investicije ne smiju stati, treba osigurati jednostavne pristupe u fondovima i sredstvima za razvoj ili za izgradnju novih tržišta. Moramo ulagati i u marketing bez kojeg nema razvoja tržišta. Marketing je zapravo ključan jer više nije dovoljno samo kupiti stroj za proizvodnju. Što će nam taj stroj ako nemamo marketing? A marketing trebamo i za domaće tržište i za izvoz jer su sve dobre i uspješne poduzetničke priče prvo razvile kod kuće, a onda i na svjetskom tržištu – kaže Radić.

Govoreći o općem stanju u društvu, smatra da sada treba graditi optimizam te se nimalo ne boji recesije.

- Recesija nije nikakva biljka koja dolazi iz svemira, mi ljudi izazivamo depresiju, a lijek za depresiju je optimizam. Ne smijemo dozvolit depresiju. Mjesec dana smo stali i što ako jesmo? Na Kupresu kad snijeg zapadne, sve stane na mjesec i pol dana. Nismo mi ljudi prestali živjeti ako smo stali na mjesec dana. Ali sad moramo biti jako aktivni, optimistični. Zaustavili smo puno stvari – industriju, poljoprivredu, na mjesec dana smo zaustavili i uvoz smeća od hrane. Nikad nismo promišljali otkud pojava tumora debelog crijeva? I nikad to nismo povezali s hranom lošije kvalitete koja dolazi iz uvoza. Pod izlikom jeftinog, uvozili smo lošije. Sada moramo otvarati nova radna mjesta u zelenoj industriji, radi zdrave hrane, prvenstveno za svoje stanovništvo. Umjesto da otvaramo kafiće, bolje je da proizvodimo hranu. Netko je krv prolio za našu zemlju i sada se moramo pobrinuti da svaka stopa neobrađene zemlje bude obrađena – otvoren je i oštar naš sugovornik.

Kao poduzetnik u poslu je od 1993. i kaže kako je administracija uvijek bila najveća kočnica za poslovanje.

- Ona je maćeha, ne majka naše privrede. Sada moramo ozdraviti, a za to treba politička odluka. Dodatno, korupcija je glavni uzrok našeg stanja i besperspektivnosti te zato je toliko ljudi iselio. Zaista mislim da se sad svi moramo uključiti u stvaranje države kakvu želimo, a ne iseljavati. Država smo svi mi i svi možemo utjecati na to kakva će biti država. Uvjerili smo se u krizi da nigdje nije ljepše nego u svojoj državi. Moramo to poštivati – smatra Radić. Sve resurse za dobru priču imamo, a ljudi su ono najvrjednije što imamo. Radić nastavlja da pod hitno moramo odlučiti što želimo raditi naredne dvije godine, a onda i pet te donijeti plan rada, a ako se i pogriješi u koracima, popraviti to.

- Na Vladi je da preuzme vodstvo države u pravom smjeru. To možemo, nije naš narod toliko glup. Štoviše, sposobni smo. Na nama je odluka o tome hoćemo li biti uspješni – poručuje Radić.

drvo

Govoreći o Prima namještaju, kaže kako je njihova najveća vrijednost što u svom radu imaju zaokruženu priču – ivlastitu proizvodnju namještaja, svoje dizajnere koji svake godine rade na novim linijama proizvoda, ljude koju izlaze na teren ako se radi namještaj po mjeri, a poslije prodaje imaju i svoje servisere.

- Mi smo tu, doma, ne možemo pobjeći od svojih kupaca niti ih možemo muljati. Priča nije gotova kad netko kupi namještaj jer kupci s tim namještajem žive godinama, pa se onda i vrate u trgovinu – govori o tome kako je raditi na 'domaćem' terenu. Prima namještaj također izvozi u cijelu Europu te im je cilj proširiti maloprodaju u drugim zemljama. Navodi kako je bitna stvar u širenju posla i marketing te da kriza ne smije zaustaviti ulaganje u promiciju.

- Kriza nam je velika prilika i za ulaganje u marketing. Imamo veliki promet i online koji i globalno raste za deset do 20 posto godišnje. Naša je sreća što naši kupci obično proizvode pogledaju online, pa skoče do trgovine po namještaj jer su naši dućani smješteni u svim kutcima zemlje. Oglašavanje je bitno za poslovanje, to nikad nisam smatrao troškom, nego investicijom ali oglašavati se mora pametno i stvari se moraju gledati na duge staze. S medijima se trebaju graditi partnerski odnosi te moramo dugoročno pratiti jedni druge. To je način življenja, kupovanje domaćih proizvoda s domaćim partnerima, razvijati dugoročne odnose te će svi na kraju biti zadovoljni – govori Radić.

Naročitu važnost medija vidio je u krizi primjećujući da mediji imaju snagu utjecati na stvaranje negativne ili pozitivne slike o nekoj stvari.

- I mislim da nam sad trebaju optimistične poruke, pravi dobri primjeri kojih ima jako mnogo. Jasno mi je da se ljudi u ovakvoj krizi prepadnu, da prestanu oglašavati. Ali sada u krizi je jako bitno da idemo jedni prema drugima, tako I privrednici prema medijima – zaključuje Radić.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 54
VIDEO

Penava: 'Znam s kim nećemo razgovarati'; Grmoja: 'Nećemo Milanovića za premijera'
UŽIVO: REZULTATI IZBORA

Penava: 'Znam s kim nećemo razgovarati'; Grmoja: 'Nećemo Milanovića za premijera'

Izbori su iza nas, obrađeni su svi glasovi, a sada kreće političko nadmudrivanje. Tko će s kime koalirati i stvoriti većinu...

Marija Selak skinula štikle, Bulj pokidao narukvicu, Petrov pao u drugi plan - više neće biti šef
IZBORNA NOĆ U MOSTU

Marija Selak skinula štikle, Bulj pokidao narukvicu, Petrov pao u drugi plan - više neće biti šef

Božo Petrov došao je nešto prije 19 sati, ali je netragom nestao, pričalo se da je otišao kući oko 22 sata. Ipak, zvali su ga nazad. Ubrzo više neće biti predsjednik i Most traži novog šefa stranke
Domovinski pokret u rukama drži ključeve nove Vlade, ali...
KOMENTAR BORISA RAŠETE

Domovinski pokret u rukama drži ključeve nove Vlade, ali...

Plus+ Birači nisu previše kaznili HDZ ni za brojne afere, niti za Lex AP, ni za Turudića. Naprotiv, uz ovako visoku izlaznost njihova politika dobila je legitimaciju. A za nastavak vladavine trebat će im solidna trgovačka vještina