Obavijesti

News

Komentari 16

'Uništavamo djecu tjerajući ih da kao papige sve ponavljaju'

'Uništavamo djecu tjerajući ih da kao papige sve ponavljaju'
1

Sadašnjem birokratiziranom obrazovanju nedostaje humanističke želje, društvene i pedagoške odgovornosti te sustavnog nastojanja i organizacije da razvija pojedince

 Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

 Cilj svakog obrazovnog sustava trebao bi biti razvoj pojedinaca koji znaju raditi jednu jedinu stvar – misliti.

Sadašnjem birokratiziranom obrazovanju, usmjerenom ka zadovoljavanju forme i ispunjenju normi koje propisuju što treba znati, što treba moći i kakav treba biti da bi pojedinac, pod prijetnjom budućih materijalnih i socijalnih sankcija, bio vrednovan kao odličan, nedostaje humanističke želje, društvene i pedagoške odgovornosti te sustavnog nastojanja i organizacije da razvija pojedince koji znaju, žele i usude se misliti samostalno.

Mišljenje se, kao aktivnost, od drugih aktivnosti potenciranih unutar školskog sustava (pamćenje, ponavljanje, imitiranje, reprodukcija) razlikuje po tome što je ono stvaralačko, kreativno, kritičko i samostalno. Ako je temelj učenja djece mišljenje, njihovo znanje neće biti upamćeni niz rečenica i podataka onako kako ih donosi udžbenik, nego mreža elemenata povezanih odnosima proizvedena umnim radom. Takvo znanje nikad nije “ponavljačko” i “imitacijsko”, nego kreativni misaoni proizvod pojedinca. Samo takvo znanje ima potencijala biti inovativno. Jer ako se djecu navikava da uče kao papagaji ponavljajući retke bez razumijevanja, oni će imati manje šansi da u svoje misli i djelovanje unesu novitete te tako unaprijede neke postojeće prakse. 

Tesla, Einstein i drugi bili su revolucionarni u svojim područjima upravo zato što nisu mislili na isti način kao i ostali. Razmišljali su kreativno i drugačije, a to je krimen prvog stupnja u školskom sustavu koji na originalnost još gleda kao na zločin koji zaslužuje kaznu. Kao nusprodukt misaone aktivnosti javlja se također jedna “nepoželjna” nuspojava, a to je kritičnost. Znati misliti, voljeti misliti i usuditi se misliti, to su ciljevi kvalitetnog obrazovanja, temelji učenja, recepti izlaska iz ekonomske, moralne i društvene krize te pretpostavke sretnih pojedinaca.     

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 16
FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €
U ISTARSKOM MOMJANU

FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €

Renovirana tradicionalna istarska kuća moderno je uređena, a cijena noćenja se kreće od 300 eura do 500 eura. Od iznajmljivanja Kekin zaradi nešto više od 13 tisuća eura godišnje
Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan
ZIMA POKAZUJE ZUBE

Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan

DHMZ je za subotu zbog poledice izdao žuto upozorenje za karlovačku i gospićku regiju
Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'
O SUSRETU S KEKIN

Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'

Ja se Mili Kekinu nisam lažno predstavio. Mile Kekin je točno znao tko sam ja. Sa mnom svi točno znaju na čemu su - ja sam Nikica Jelavić - i nikome se lažno ne predstavljam, rekao je