Obavijesti

News

Komentari 16

'Uništavamo djecu tjerajući ih da kao papige sve ponavljaju'

'Uništavamo djecu tjerajući ih da kao papige sve ponavljaju'
1

Sadašnjem birokratiziranom obrazovanju nedostaje humanističke želje, društvene i pedagoške odgovornosti te sustavnog nastojanja i organizacije da razvija pojedince

VIDEO

 Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

 Cilj svakog obrazovnog sustava trebao bi biti razvoj pojedinaca koji znaju raditi jednu jedinu stvar – misliti.

Sadašnjem birokratiziranom obrazovanju, usmjerenom ka zadovoljavanju forme i ispunjenju normi koje propisuju što treba znati, što treba moći i kakav treba biti da bi pojedinac, pod prijetnjom budućih materijalnih i socijalnih sankcija, bio vrednovan kao odličan, nedostaje humanističke želje, društvene i pedagoške odgovornosti te sustavnog nastojanja i organizacije da razvija pojedince koji znaju, žele i usude se misliti samostalno.

Mišljenje se, kao aktivnost, od drugih aktivnosti potenciranih unutar školskog sustava (pamćenje, ponavljanje, imitiranje, reprodukcija) razlikuje po tome što je ono stvaralačko, kreativno, kritičko i samostalno. Ako je temelj učenja djece mišljenje, njihovo znanje neće biti upamćeni niz rečenica i podataka onako kako ih donosi udžbenik, nego mreža elemenata povezanih odnosima proizvedena umnim radom. Takvo znanje nikad nije “ponavljačko” i “imitacijsko”, nego kreativni misaoni proizvod pojedinca. Samo takvo znanje ima potencijala biti inovativno. Jer ako se djecu navikava da uče kao papagaji ponavljajući retke bez razumijevanja, oni će imati manje šansi da u svoje misli i djelovanje unesu novitete te tako unaprijede neke postojeće prakse. 

Tesla, Einstein i drugi bili su revolucionarni u svojim područjima upravo zato što nisu mislili na isti način kao i ostali. Razmišljali su kreativno i drugačije, a to je krimen prvog stupnja u školskom sustavu koji na originalnost još gleda kao na zločin koji zaslužuje kaznu. Kao nusprodukt misaone aktivnosti javlja se također jedna “nepoželjna” nuspojava, a to je kritičnost. Znati misliti, voljeti misliti i usuditi se misliti, to su ciljevi kvalitetnog obrazovanja, temelji učenja, recepti izlaska iz ekonomske, moralne i društvene krize te pretpostavke sretnih pojedinaca.     

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 16
VIDEO

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer

Žestoke reakcije na Ustavni sud, Benčić: To je udar; Milanović poručio 'Ovo tu je državni udar'
POSTIZBORNI PREGOVORI

Žestoke reakcije na Ustavni sud, Benčić: To je udar; Milanović poručio 'Ovo tu je državni udar'

Nakon održanih parlamentarnih izbora stanje je ovakvo - HDZ 61 mandat, Rijeke pravde 42, Domovinski pokret 14, Most 11, Možemo 10, NPS 2, IDS 2, Fokus 1
Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a