Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Više ljudi do danas poginulo na cesti nego u ratu za Hrvatsku

Od osamostaljenja je na hrvatskim cestama poginulo 15.523 ljudi. To je više nego što je stradalo ljudi u Domovinskom ratu

Foto: Davor Visnjic/PIXSELL

Hrvatske ceste su poput ruskog ruleta - svakom godinom sve je više ljudi koji na njima izgube život. U ovoj godini na našim cestama poginulo je 207 ljudi, a od osamostaljenja Hrvatske život je na njima ostavilo 15.523 muškaraca, žena i djece, dok se računa da je u Domovinskom ratu stradalo oko 15.000 ljudi.

EU DIREKTIVA IZ 2015. Kako je Kamenički uopće smio sjesti za volan auta od 500 ks?

- Stanje kolnika, neprimjereno ponašanje vozača i stari vozni park najveći su krivci za crne cestovne statistike. Policije je premalo na cestama unatoč brojkama policijskih djelatnika kojima se u ministarstvu hvale. I za to postoje razlozi, no bez dovoljno patrola na cestama, poražavajuće brojke će i dalje rasti - kaže Mihael Hribar, predsjednik Udruge stradalih u prometnim nesrećama “Bonus”.

Infografika/24sata

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako iz svakog zla treba pokušati ostvariti neko dobro pa poručuje da bi nas dvoje mrtvih u stravičnoj prometnoj nesreći u zagrebačkoj Ilici, koju je prouzročio Marin Kamenički (20), moralo potaknuti da se vrati ograničenje snage vozila.

Podsjećamo, Sabor je u hitnoj proceduri početkom lipnja 2015., nakon sedam godina, iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama izbrisao ograničenje da vozači mlađi od 24 godine ne smiju voziti automobile snažnije od 80 kW (109 KS). Kao obrazloženje navedeno je usklađivanje zakona s Direktivom Europske unije o vozačkim dozvolama. Prema toj direktivi, naša policija nije smjela kažnjavati mlade vozače iz drugih zemalja koji voze snažnije automobile od dopuštenih na hrvatskim cestama.

NESREĆA U ZAGREBU 'Laura je baš nedavno završila studij. Ne vjerujem da je nema'


- Mjere koje povećavaju sigurnost prometa posebno oko mladih vozača i radi sprečavanja tragedija su potrebne. Potrebni su i edukacija te odgovornost, posebno roditelja, koji mladima bez dovoljno iskustva osiguraju ‘jurilice’. No ni jedna direktiva ne može predvidjeti sve situacije i prevenirati svaku nesreću - kaže bivši ministar Ranko Ostojić, u čije vrijeme je i ukinut spomenuti zakon.

TRAGEDIJA U ZAGREBU Mladi savjetnik vozi jurilicu, a obitelj gradi hotel i ima vilu

Statistički podaci o poginulima na cestama pokazuju da je 2008., kad je uvedeno ograničenje snage vozila za mlade vozače, poginulo 664 ljudi. Već sljedeće godine bilo je 116 manje izgubljenih života. Crna statistika opet raste i sve je dalje od 213, na koliko bi se trebala svesti do 2020., prema Nacionalnom programu sigurnosti.

Možda vas zanima i ovo:
Message