Strastveni zaljubljenik u avione i letenje Nijaz Delić (67) je nedavno s obitelji na sportskom aerodromu Medulin kraj Pule podignuo avion kao leteći spomenik
Vjetrokaz: Preletio je Europu, a sad se okreće kako vjetar puše
Nisam imao srca da ga izrežem i prodam za nekoliko tisuća kuna na otpadu pa je sad sam sebi spomenik koji služi i kao jedinstveni vjetrokaz, govori strastveni zaljubljenik u avione i letenje Nijaz Delić (67).
On je nedavno s obitelji na sportskom aerodromu Medulin kraj Pule podignuo avion kao leteći spomenik koji ujedno pokazuje otkud vjetar puše. Doslovce se okreće i na najmanji povjetarac. S iscrtanim siluetama putnika uz vrtnju propelera izgleda kao da još leti. Ovim sportskim zrakoplovom preletio je gotovo cijelu Europu vozeći u njemu glumce, režisere, estradnjake, gospodarstvenike i političare. O imenima ne govori jer je, kaže, profesionalni zavjet pilota da o putnicima i njihovim imenima nikada ne priča. Da bi ga postavio na metalnu konstrukciju od nekadašnje dizalice, Delić je morao ishodovati sve potrebne dozvole jer je njihov aerodrom ucrtan u svim kartama.
- Na tom sam avionu letio oko 2000 sati. Iako mu je motor i dalje savršeno radio, propisi su takvi da se nakon te satnice motor mora mijenjati, a to je neisplativo. Bio je izuzetno siguran i savršen. Proizveden je daleke 1975. godine u seriji od 1300 komada - govori Delić, koji se nada da će upravo ovaj avion biti inspiracija “nekim novim klincima” da krenu u pilotske vode.
- Veći je uspjeh da netko od tisuće djece koja prolaze ovuda jednog dana postane pilot jer ga možda ovaj avion potakne na to, nego da sam ga prodao u otpad - kaže. Otkako aviovjetrokaz krasi medulinski aerodrom, mnogi se turisti ondje zaustavljaju samo da vide je li to pravi avion koji sada neprestano lebdi uz pomoć metalne konstrukcije.
- Ovaj avion nekada je težio 2,5 tone. Sa svoja dva motora od po 250 KS-a trošio je 150 litara benzina pri brzini od 300 kilometara na sat - ponosno kaže Delić koji leti od 1963. Jedan je od pilota u branši generalne avijacije s najvećim brojem sati letenja. Letjet će dok ga “krila” nose.