Brodotrogir je već zamišljen kao hotelsko naselje s velikom marinom, pa bi umjesto zavlačenja bilo korektno da se odmah zatvori i ide na izgradnju marine, kaže Jurčić
'Vlada ne zna riješiti škverove, ovo je samo čerupanje kokoši '
Brojne reakcije je izazvala odluka Vlade o sudbini hrvatskih brodogradilišta no ekonomski stručnjaci procjenjuju da se u biti nije napravilo ništa.
Guste Santini misli da je premijer Milanović u pravu kada kaže da se problem brodogradnje zidao dvadeset godina i zato se sada mora preko koljena rješavati, iako nije zadovoljan odlukom Vlade.
- Nema tu rješenja, to je samo čerupanje kokoši. Nema koncepta ova Vlada kao ni one prije, to su samo vatrogasne mjere. Hrvatska je uspjela kompromitirati gospodarsku granu koja je bila treća na svijetu. Trebalo bi koncentrirati svu znanost i staviti je u funkciju brodogradilišta. Postoji potencijal za dinamiziranje razvoja brodogradnje, ali mi smo na Balkanu i kod nas uvijek na žalost uvijek pobijedi balkanski koncept - rekao je Santini za tportal.
S druge strane, Ljubo Jurčić smatra da država mora imati ideju što će se brodogradnjom, umjesto da je prepusti slučajnim ponuđačima koji su manje-više isforsirani, i čiji biznis nema nikakve veze s brodogradnjom. Jurčić kaže da je ista neizvjesnost kod DIV-a kao i kod i Končara, jer ni. DIV nema nikakva iskustva s brodogradnjom.
Brodotrogir - hotelsko naselje s marinom, a Kraljevica opstaje?
- Brodotrogir je već u glavama svih zamišljen kao hotelsko naselje s velikom marinom, pa bi umjesto zavlačenja bilo korektno da se brodogradilište odmah zatvori i ide na izgradnju marine, koju bi trebalo pažljivo uklopiti u turističko naselje - kaže Jurčić koji za Kraljevicu, pak, smatra da će unatoč stečaju naći rješenje za nastavak poslovanja.
- Kraljevica ima tehnologiju i iskusne ljude, a na tržištu vlada trenutno veća potražnja za malim brodovima nego velikim - smatra Jurčić.
Kroz JPP do razvoja suvremenih brodova
Što se tiče 3. maja, Uljanika i Brodosplita Jurčić drži da tu treba napraviti javno-privatno partnerstvo na način da se država političkom odlukom opredijeli za razvoj suvremenih brodova.
- U tom bi modelu država financirala institute za brodogradnju i agencije za istraživanje tržišta i ugovaranje poslova s brodarskim kompanijama, a privatnik bi proizvodio brod. Jasno je da privatnik ne može sam obrazovati kadrove, to je zadatak države - rekao je Jurčić.