Na konferenciji Poslodavac 3.0. u organizaciji 24sata druga panel rasprava nosila je naziv 'Digitalizirali smo se i ostali živi'. Sudionici su razgovarali i debatirali o digitalizaciji velikih sustava.
'Zaposlenike moramo tjerati na promjenu zvanu digitalizacija'
Drugu panel raspravu naziva 'Digitalizirali smo se i ostali živi' moderirao je Karlo Stojčević, a sudjelovali su: Mario Bebić, izvršni direktor Ureda za upravljanje ljudskim resursima Hrvatske Pošte, Gordana Frgačić, direktorica ljudskih resursa PEVECA, Zoran Turković, član uprave i direktor digitalnih medija u 24sata te Martina Rizman Matić, senior communication consultant u Colić, Laco & Partneri.
Razgovarali su o digitalizaciji velikih sustava no naglasak je pritom bio na solucijama, a ne na istaknutim problemima.
- Čuli smo da će do 2020. godine čak 50 posto poslova nestati ako se ne transformiraju znanja i utjecaj na poslovanje. Tržište tjera tvrtke na digitalnu transformaciju, mnoge se ni ne bi digitalizirale da kupac ili korisnik nema neka drugačija očekivanja - ustvrdio je na početku Stojčević.
Gordana Frgačić iz Peveca naglasila je kako je digitalizacija proces koji još nije gotov ni u kojem segmentu, pogotovo, kako je naglasila, u Pevecu, no vodstvo te tvrtke radi sve kako bi se proces ubrzao.
- Mi u Pevecu smo na licu mjesta stvarali nove odjele i nova radna mjesta. Jedan od načina zadržavanja zaposlenika je da im date priliku da se razvijaju i stječu nova znanja, kod nas oni dobivaju dodanu vrijednost. Morate kombinirati internu i eksternu komunikaciju. Osim sve digitalne komunikacije, ne smije se zaboraviti ta 'face to face' komunikacija. S obzirom na našu povijest, bilo nam je jako važno zaposlenicima objasniti što i kako radimo. Drugu godinu zaredom, četiri člana Uprave, obilaze sve naše prodajne centre s kolegicom iz ljudskih resursa. Inicijativa je došla s njihove zajedničke strane, jako su posvećeni tome, bilježe sve, slušaju naše zaposlenike - naglasila je Frgačić i dodala da je u Pevecu bilo otpora promjenama.
Mario Bebić iz Hrvatske pošte rekao je kako se Hrvatska pošta, da bi se prilagodila modernom pristupu rada, mora digitalizirati. Uz to, kaže, puno treba ulagati u korporativnu kulturu i edukaciju. Kod procesa digitalne transformacije, smatra, ako ne postoji otpor, znači da se zapravo rade beznačajne promjene.
- Na nama je odgovornost da ljude pripremimo i odredimo rok kada to počinje. Kroz internu komunikaciju ipak dobivamo educirane zaposlenike. Promjene nisu loše, ali očekivan je otpor, pogotovo u javnim kompanijama. Digitalizacija je sudbina koja će nas tjerati da budemo efikasniji - istaknuo je Bebić dodavši kako je ovo izuzetno dobra platforma koja pomaže poslodavcima u razmjeni različitih iskustava i da doznaju kako to rade najbolji.
- Dobar poslodavac je onaj koji prvenstveno vodi računa o svojim djelatnicima, ali i o biznisu te se mijenja i priprema svoje radnike za različite promjene. Sustav lojalnosti je nešto što mora sam razviti i prepoznati jer danas je sve teže nalaziti kadrove i pokušati ih privoljeti da ostanu lojalni kompaniji - istaknuo je Bebić.
Zoran Turković, direktor digitalnih medija u 24sata rekao je kako je digitalna transformacija nešto na čemu se u 24sata intenzivno radi posljednjih pet godina.
- Tome ne dolazi kraj, sve se tako brzo mijenja, stalno moramo raditi na novim stvarima. Ne mogu reći da postoji zaposlenik koji nije digitalan. To ne znači da svi imaju potpuni fokus na digitalne projekte, ali digitalna transformacija je zahvatila zaista cijelu kompaniju - rekao je Turković. Dotaknuo se i edukacije zaposlenika te rekao kako se u 24sata ona odvija na kritičkom rješavanju problema i kolaboraciji.
- Najlošije što možemo napraviti za svoje zaposlenike je da ih ne tjeramo na digitalizaciju, odnosno promjenu - zaključio je Turković.
Martina Rizman Matić s tim se složila te naglasila da je za uspješnu digitalnu transformaciju nužno da je prvi iskuse upravo ljudi u kompaniji.
- U digitalnoj transformaciji ljude vole shvatiti kako će njima ta promjena olakšati posao. Ima odjela za koje je bitno da se riješe gomile repetitivnih zadataka. Bitno je komunicirati što digitalna transformacija znači za svakog zaposlenika. Kao i u bilo kojoj strategiji, mora postojati viši cilj čemu kompanija teži i što želi postići na tržištu, pogotovo u današnje vrijeme - rekla je Rizman Matić.
Pokretanje videa...