Obavijesti

Ostalo

Komentari 0

U zadnjih 30 god. narasle snaga motora, ali i masa

U zadnjih 30 god. narasle snaga motora, ali i masa
9

Automobili iz tri najprodavanije klase "narasli" - masa im se u prosjeku povećala za 350 kg, snaga za 30 KS, a maksimalna brzina za 30 km/h

VIDEO

Povećanje dimenzija automobila i visoki standardi pasivne i aktivne sigurnosti najviše su pridonijeli povećanju mase automobila. Slijede elektronički sklopovi, čija ukupna vrijednost danas prelazi 22% vrijednosti vozila i time komforni dodaci poput klima uređaja, električno pokretanih prozora, sjedala itd. Sukladno povećanju mase rasla je i snaga motora, tako da danas 115 KS, koliko je prije 30 godina imao sportski Golf GTI, ima prosječan automobil kompaktne klase, a neki gradski "sportaši", poput Clija RS ili Corse OPC, gotovo su dvostruko snažniji.
Iako je ekološka svijest jača nego ikad prije, a "zeleni" upiru prstom u snažne motore, proizvođači iz generacije u generaciju predstavljaju sve snažnijie automobile, dijelom zato što povećanjem snage motora žele istaknuti vlastiti tehnološki napredak. Ipak, u konačnici se najviše računa vodi o tome kako optimizirati snagu automobila s obzirom na masu, istodobno smajujući potrošnju i emisiju štetnih sastojaka u ispušnim plinovima. Takvi su modeli i najprodavaniji, a oni najsnažniji više služe za pokazivanje mišića konkurenciji.   

NEPRESTANO "NADJAČAVANJE" PROIZVOĐAČA
>>> BMW 745d
Glavnu riječ među dizel snagatorima vodi njemački trojac: Audi, BMW i Mercedes. Audi je prošle godine bolidom s V12 TDI motorom pobijedio na 24 sata Le Mansa, a najsnažniji dizel motor koji se ugrađuje u serijske automobile je BMW-ov V8 (330 KS).
>>> 1970-ih KRATKO ZATIŠJE
Zbog energetske krize početkom '70-ih godina prošloga stoljeća borba konjskim snagama nakratko je prekinuta, a kad je ponovno nastavljena, glavna se "fronta" preselila iz SAD-a u Europu.
>>> BUGATTI VEYRON W16
Iako se činilo da će Veyronovih 1001 KS barem nakratko prekinuti nadmetanje proizvođača u proizvodnji što snažnijeg motora, Amerikanci su vrlo brzo odgovorili modelima kao što su Viper Hennessey (1000 KS) ili SSC Ultimate Aero TT (1183 KS).

>>> FORD FIESTA
                                            1976.                         2007.
obujam (ccm):                      957                           1242  
snaga (kW/KS):                   30/40                         55/75
ubrzanje od 0 do 100 (s):    17,6                           14,6
brzina (km/h):                       137                            163   
masa (kg):                            700                            1096

>>> VOLKWAGEN GOLF
                                            1974.                        2007.
obujam (ccm):                      1093                        1390  
snaga (kW/KS):                   37/50                       59/80
ubrzanje od 0 do 100 (s):    16,5                         13,9
brzina (km/h):                       140                          168 
masa (kg):                             775                         1155 

>>> BMW SERIJA 3
                                            1975.                        2007.
obujam (ccm):                     1991                         1995     
snaga (kW/KS):                   92/125                     125/170
ubrzanje od 0 do 100 (s):   11,1                          8,2
brzina (km/h):                      195                           228 
masa (kg):                           1050                         1505

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?
VODIČ ZA PRVENSTVO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?

Cijene ulaznica se kreću od 30 eura za najjeftinija mjesta do 1000 eura za najskuplje. Za sve utakmice u skupini hrvatski su navijači dobili po 10.000 ulaznica

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'
EKSKLUZIVNO: ISPOVIJEST IZ DVORCA

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'

Cijela estrada zna koliko sam radila u braku, ali to sam i htjela. Mogla sam se udati za bogataša da ne radim ništa, ali to me nije privlačilo. Ja sam bila ta 'lokomotiva', rekla nam je Dragana Mirković u svom dvorcu
Luka Modrić koristi drevnu metodu liječenja - hidžamu: Evo za što se sve ona primjenjuje
Terapija vakuumskim čašicama

Luka Modrić koristi drevnu metodu liječenja - hidžamu: Evo za što se sve ona primjenjuje

Cupping blagotvorno djeluje na bolove koštano-mišićnog sustava. Vlastite obrambene snage koje tijelo izlučuje u pripremi za ozljedu djeluju lokalno na posljedicu bolesti tako da se tegobe smanje