Šefovi koji si daju više truda i koji uspostave dobar kontakt sa zaposlenicima u svakom trenutku znaju što njihovi podređeni rade
Jack Welch otkriva koje su kvalitete najboljih šefova
Najvažniji čimbenik poslovnog uspjeha tvrtke je upravo darovitost i talent direktora, menadžera i zaposlenika, tvrde čelnici General Electricsa, jedne od najjačih i najprofitabilnijih tvrtki u svijetu. Uz vrhunske svjetske klase generalnih direktora, kao što su Jeff Immelt i njegov prethodnik, bivši generalni direktor General Electricsa Jack Welch, spomenuta je tvrtka poznata po iznimno odgovornim i zahtjevnim rukovodiocima. Oni nemilosrdno “iskorjenjuju” sve one koji postavljene radne zadatke ne izvršavaju odgovorno i savjesno. No s druge strane, bogato nagrađuju marljive zaposlenike koji su predani poslu. Bez obzira na to koliko ste dobri u svom poslu, nikad si nemojte dopustiti da se u tvrtki previše opustite i prestanete usavršavati. Vrijeme sa sobom nosi promjene. Ne idete li u korak s tim promjenama, vrijeme će vas pregaziti.
“Ako ste danas potpuno isti, kakvi ste bili prije tri godine, ispadate iz igre”, objašnjava Welch. Ako vam netko kaže: “On se u prošlih pet godina nije ni najmanje promijenio”, nemojte to shvatiti kao kompliment jer to je vrlo loš znak za vas i vašu tvrtku.
>>> Ma koliko kvalitetan i inteligentan bio, menadžer koji posjeduje nisku razinu energije, ne može zadovoljiti potrebe uspješnih kompanija, tvrdi Jack Welch. S takvim ljudima tvrtke napreduju brže jer se stvara posebna atmosfera i radno okruženje u kojem se razvija poseban tip osobnosti zaposlenika.
>>> Imajte na umu da šefovi nemaju strpljenja beskonačno dugo razgovarati sa zaposlenicima koji radom ne pridonose dovoljno poslovanju tvrtke. Ako ne želite dobiti etiketu gubitnika, ne zamarajte šefa pitanjem da li da posao visokog prioriteta odradite danas ili sutra. Sve što možete, odradite danas, kaže Welch.
>>> U mnogim tvrtkama dolazi do trzavica zbog neusklađenosti između zahtjeva za kratkoročnim rezultatima s jedne i potreba za dugoročnim strategijama s druge strane. Onima koji misle da ne mogu zadovoljiti i jedan i drugi zahtjev, stručnjaci poručuju: “Vi to možete, a ako doista ne možete, naći će se netko tko može!”
MALO INTERESA JE MNOGO GUBITKA
Nezainteresirani rukovodioci koji samo pasivno obilaze tvrtku, šetaju u odijelu po tvorničkom krugu i pritom ne kontaktiraju s djelatnicima, nikad neće znati što se događa u tvrtki i koji su tekući problemi.
ZA UČENJE NIKAD NIJE PREKASNO
Napravite objektivan popis svojih znanja i potrudite se održati korak s promjenama. Učite i stječite nova znanja: nikad nije kasno da ovladate stranim jezikom ili da se naučite služiti računalom.
DOBAR ŠEF ZNA TKO ZA NJEGA RADI
Šefovi koji si daju više truda i koji uspostave dobar kontakt sa zaposlenicima u svakom trenutku znaju što njihovi podređeni rade. Uvijek su u toku događaja pa stoga mogu i predvidjeti probleme i djelovati.
SVAKI KLIJENT JE VAŽAN ZA USPJEH
Ako je vaš klijent nezadovoljan, bez obzira na to žali li se tiho ili arogantno, revno pristupite problemu i otkrijte zbog čega ste iznevjerili njegova očekivanja. Imajte na umu da je svaki klijent važan.