Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 0

Kako riješiti nesklad između onoga što kažemo i činimo?

Kako riješiti nesklad između onoga što kažemo i činimo?
1

Donosimo vam drugi ulomak iz knjige "Tajne uspješnog coachinga" autora Micka Copea u kojemu navodi i objašnjava osnovni cilj svakog uspješnog coacha

VIDEO

Čim ste se s klijentom dogovorili oko odabira predmeta ''coachinga'' te istražili klijentovu motivaciju i kako svaki njegov dio podržava, a ne ometa postizanje cilja, sljedeći se korak odnosi na stvaranje jasnog ishoda. On se odnosi na igru oprečnog mišljenja i testiranja cilja osiguravajući da je klijent promislio o svrsi ''coachinga'' i što njime želi postići. Klijenti će često govoriti o tome što žele da se dogodi, ali će potom otići i ponašati se na načine koji su potpuno kontraproduktivni željenom ishodu. Bitno je osigurati da njihov cilj bude realan i snažan, i da ono što govore i čine bude u potpunosti u sinkronicitetu.

Nathan Myhrvold je višestruki mladi matematičar koji je studirao kvantnu kozmologiju na Cambridgeu kod Stephena Hawkinga. Zanimljivo je promotriti kako je on stvorio i ostvario svoj osobni cilj. Sjeća se kada je kao mladić na BBC-iju gledao seriju Doctor WHO. Doktor se predstavlja nekome tko kaže: ''Doktore? Jeste li vi znanstvenik?'' A on odgovara: ''Gospodine, ja sam svaka vrsta znanstvenika.'' 

Shvatite kako ljudi kreiraju i stvaraju osobne ciljeve

U tom je trenutku Nathan pomislio: ''Da, to je ono što ja želim biti: znanstvenik!'' On je sada suosnivač tvrtke Intellectual Ventures, koja izgrađuje veliki investicijski portfolio. On osobno ima registriranih više od 18 američkih patenata i još je prijavio više od 100 patenata.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Pouka je da je Nathan postavio jednostavan cilj koji mu je pružio trenutno usmjerenje – nakon toga on se uputio na put ostvarivanja tog cilja. Osvrnite se i razmislite o ljudima koje poznajete. Razmislite o trenucima u kojima ste čuli da izgovaraju ''ja zaista to želim'', ''učinit ću to'' ili ''važno je da ja''. Sada zastanite i recite koliki postotak od njih je zaista i učinio ono što su rekli da će učiniti. 

Koliko osoba prestane pušiti i zatim ponovno počne pušiti? Koliko osoba krene u teretanu da bi nakon nekoliko mjeseci rekli da imaju ''važnije'' stvari za činiti? To opisuje najosnovniji nesklad između onoga što ljudi kažu i onoga što čine – upravo taj nesrazmjer je kritičan i osnovni cilj uspješnog coacha.

Coach je dobar koliko i ishod njegova klijenta

Nesklad u izborima (između ''govoriti'' i ''činiti'') je za klijenta važan jer ako ne uspiju realizirati ono o čemu govore da će napraviti, za njih to postaje neugodno, frustrirajuće i visoki trošak. To može stvoriti i emocionalni stres jer se ljudi bore sa životnim destruktivnim ovisnostima i navikama, kojih se žele riješiti, ali im je teško riješiti te probleme. To također može biti destruktivno i na poslovnom planu

Kao i profesionalni nogometaš, glumac ili glazbenik koji je uspješan onoliko koliko je dobra njegova/njezina zadnja utakmica, uloga ili koncert, svaki ''coach'' je dobar onoliko koliko je uspješan posljednji ishod njihova klijenta. Ako radite s ljudima koji se ne mijenjaju ili koji ostvaruju samo kratkoročne promjene i potom se vraćaju na staro, što vam to govori o vašoj vrijednosti kao ''coachu'' u procesu ''coachinga''? Kako će svijet percipirati vašu sposobnost pomaganja i kakvu će štetu to učiniti vašoj dugoročnoj ulozi ''coacha''?

Podudaranje onoga što klijent čini i govori

Trebali biste odrediti više čimbenika o vašim klijentima i njihovim područjima ''coachinga'':

  • Jesu li orijentirani na cilj – nastoje li postavljati jasne ciljeve kao prirodan tijek stvari?
  • Trude li se postići definirane ishode?
  • Koji je postotak njihova uspjeha ostvarivanja – to je dobar indikator o tome kako surađuju u partnerskom odnosu tijekom ''coachinga''?
  • Ako ne dostignu svoj cilj, koji je njihov razlog?
  • Preuzimaju li odgovornost za ishode ili okrivljavaju druge ljude?

Ova pitanja mogu pomoći kod utvrđivanja je li prisutno podudaranje između onoga što klijent govori i čini u životu. Ako postoji skladnost, tada je proces ''coachinga'' jednostavniji i potencijalno uspješniji jer znate da će klijent ono što kaže i učiniti. Ali, ako klijent ima tendenciju da govori jedno, a čini nešto sasvim drugo, bit će potrebna veća energija da bi se takva osoba podržala u njezinim nastojanjima i također postoji veća šansa da ishod neće biti uspješan niti održiv.

Autor Mick Cope u svojoj knjizi ''Tajne uspješnog coachinga'' u izdanju Veble commerce-a pojašnjava kako je coaching vrlo učinkovita metoda koja može imati značajan učinak na nečiji osobni i profesionalni život. Ova će vam knjiga dati jasnu sliku alata i metoda za coaching koje će vam osigurati da svaki vaš odnos sa klijentom bude uspješan i da su održive promjene koje on želi postići. One će vam također omogućiti da brzo razvijate vašu osobnu stručnost kako biste postali uspješan coach. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle

Da nije stranih sudaca, imali bismo pakao, a želim zaigrati za Rijeku, ali mi Sopić neće dati!
DAMIR MIŠKOVIĆ ZA 24SATA

Da nije stranih sudaca, imali bismo pakao, a želim zaigrati za Rijeku, ali mi Sopić neće dati!

Plus+ Naslov iz 2017. nas je financijski unazadio dvije godine, a vjerojatno će i ovaj. Ali ovaj put imamo puno ponuda za sve naše igrače, ali najviše za jednog. Uvjeren sam da će Rijeka biti prvak, kaže Damir Mišković
ANKETA Ove djevojke bore se za titulu Miss Universe Hrvatske: Što mislite, koja će pobijediti?
UPOZNAJTE 15 FINALISTICA

ANKETA Ove djevojke bore se za titulu Miss Universe Hrvatske: Što mislite, koja će pobijediti?

Tek će jedna od nekoliko tisuća djevojaka, koje se godišnje diljem svijeta prijavljuju na najprestižnije natjecanje na svijetu, Miss Universe, ima priliku za svjetski mandat i krunu.