I na poslu je najpametnije što prije se ispričati, a važno je i procijeniti težinu prijestupa. Pritom nikako nemojte dramatizirati i tražiti izgovore za vlastitu krivnju
Samo bez izgovora: 'Broje' se samo iskrene isprike i kajanja
Prije nego što se počnete ispričavati zbog pogreške koju ste napravili na poslu, najvažnije je procijeniti koliko ste doista “zeznuli”. Bilo bi vrlo loše ako sitnicu pretvorite u veliku pogrešku, ali još gore ako veći propust sasvim ignorirate. Također, dobro razmislite koji je najbolji način da se ispričate - mail, razgovor u četiri oka ili javna isprika pred svim kolegama. Osim toga, važno je to učiniti što prije, a ne čekati jer će se tako među kolegama nakupljati nezadovoljstvo i ljutnja.
No isprika prije svega mora biti iskrena i precizna te trebate pokazati da preuzimate potpunu odgovornost za pogrešku. Pritom nemojte dramatizirati i tražiti izgovore za vlastitu krivnju. Ali ako je doista riječ o manjem prijestupu, zapamtite kako nema smisla da vas to izjeda i stvara nepotreban stres. Upamtite da ste samo čovjek i pogreške se svakomu mogu potkrasti.
Sposobnost da se našalite na vlastiti račun u tim je situacijama vrlo važna. No osim isprike, važno je kolegama, a osobito nadređenima, reći da ćete se maksimalno potruditi kako ne biste ponovili pogrešku. I imajte na umu, što je veći prekršaj, i isprika mora biti ozbiljnija.
Za nervozne pismena isprika
Ako se usmeno ispričavate, pokušajte biti što smireniji i gledati sugovornika u oči, a nikako nemojte okretati očima ili pričati glupave šale. Mislite li da nećete moći ostati pribrani dok se ispričavate kolegama, najbolje je poslati e-mail. No tad morate doista dobro odvagnuti svaku riječ koju napišete.
Ako ne znate, pitajte što učiniti da se iskupite
Zamolite kolegu ili nadređenoga kojeg ste oštetili propustom da vam, ako sami ne znate, objasni što biste trebali učiniti kako biste ispravili pogrešku. Također, nikako ne smijete prebacivati krivnju na nekoga drugoga, time ćete samo pogoršati situaciju.
Pokažite osjećaje dok se ispričavate
Iako je riječ o poslovnom okruženju, isprika mora pokazati da vam je doista žao što ste pogriješili. To osobito vrijedi u situacijama ako ste povrijedili kolegu na osobnoj razini, primjerice ogovaranjem.