Vikanjem i svađanjem nećete ništa postići, ali smiren razgovor ili pismena žalba na neodgovarajuću uslugu, cijenu ili proizvod puno će bolje riješiti probleme
Žalite se kratko, jasno, sažeto i razumno te bez vike i psovke
Prije nego što se odlučite žaliti zbog, primjerice, najgoreg odmora koji vam je putnička agencija priuštila, prevelikoga hotelskog računa ili izgubljene prtljage, provjerite koja su vaša prava te imate li se pravo žaliti. Većina ljudi ne pročita detaljno ugovore u kojima se tvrtka odriče nekih odgovornosti. Zato na vrijeme saznajte je li vaša žalba valjana te odlučite želite li, primjerice, povratak novca, kompenzaciju ili samo ispriku. Žalite li se pismeno, obratite se točno određenoj osobi, no nikad se ne obraćajte odmah glavnim šefovima jer to može biti kontraproduktivno. Iako se većina problema može riješiti telefonski, za svaki slučaj zapisujte s kim ste komunicirali i čuvajte važne podatke poput računa kako biste uvijek mogli predočiti dokaze.
Pišete li žalbu, važno je da bude kvalitetno napisana s detaljnim informacijama. Potrudite se probleme rješavati smireno, jasno, sažeto i razumno jer vikanjem i psovanjem nećete ništa postići. Neke tvrtke ili agencije vjerojatno će vas pokušati prije ušutkati nego vam pomoći, no “zaprijetite” im društvom za zaštitu potrošača ili da ćete svima na internetu “pohvaliti” njihove usluge, a toga se najviše boje.
Strpljivi lakše stižu do rješenja
Odjavljujete li se iz hotela, a dobijete veći račun od onoga što trebate platiti, smireno i ljubazno kažite osoblju hotela za pogrešku. Ne žalite se telefonski - nego uvijek osobno, i to osobi koja može brzo riješiti problem. Samo budite uporni.
Na izgubljenu prtljagu se odmah reagira
Ne paničarite ako vam prtljaga kasni jer će vam je aviotvrtka dostaviti na željenu adresu. No važno je da uvijek odmah prijavite gubitak prtljage. Ako je izgubljena, ispunite odgovarajuće formulare kako bi vam aviotvrtka nadoknadila štetu.