Protuzakonito? Kupci ne mogu ni vratiti rezervne dijelove kupljene u Gorenje studiju u Zagrebu ako im ne odgovaraju. Što kažu važeći propisi u Europskoj uniji?
Poštovani kupci, jamstvo ne dajemo, a novac ne vraćamo
Tko kupi proizvod u 28 članica EU te Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj ima pravo na popravak ili zamjenu dvije godine nakon kupnje ako se pokaže da je taj proizvod pokvaren ili nije onakav kakvim su ga oglašavali, tvrdi bivši državni inspektor Hrvoje Hren.
- Ako se proizvod ne može popraviti ili zamijeniti u razumnom roku ili bez neugodnosti, možete zatražiti povrat novca ili smanjenje cijene - dodaje bivši inspektor. Na internetskoj stranici Vaša Europa, na kojoj su objašnjena prava potrošača, piše da dvogodišnje jamstvo vrijedi čak i ako je prodavač istaknuo kraće, na primjer šestomjesečno jamstvo.
Prema zakonu EU o zaštiti potrošača, kupac uvijek ima pravo na jamstveni rok od dvije godine, a prodavačevo jamstvo nudi samo dodatnu zaštitu. Na odjelu rezervnih dijelova Gorenje studija u Zagrebu za te propise, čini se, ne znaju.
- Poštovani kupci, na kupljene rezervne dijelove ne ostvarujete jamstvo, pravo povrata ili zamjene - piše na papiru izvješenom kraj šaltera na kojem se naručuju, plaćaju i preuzimaju rezervni dijelovi. Ispod te obavijesti je pečat tvrtke Gorenje i nečitak potpis pa se ne zna tko je donio tu odluku.
- Potrošač može prigovoriti trgovcu poštom, telefaksom ili elektroničkom poštom, a ovaj mu mora odgovoriti u roku od 15 dana. Ako tako ne ostvari svoja prava, može ga prijaviti Ministarstvu gospodarstva, upravi za inspekcijske poslove ili udruzi Potrošač, koja pomaže oštećenom potrošaču u nastupu prema trgovcu, ali i pokreće postupke pred sudovima. Trgovac tako, uz naknadu štete, može platiti i kaznu za kršenje Zakona o zaštiti potrošača, koja je od 3000 do 50.000 kuna - kaže bivši državni inspektor Hrvoje Hren.