Obavijesti

Promo sadržaj

Ferratumova međunarodna anketa o ponašanju potrošača

Ferratumova međunarodna anketa o ponašanju potrošača
1

Objavljeni su rezultati Ljetnog barometra™ Ferratum grupe za 2019., čime je obilježena 10. uzastopna uspješna anketa

Više od 22.000 kućanstava sudjelovalo je u anketi koja se provodi dva puta godišnje i koja je istraživala ponašanje potrošača tijekom ljeta u 17 zemalja. Podaci su uključivali ljetne aktivnosti, jesu li sudionici kupovali putem interneta ili u tradicionalnim trgovinama i kako se potrošnja uspoređuje u različitim zemljama.

Ovogodišnji rezultati pokazuju da će 28% ispitanika potrošiti više novca tijekom ljetne sezone, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, dok je 39% njih izjavilo da će potrošiti jednako kao i prošlog ljeta.

Iznenađujući rezultati u vezi s potrošnjom po zemljama

U nekim su zemljama uočene dramatične promjene u usporedbi s prethodnim godinama. Na primjer, Norveška je bila na prvome mjestu kao potrošač s najvećim iznosom potrošenog novca (od raspoloživog prihoda kućanstva), što je 2018. godine iznosilo 68%. Međutim, ovogodišnji rezultati pokazali su da je Norveška na 10. mjestu sa samo 36% raspoloživih prihoda kućanstva za ljetovanje 2019. godine. 
 
Rumunjska se spustila za jedanaest mjesta, prešavši sa 6. mjesta na posljednje na ljestvici, u još jednom iznenađujućem kretanju za ljetnu potrošnju među 17 zemalja. Rumunjski ispitanici bili su spremni potrošiti 58% svojeg raspoloživog prihoda kućanstva u 2018. godini, ali taj je broj pao na samo 12% u 2019. godini.

Što se tiče iznosa mjesečne plaće koja će se potrošiti tijekom ljetnih praznika, veliki potrošači su Meksiko (66%), Bugarska (56%), Španjolska (51%) i Latvija (43%). Najniži potrošači u ovoj kategoriji su nordijske zemlje poput Finske (28%) i Danske (26%), nakon kojih slijede Brazil (13%) i Rumunjska (12%).

Gotovina kontinuirano gubi naklonost u 2019. godini. Budućnost je mobilna!

Prema rezultatima ankete, 85% ispitanika u Švedskoj, Danskoj i Norveškoj odabralo bi kartice umjesto gotovine. Međutim, ovaj trend nije ograničen samo na Skandinaviju, a ukupno više od 60% sudionika u anketi navelo je da preferiraju kartice umjesto gotovine ovog ljeta, što je nešto veći postotak od prošlogodišnjih 50%. 

Usluge mobilnog bankarstva također su u porastu: više od 80% ispitanika iz Švedske, Nizozemske, Kanade, Velike Britanije, Poljske i Brazila izjavilo je da će koristiti mobilno bankarstvo tijekom toga razdoblja. Anketa pokazuje da sve više tržišta prelazi na digitalno za svoje bankarstvo.

Kupovina putem interneta i u trgovinama zastajkuje

Više od 35% ispitanika iz Velike Britanije, Španjolske i Nizozemske izjavilo je da će ovoga ljeta kupovati proizvode i usluge putem interneta, dok će Latvija i Finska i dalje obavljati svoju ljetnu kupovinu u tradicionalnim trgovinama.

Trendovi u putovanjima baziraju se na ostanak blizu kuće

Putovanje unutar zemlje odnosi nagradu za aktivnost koja predstavlja najveću potrošnju ovoga ljeta, kao što je bio slučaj u 2018. godini. Putovanje u inozemstvo zauzima tek 8. mjesto na popisu potrošnje za ispitanike. Oni koji su planirali izdvojiti najveći dio svojeg ljetnog budžeta za putovanje bili su iz Njemačke (65%), a odmah iza toga Danska (61%) te zatim Nizozemska (57%).

Ispitanici iz Kanade (54%) najspremniji su potrošiti više od 100 € po noćenju u hotelu. Sudionici iz Njemačke (73%), Bugarske (45%) i Rumunjske (37%) bili su otvoreniji za opcije poput Airbnb-a za smještaj na putovanjima. 

Najveća ljetna potrošnja za 2019. godinu

Ispitanici iz svih 17 zemalja potrošili bi najviše novca na sljedeće tri aktivnosti: putovanje unutar zemlje (15% budžeta), osobne/obiteljske rekreacijske aktivnosti (12%) i ljetne aktivnosti kao što su odlazak na plažu, na zabave i objedovanje u restoranima (12%).

Britanski ispitanici u anketi bili su jedini sudionici koji su visoko ocijenili modu u ovoj anketi, budući da su jedina zemlja koja je navela ljetnu odjeću kao glavni izvor potrošnje tijekom ljetnog razdoblja. Norveška i Danska dobivaju nagradu za svjetskog putnika jer su jedine dvije zemlje koje su navele putovanje u inozemstvo kao aktivnost koja im je na prvom mjestu za ljetnu potrošnju.


Kako je proveden Ljetni barometar Ferratum grupe za 2019.™?

• Anketu je provela Ferratum grupa koja je ispitala svoje aktivne klijente u 17 stranih zemalja putem internetske ankete sa standardiziranim upitnikom. Prihodi su iskazani u lokalnim valutama, a relativna ljetna potrošnja izračunava se omjerom mjesečnog raspoloživih prihoda obitelji u svakoj zemlji. Raspoloživi prihodi prilagođeni su prema svakoj zemlji, a paritet individualne kupovne moći temelji se na podacima Svjetske banke iz 2014. godine.

• U anketi je sudjelovalo više od 22,000 kućanstava (između ostaloga i korisnici Ferratumovih usluga iz Hrvatske). Ispitanici su bili u dobi od 18 do 61 godinu. 53% sudionika bile su žene. Prosječni raspoloživi neto prihod kućanstava koja su sudjelovala u anketi iznosio je između 827 i 3.934 EUR. Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,9 osoba.

• Osim demografskih čimbenika, ispitanicima su postavljena pitanja o njihovim raspoloživim mjesečnim neto prihodima, koliko će novca odvojiti za ljetovanje, koje su glavne aktivnosti ovoga ljeta te hoće li koristiti usluge Airbnb-a ili internetskog bankarstva prilikom putovanja u inozemstvo.

• Svi odgovori na anketu bili su anonimni.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve