Jedinstvena kazališna skupina iz Barcelone zagrebačkoj publici predstavit će svoj novi program
La Fura dels Baus stiže u Lisinski
La Fura dels Baus kazališna je družina iz Barcelone koja od 1979. godine osvaja svijet svojom jedinstvenom vizijom teatra. Eksploziji umjetničke strasti na kazališnoj i glazbenoj pozornici svjedočit će i zagrebačka publika 7. i 8. prosinca, jer će La Fura dels Baus u Lisinskom izvesti novi program Free Bach 212. Burleska, komedija, društvena kritika, izazov zemaljskih užitaka... Sve su to koncepti kojima nas „furisti“ s Bachom zovu za svoj raskošni stol u taverni elektroničke glazbe, multimedijske slike, flamenka… čudesne, neočekivane, nove kazališne i filmske poetike. Bio je to povod razgovora s redateljskom ekipom spektakla, Mikijem Espumom i Davidom Cidom.
Koliki je izazov bio kombinirati Bacha s elektroničkom glazbom?
Miki: Nismo ni prvi ni posljednji koji se koriste elektroničkim instrumentima uz partiture J. S. Bacha. Glazbena kvaliteta, inspiracija i umjetnička sloboda u interpretaciji stvaraju poseban doživljaj.
David: Bach je jedan od najkompletnijih glazbenika koji dopušta kombinaciju s ostalim stilovima, pa je onda moguća i kombinacija s elektroničkom glazbom ili flamenkom. Izazov je bio uzbudljiv, njegova nam je glazba dala mnogo slobode.
Koja je glavna poruka koju ste željeli poslati publici novim djelom Free Bach 212?
Miki: Free Bach 212 je iznad svega vježba slobode. Cilj je kombinirati i eksperimentirati, baš kao i u družini La Fura dels Baus, u kojoj smo izgradili karijeru, temeljenu na eksperimentalnom istraživanju izvođačke umjetnosti.
David: Seljačka kantata je svjetovno djelo. Za Bacha je to bio način opuštanja, socijalizacije i postizanja osjećaja slobode. Želimo da publika okusi jednaku slobodu, jednake osjećaje koje je proživljavao Bach kad je skladao, ali i svirao u taverni s prijateljima, uz pivo.
Kako bi se Seljačka kantata mogla povezati s današnjim svijetom?
Miki: Ne postoje razlike. Svijet je jednako romantičan i sebičan. Ako bismo išli u detalje, možda bismo mogli pronaći više humora i optimizma među ljudima iz ruralnih područja iz 18. stoljeća. Ali ljudska rasa se u biti nije mnogo promijenila u posljednjih tristo godina.
David: Autor libreta, Picander, priča o tulumu u čast poreznika u selu Saxonia, s kojim je popio pivo. Tko bi u ovim vremenima išta posvetio poreznicima?
Kako je nastao program Free Bach 212? Što je bila glavna inspiracija za produkciju?
David: Free Bach je program nastao iz poštovanja i ljubavi koju želimo iskazati prema Bachovoj glazbi, a inspiracija je došla od razumijevanje slobode s kojom je njegova glazba blisko povezana.
Već ste na početku karijere počeli eksperimentirati s digitalnim kazalištem. Je li napredak tehnologije pratio vašu tadašnju umjetničku viziju?
David: Uvijek smo pokušavali pratiti nove tehnološke trendove i uključivati ih u naše predstave. To nam daje mnogo mogućnosti, a najpametnije ih je potpuno iskoristiti.
Zašto bi zagrebačka publika trebala posjetiti vašu predstavu Free Bach 212 u Lisinskom?
Miki: To je optimistična, pozitivna predstava s puno humora ukamufliranoga u socijalnu, političku i ekonomsku kritiku Bacha iz 18. stoljeća. Kantanta sadrži i pjevanje flamenka u naglasku iz određenih ruralnih područja Španjolske, tradicionalne plesove i analogne sintesajzere iz 20. stoljeća. Trebate doći da biste shvatili da tu potraga ne prestaje, nego da umjetnost ostavlja još dug put za uživanje, ali i za shvaćanje lekcija iz povijesti.
David: Europa je mjesto stvaranja. Obogatite svoj duh upoznajući običaje drugih zemalja!
Pogledajte Stokin novi spot za pjesmu "Incident":