Njegovu izvedbu poznatog djela za gitaru i orkestar J. Rodriga spasio je, prema riječima maestra Kranjčevića opet Damirov unutarnji puls koji ga uvijek spašava
'Maestro': Orkestar više neće svirati kako Urban dirigira
U polufinalnoj 5. emisiji showa „Maestro“ napustio nas je Damir Urban. Nije ga mogao „izvući“ ni virtouz na gitari Petrit Ceku. Njegovu izvedbu poznatog djela za gitaru i orkestar J. Rodriga spasio je, prema riječima maestra Kranjčevića opet Damirov unutarnji puls koji ga uvijek spašava u kritičnim situacijama. Nakon zajedničke izvedbe Petrit Ceku izjavio je da je suradnja s Urbanom bila jako nadahnuta. No međutim, to nije bilo dovoljno za ulazak u finale prema mišljenju članova SO HRT-a. Kako su Ozren i Nicolas imali isti broj bodova, 24 a Damir Urban samo 20, pred članove Simfonijskog orkestra HRT-a našla su se trojica. Nakon glasovanja orkestar je odlučio tko će se sljedeće subote boriti za naslov maestra: Barbara Kolar, Nicolas Quesnoit i Ozren Grabarić, ali ne i Damir Urban.
- Bez obzira što sam htio biti slikar, glazba mi je zaobilaznim putem ušla u život i zadržala se tu već tridesetak godina. Nakon toliko koncerata, snimanja i albuma, čovjek se malo uljulja i zaboravi koliko je lijepo ušetati na nepoznati teritorij. Za mene nema ništa lijepše u životu od prilike da naučim nešto novoga, a sudjelovanje u Maestru je upravo to, nešto sasvim novo! To je prva lijepa stvar koju mi je donio ovaj show. Sada glazbu volim još više nego prije njega, ali i doživljavam je na jedan sasvim drugi način. Nadam se da je dio toga prešao i na gledatelje. Bio bih najsretniji da neki pubertetlija poželi poslušati npr. neko djelo Beethovena nakon emisije. I za kraj, možda i najvažnija stvar zbog odredjenih razloga, ja nisam mogao vježbati koliko sam htio, ali u emisiji su prošli dalje isključivo oni koji su najviše vježbali i radili! Bez obzira što i sama nisam medju njima, drago mi je što se i time poslala poruka, pogotovo mladima, kako se uspijeti u onome sto želiš, može jedino uz velika odricanja i puno puno truda i rada. jer nema drugog načina. Ako sam se u samom početku možda i pitao jesam li trebao pristati na sudjelovanje u Maestru...sada sam sasvim siguran da jesam! Jedino mi je žao što smo tako brzo došli do kraja. Nastavit ću učiti tamo gdje sam stao i pokušati cijelo to iskustvo koje sam stekao u Maestru prenijeti i njime nadograditi svoju glazbu - zaključio je Urban.
Večeras su svi studenti imali težak zadatak, izvodili su poznata glazbena djela napisana za soliste i orkestar. I kao što je maestro Fačini istaknuo na kraju emisije to je bila prilično stresna situacija za sve naše studente dirigente.
- Trebalo je uskladiti vašu volju i volju solista - rekao je.
Najbolje se u tom snašla Barbara Kolara čiji je zadatak bio dirigiranje „Koncerta za violinu i orkestar“ Felixa Mendelssohna. Zadnje upute njezinog mentora Roberta Homena bile su: „ ...raspleši se u srcu, a ne u tijelu“. I to joj je uspjelo. Njezina izvedba te romantične kompozicije uz violinisticu Đanu Kahriman dobila je najveće ocjene te je tako izborila direktno mjesto u finale. Zadovoljna ocjenama i komentarima žirija Barbara je svoje oduševljenje izrazila nesputanim vriskom. - Iskreno, pribojavala sam se tog Mendelssohna iz dva razloga - prvo, tempo je egzaktan, a ja kao što se dalo vidjeti volim malo "zaplivati". A drugo, ipak je to violinski koncert pa mislim da to naša koncert majstorica gleda kroz još jednu dodatnu prizmu. Veselim se ulasku u finale, dečki su sjajni i vjerujem da će to biti još jedan sjajan glazbeni doživljaj za sve nas - komentirala je lijepa Barbara.
Nezadovoljan svojom izvedbom bio je i Ozren Grabarić. Čak ga ni pohvala baritona Ljubomira Puškarića, nakon izvedbe Cavatine Figara iz Seviljskog brijača nije utješila. Priznao je da ga je strah zakočio i da se oslanjao na intuiciju. A njegovu glazbenu intuiciju pohvalila je i Mirjam. Maestro Fačini primjetio je da večeras Ozren baš nije „nabrijan“ i da je njegovo dirigiranje bilo u Aretinom štihu. Razlog tome po riječima njegovog mentora Tončija Bilića bila je velika trema. Ljut kao ris, po vlastitim riječima, bio je i Nicolas Quesnoit.
Dirigiranje jednog od najpopularnijih djela glazbe uopće „Koncerta za klavir i orkestar u b-molu“ P. I. Čajkovskog uz solistu Petra Klasana pokazalo se izuzetno teškim zadatkom. Nezadovoljan je bio maestro Kranjčević.
- Što vam je značilo ovo na početku? Stajali ste kao Kip slobode. Hvalili smo vas dosta, u polufinalu smo - kazao je. Za vrijeme izvedbe njegov mentor Saša Britvić samo je uzdahnuo: „A joj“.
- Ovaj put nije bilo ni malo lako jer su bili uključeni solisti. Dirigent se mora povući kako bi dao prostor solistu, pa se ponovo uključiti u pravom trenutku kako bi dirigirao orkestrom. Uspio sam savladati glavninu zadaće u jednom trenutku sam malo zakasnio, no nadam se da se nije previše čulo. Ali evo me u finalu Maestra sa opakom konkurencijom! Dat ću sve od sebe i uživati još jednom u adrenalinu dirigiranja! A onda ...que sera sera - izjavio je simpatični Nicolas.
Tko će biti naš prvi maestro pogledajte iduće subote 1. studenog na HRT1 iza 20 sati kad nas očekuje finale Maestra.