Autor romana 'Oprost' želi da se čitatelj, nakon što pročita djelo, upita kako tome doći na kraj. U literaturi važnim smatra konfrontacije i političku angažiranost
'Pisanje je način na koji možeš strukturirati nesretni svijet...'
Naše društvo se još uvijek hrani zaboravom. Društvo nam živi na zaboravu. Centralna priča moje generacije je nemogućnost obračuna s traumatičnim dijelom naše prošlosti poslije drugog svjetskog rata. Političari nam još uvijek prodaju mrtve – rekao je slovenski književnik Aleš Šteger na Festivalu svjetske književnosti.
Autor romana 'Oprost' želi da se čitatelj, nakon što pročita djelo, upita kako tome doći na kraj. U literaturi važnim smatra konfrontacije i političku angažiranost, a kako kaže, ne zanima ga literatura koja služi kao bijeg od stvarnosti.
– Puno toga za što čovjek misli da je pretjerivanje u romanu, zapravo je realnost – dodao je Šteger.
'Oprost' sadrži elemente trilera, crnog humora, samoironije, bizarnosti i karnevalizacije, a radnja se odvija u posttranzicijskom Mariboru, Europskoj prijestolnici kulture.
U 'Dvostrukom portretu', osim Štegera, jednog od najprevođenijih slovenskih pisaca, gostovao je i Miroslav Mićanović.
– Pisanje je sretniji način na koji možeš strukturirati nesretni svijet oko sebe, kazao je Mićanović, autor 'Sobe Jacka Nicholsona'. Šteger i Mićanović karijeru su započeli poezijom, a ujedno su i dugogodišnji prijatelji.
Treći dan Festivala ugostio je i njemačkog pjesnika i urednika Michaela Krügera koji je govorio o svojoj poeziji, knjigama i nagradama. Program je započeo književnom matinejom s Oljom Savičević Ivančević, koja je dokaz kako srednjoškolci vole čitati knjige, ali i lektiru ako ju u dogovoru s profesorima mogu sami izabrati.
U 'Dvostrukom portretu', Milana Vuković Runjić i Maria Fasce govorile su o Matošu, Nerudi i Proustu iz perspektive dviju spisateljica, a među bogatim programom posjetitelji su mogli pogledati i romantičnu dramu 'Povratak u Montauk'.