Sport

Komentari 59

Dečki, lova je tu! Sad su klubovi na potezu, da u svijet više ne odlazi ona otužna slika HNL-a

Dečki, lova je tu! Sad su klubovi na potezu, da u svijet više ne odlazi ona otužna slika HNL-a

Ukupno bi cifra za deset godina mogla biti 103 milijuna eura, od čega 90 posto ide kubovima. U to nije uključeno sponzorstvo lige (dakle, i to HNS može nekome prodati). To je trenutačno spas za klubove

Pa ovo je kao Bundesliga! Stavi tu utakmicu na stadion u Münchenu, Dortmundu ili Gelsenkirchenu, s toliko kamera i bit će jednak spektakl.

Gorljivo nam je to ponavljao davnih dana veliki sportski novinar i urednik Branimir Vukina. Godinama prije nego što su isto to počeli pričati i sami akteri HNL-a. Uglavnom stranci, koji dođu i ugodno se iznenade kvalitetom lige, jer mi sami još ne znamo dovoljno cijeniti svoje.

Problem je isti i koje desetljeće kasnije. Samo jaz još dublji: stadioni su lošiji, stariji, a kvaliteta nogometa bolja.

Hoće li novi, ma usuđujemo se reći prvi pravi ugovor o TV pravima u povijesti HNL-a popraviti tu priču? Hoće li Šveđani i naftna lova argentinskog milijunaša upakirati hrvatsku nogometnu ligu u spektakularan proizvod?

- Pregovaramo s ozbiljnim medijskim kućama, talijanskim, engleskim i skandinavskim. Ljudi su oduševljeni potencijalom i ponudili su niz sjajnih ideja za poboljšanje proizvoda kao što je hrvatski klupski nogomet. Vrhunske emisije, analize, emisija prije i poslije svake utakmice, veliki broj kamera na svakoj utakmici... Načine na koje naša liga može biti nemjerljivo atraktivnija kao proizvod za koji su mnogi spremni platiti da bi ga mogli vidjeti - govorio nam je Damir Mišković, pokretač cijele priče, prije mjesec i pol dana.

I na pitanje o novcu ispalio:

- Očekujem ugovor za 15 do 20 milijuna eura.

Nije se izborio za toliko, iako se nagađa da je od Šveđana, pobjednika natječaja, iznudio i 30 posto više nego što su prvotno ponudili. Dogovor je pao na deset milijuna eura godišnje, od čega bi klubovi podijelili između sedam i devet milijuna. Plus bonuse od deset posto ako HNL privuče više od 750.000 korisnika kanala na kojem će se prenositi utakmice, odnosno 20 posto ako premaši milijun korisnika.

Ukupno bi cifra za deset godina mogla biti 103 milijuna eura, od čega 90 posto ide klubovima. U to nije uključeno sponzorstvo lige (dakle, i to HNS može nekome prodati), a odbili su želju Šveđana da za 400.000 eura i suci nose njihov logo.

Svi su klubovi, pa i Inter, koji nije sudjelovao na sastanku, oduševljeno pristali. Osim Hajduka. Koji i dalje smatra da je to "vrabac u ruci", dok je "golub na grani" više od 20 milijuna eura, koliko bi se, smatraju na Poljudu, moglo dobiti za TV prava na HNL. Iako nisu našli onoga tko bi to doista platio. A poznati je zakon tržišta da vrijediš točno onoliko koliko te netko želi platiti.

Klubovi su oduševljeni i požuruju da ugovor stupi na snagu odmah, iako postojeći traje do 2022. godine. Jer i ono malo sponzora koje imaju kresali su budžete zbog korone, a najgore tek dolazi: prijalezni rok. Transferi će, strahuje se, pasti za do 50 posto.

Mišković i HNS svoje su napravili, klubovi će od TV prava možda već od ljeta dobiti sedam ili osam puta više novca nego dosad. Sad su na redu klubovi. Da se pobrinu da taj HNL paket bude bombončić koji neće nagrđivati ružna slika praznih tribina.

Najčitaniji članci