Sport

Nakon tri svjetska biciklistička prvenstva ruši trkačke rekorde

Maja Marukić drži rekord u najviše uspona na vrh Medvednice u 24 sata, 100 milja Istre te rekord najduže staze na Medvednici. Dok se penjala 11 puta na Sljeme razmišljala je, kaže, o gulašu koji se kuha u podnožju

Prije sam trčala nego hodala, ali aktivnije sam se njime počela baviti tek nakon dolaska u Zagreb kad sam upisala Kineziološki fakultet. Upoznala sam se sa sportovima poput orijentacijskog trčanja, triatlona, biciklizma, a kako su usko povezani s boravkom vani, odmah su me privukli, počinje priču Maja Marukić (33).

Bivša profesionalna biciklistica danas drži nekoliko rekorda u trčanju - onaj u 100 milja Istre, najviše uspona na vrh Medvednice u 24 sata te rekord najduže staze na Medvednici (1M). Odrasla u malom slavonskom selu Trenkovu uvijek je bila aktivna. Kao članica hrvatske reprezentacije u biciklizmu nastupala je na tri svjetska prvenstva, bila je državna prvakinja dva puta i u dvije kategorije, a sudjelovala je i na brojnim međunarodnim utrkama.

- Biciklizam je, za razliku od trčanja, timski sport. Ukoliko nemaš dobru ekipu oko sebe teško ćeš uspjeti. To je okrutan i uglavnom muški sport. S kolegicama iz tima osnovala sam prvi ženski biciklistički tim u Hrvatskoj, ali nažalost nismo opstali. Financije nam to nisu dozvoljavale jer nije bilo razumijevanja za nas. Samo zahvaljujući svojim roditeljima uspjela sam postići puno toga i na to sam ponosna. Tko zna što bih sve postigla da sam nastavila, ali isto tako možda ne bih nikada pronašla trčanje - kaže Maja.

Kao trenutak kad se "navukla" na trčanje navodi treking utrku "Velebit Ultra" 2005. U 48 sati završila je, kako kaže, svoju najveću avanturu u životu, pretrčavši 137 km te više od 6000 m uspona. I danas se najviše ponosi tim prvim uspjehom - svojom prvom ultra utrkom.

- Tu je naravno i moja titula državne prvakinje u planinskom trčanju na duge pruge u Delnicama 2005., a te iste godine sam osvojila Kup u planinskom trčanju te srušila ženski rekord uspona na Sljeme od podnožja do vrha za koji mi je trebalo 38 minuta i 39 sekundi - prisjeća se Maja.

Za Sljeme je vežu još neka posebna sjećanja. Godine 2016. oborila je ženski rekord uspona na Sljeme u 24 sata.

- Na vrh (1035 m) sam se, od subote u podne do nedjelje u podne, popela 11 puta. To mi je najdraže trkačko, ali i životno iskustvo. Ideja o 24-satnoj utrci na najdražem mi brdu potpuno me osvojila. U početku sam se dvoumila želim li se okušati u biciklističkoj ili trkačkoj varijanti, ali trčanje je prevladalo unatoč ozljedi meniska i preskakanju tetive u stražnjoj loži koju sam vukla neko vrijeme. Trčanju je presudio rekord Darije Bostijančić iz 2008., na kojem se pripremala za Everest, i njenih 10 uspona na Sljeme što me ujedno plašilo i motiviralo da izvučem najviše iz sebe - objasnila je Maja.

Za takav pothvat potrebna je nevjerojatna koncentracija i snaga volje, a Maja kaže kako joj je dan proletio.

- Razmišljala sam o gulašu koji se kuha u kampu i životu općenito, ali borbe kroz koja sam prolazila najbolje je sumirala moja YouTube lista pjesama koja je nastala u tih 24 sata. Tko to posluša shvatit će kroz što čovjek prolazi dok trči teške utrke. Ozbiljniju krizu prošla sam pred svitanje, dok su se oči navikle na dan, a šuma je počela dobivati neku drugu teksturu. Uz pomoć kave ostala sam budna. Nakon osmog uspona oko sedam ujutro i borbe sa snom u baznom kampu, odlučila sam odrijemati 15 minuta. Izračunala sam da unatoč tome imam vremena za još dva planirana spusta i uspona. Oko 11:30, prilično iscrpljena uspela sam i posljednji, jedanaesti put. Osjećaj nakon 24 sata kretanja u kojem sam prešla oko 110 kilometara i uspela oko 7 tisuća metara je neopisiv. Sreća, ponos, ali prije svega mir i zadovoljstvo - prisjeća se Maja ovog nevjerojatnog iskustva.

Oporavak je sadržavao puno spavanja, bicikla i plivanja. Tih dana odučila je odustati od odlaska na Svjetsko prvenstvo u Portugalu i operirati menisk. Operacija je super prošla i brzo se vratila šumama i planinama.

Nakon rekordne Sljemenske utrke odlučila je otrčati utrku od 100 milja (cca 160 km). Dva tjedna prije utrke 100 milja Istre pobijedila je na utrci koja od zapada prema istoku povezuje sve planinarske domove Medvednice, koja ujedno nosi ime te planinarske obilaznice - 1M, duge 54 km za koju joj je trebalo 6 h i 41 min.

- Na svojoj prvoj utrci od 100 milja Istre, u cilj sam ušla kao prva Hrvatica s vremenom 28 sati i 44 minuta te ujedno srušila hrvatski ženski rekord na toj stazi - rekla je Maja koja radi i kao trenerica u Trčaoni školi trčanja.

Ako ikada sretnete Maju negdje na Medvednici ili kako sa svojim polaznicima iz Trčaone trči po savskom nasipu, svakako ju pozdravite i zaustavite. Njezin entuzijazam i ljubav prema trčanju su zarazni, a vjerujte, ovaj "virus" želite imati.

*Tea Gvardijan, trkački entuzijast i zadužena za komunikacije u Trčaoni

Hajduk ostao bez dvojice igrača zbog pozitivnog testa na covid
UOČI NASTAVKA PRVENSTVA

Nogometaši pozitivni na korona virus nisu bili u kontaktu s ostatkom momčadi, kažu s Poljuda nedugo nakon što je HNS izvijestio o pozitivnim slučajevima među U-21 reprezentativcima

Neuništivi Boraska: Spremniji sam nego mladić! Što je iduće? E sad bih mogao na Ironman...
TEK MU JE 50 GODINA

Dva tjedna prije svog 50. rođendana, naš proslavljeni veslač Igor Boraska osvojio je u osmercu Mladosti zlato na prvenstvu Hrvatske. Boraska je sudionik ljetnih i zimskih OI, istrčao je maraton....
NBA zvijezda teška 120 milijuna dolara igra golf u Splitu...
D'ANGELO RUSSELL

''Kontaktirala nas je turistička agencija i pitala koju marku štapova i rukavica imamo za iznajmljivanje i možemo li rezervirati termin za četiri osobe koje bi došle odigrati partiju golfa. Nismo znali o kome je riječ...''