Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
76 komentara

Apple ima razlog za brigu: U Kini prodaja pala čak 20 posto

Podaci IDC-a ukazuju na pad prodaje iPhonea u Kini u proteklom kvartalu za 19,9 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, dok je Huaweijev broj isporuka porastao za 23,3 posto.

The iPhone XS and iPhone XS Max are displayed at the Apple Store in Singapore
Foto: EDGAR SU/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
76 komentara

 Appleova prodaja iPhona u Kini pala je za 20 posto na godišnjoj razini u četvrtom tromjesečju 2018. godine, dok je prodaja pametnih telefona kineskog konkurenta Huaweija porasla za 23 posto, objavila je analitička tvrtke IDC.

Apple u svojim kvartalnim izvješćima više ne objavljuje podatke o obujmu prodaje iPhonea, nego samo prihode, što znači da je IDC-ova analiza kroz provjeru prodajnih kanala često najjasniji pokazatelj promjena u prodaji.

Apple je nedavno objavio da je prihod od prodaje iPhonea u proteklom tromjesečju pao za 15 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, dok je njegov izvršni direktor Tim Cook naveo pad potražnje u Kini kao jedan od najvažnijih razloga smanjenja procjena prodaje kompanije u idućem razdoblju. 

Podaci IDC-a ukazuju na pad prodaje iPhonea u Kini u proteklom kvartalu za 19,9 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, dok je Huaweijev broj isporuka porastao za 23,3 posto. 

Time je Appleov tržišni udio smanjen na 11,5 posto, s 12,9 posto godinu dana prije, stoji u izvješću.

„Osim uobičajenih nadogradnji performansi u 2018. i malih promjena vanjskog dizajna, nije bilo većih inovacija koje bi potaknule korisnike da nastave mijenjati svoje telefone po znatno većoj cijeni. Teško makroekonomsko okruženje u Kini i napad domaćih inovativnih robnih brendova također su bili razlozi Appleova pada,” navodi se u izvješću.

Kinesko tržište pametnih telefona smanjilo se u tom kvartalu za 9,7 posto, no Apple je zabilježio pad dva put bržim tempom, navodi IDC. Usporavanje rasta gospodarstva, produljivanje vremena zamjene i visoke cijene iPhonea pridonijela je padu američkog giganta.

Nakon dugogodišnjeg snažnog rasta, sada se vodeći brendovi pametnih telefona Applea i južnokorejskog Samsunga žestoko natječu na stagnirajućem globalnom tržištu.

Huawei products are seen in a shop in Bangkok | Autor: ATHIT PERAWONGMETHA Foto: ATHIT PERAWONGMETHA

Huawei, koji je nadmašio Apple i postao drugi svjetski brend pametnih telefona u 2018. godini, i dalje ostaje lider na kineskom tržištu. Učvrstio je tu poziciju nakon što mu je u posljednjem lanjskom tromjesečju prodaja skočila za 23,3 posto, više nego svim ostalim brendovima, navodi IDC.

Apple je na četvrtom mjestu po prodaji pametnih telefona u Kini, iza kineskog Oppa i Viva, stoji u IDC-ovom izvješću.

Huawei, pak, snažno raste, unatoč tome što je kompanija posljednjih mjeseci suočena s nizom problema, među ostalim uhićenjem šefice financija tvrtke zbog optužbi za bankovnu prijevaru. Uz to, SAD je okupio svoje saveznike u pokušaju blokiranja kompanije da prodaje mrežnu opremu nove generacije.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message