Britanci u Čileu grade najveći teleskop s kupolom od 74 m

Područje na kojem će biti teleskop zauzimat će prostor veličine nogometnog stadiona. Kupola teleskopa bit će visoka 74 metra, što je gotovo kao Big Ben

Britanski stručnjaci u pustinji Atacama u Čileu grade najveći teleskop koji su nazvali European Extremely Large Telescope, piše Daily Mail. Područje za teleskop zauzimat će prostor veličine nogometnog stadiona. Kupola koja će prekrivati teleskop bit će visoka 74 metra, što je gotovo kao Big Ben. Ogromno zrcalo smješteno unutar kupole bit će veliko kao pola nogometnog travnjaka. Imat će deset puta veću moć povećavanja od bilo kojeg teleskopa do sada. Astronomi će njime pokušati pronaći prve galaksije za koje pretpostavljaju da su nastale prije 14 milijardi godina. Osim galaksija, EELT bi trebao pomoći otkrivanju tamne materije i energije kako bi objasnili evoluciju čitavog svemira.

Kako bi ga izgradili, stručnjaci će morati ukloniti vrh planine Cerro Armazones. Teleskop bi s radom trebao početi do 2020. godine. Lokaciju u pustinji Atacama izabrali su zbog suhoće i čistoće zraka što pustinju čini jednim od najboljih mjesta za proučavanje neba.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila