Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Dinamičan i ekonomičan: Novi Ford Focus sve bliži Mondeu

Dimenzijama na razini prošloga Mondea, novi limuzinski Focus možda i najviše smisla ima s moćnim TDCi motorom od 140 KS. Izgleda vrlo uvjerljivo, a tako i vozi

Sanjin Strukić/Pixsell
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
0 komentara

Sve tri osnovne karoserijske izvedbe nove generacije Focusa ostavljaju podjednako snažan dojam pri prvom susretu. Limuzinska, koju smo imali prilike upoznati nedugo nakon prvog testa petvratnog kompakta, tu nije izuzetak. Skladne linije ostale su takvima i na stražnjem dijelu automobila koji se svojim vanjskim dimenzijama sada sasvim približio prethodnoj generaciji za broj većega Mondea. Solidno prostran i iznutra, uz sasvim upotrebljivih 475 litara prtljažnika, limuzinski Focus dodatne adute iz rukava u ovom slučaju izvlači zahvaljujući najbogatijoj, dobro poznatoj  opremi Titanium. 

Unatoč dodatnim centimetrima  u dimenzijama, četverovratni se Focus vozi slično kompaktu, što u praksi znači: vrlo dobro i vrlo dinamično. Iako mu se može zamjeriti općenito nešto manje “papra” u odnosu na predthodnika, Focus je i dalje po pitanju voznih osobina referentan model u klasi, i to bez ikakvih primjetnijih minusa. Dvolitreni turbodizelski TDCi motor u verziji sa 140 KS predstavlja svojevrsnu “zlatnu sredinu“ u naftnoj ponudi novog Focusa (postoje još i verzije sa 115 i 163 KS) te  mu odlično pristaje upravo u testiranoj limuzinskoj izvedbi. S mnogo snage i još više momenta (do 340 Nm u overboostu), izvrsno se slaže sa 6-stupanjskim mjenjačem. 

Na polju udobnosti vožnje i komfora  napravio je nesumnjivo najveći korak naprijed. Kostima, primjerice, 17-inčni kotači ne smetaju, većinu neravnina ovjes proguta, a zvučna izolacija je također sjajna. Za one kojima cijena predstavlja najveći problem bit će koristan podatak da osnovni petvratni Focus 1.6 sa 85 KS sada starta na 111.900 kuna.

Uvjerljiv u raznim uvjetima

Potencijalno iznimno štedljiv, nama je ovaj TDCi u prosjeku trošio nešto više od 7 l, što je u uglavnom gradskim uvjetima sasvim dobar rezultat. I potrošnja na autocesti tu brojku samo potvrđuje. 

Izgleda sjajno, ali traži naviku

Putnička kabina Focusa identična je u sve tri izvedbe i izgleda vrlo dinamično. Kvalitetni materijali upotopunjeni su vrlo zanimljivim rješenjima:  srednja konzola s hrpom tipki traži navikavanje.

Ford Focus 2.0 TDCi Titanium

masa: 1350 kg
dimenzije: 454x183x149cm
obujam:  1997 ccm
snaga:  103 kW/140 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,0 s
najveća brzina: 209 km/h
potrošnja:  5,0 l /100 km
cijena: 206.820 kn (testni model) 195.859 kn (bez doplata)
konkurencija: Volkswagen Jetta, Toyota Corolla, Mazda 3 

Plus: atraktivan vanjski i unutarnji izgled, vrhunska opremljenost, prostrana prednja sjedala, uglađen i snažan dizelski motor, udobnost u vožnji
Minus: relativno visoka cijena i skupe doplate, ergonomski “neprobavljiva” središnja konzola, komplicirani putni kompjuter

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message