Second-hand tržište u Japanu je iznimno jako, a Yusuke Mitsumoto uspio je svojom stranicom doći i do onih kojima se ne da prodavati tako što će im unaprijed platiti za njihovu robu
Ideja od 62 milijuna dolara: Do bogatstva preko web stranice
Sve je krenulo kao ideja. Što kad bi ljudima unaprijed platio za njihovu rabljenu robu, bez garancije da će ti je predati?
Poduzetnik Yusuke Mitsumoto (36) odlučio je to testirati, a stvar je nadmašila sva očekivanja. Za samo 16 sati imao je otkupljene robe koja bi ga koštala 3,2 milijuna dolara i odlučio je ugasiti servis. Sljedeći dan počele su mu stizati gomile gadgeta i odjeće, a radnici njegovog startupa u Tokiju morali su kao na traci sortirati robu. Kako piše Bloomberg, skoro svaki deseti prodavač nije isporučio obećano.
Sve je to Mitsumota inspiriralo da servis ponovno lansira pod nazivom Cash i u kolovozu je počeo graditi inventar za svoj web buvljak. Dnevni limit mu je nešto manji od 90.000 dolara, a sada otkupljuju pametne telefone, luksuzne torbice, satove, odjeću i druge specifične predmete.
Kupci moraju fotografirati predmete i onda dobivaju ponudu oko koje se ne pregovara. Cijene se automatski određuju prema drugim second-hand trgovinama, a Cash zarađuje od preprodaje. Mitsumoto je u ovom poslu već 20-ak godina, a za najnoviji projekt kaže da je bio društveni eksperiment u kojem je htio vidjeti koliko će biti više dobrih ljudi.
Bloomberg piše kako je tržište rabljenom robom iznimno jako u Japanu, a Mitsumoto je najnovijom idejom uspio doći i do onih koji su bili zadnji otpor - ljudi koji nisu imali vremena ili volje fotografirati predmete, slagati opise i cjenkati se s kupcima. To je privuklo interes puno većih, pa mu je Keishi Kameyama, jedan od najbogatijih Japanaca ponudio da će otkupiti Cash. Mitsumoto je pristao na iznos od 62 milijuna dolara, ali je i dalje ostao voditi projekt.
Kameyama je vlasnik medijskog carstva DMM.com, a Matsumoto je upravo takve tvrtke vidio kao prijetnju za sve koji se upuste u online biznis.
- Nikad ne znaš kad će lansirati svoju verziju i postati ogromna konkurencija. Mislio sam da je najbolje da se barem sastanem s njime - ispričao je. Samo tjedan dana nakon što su se oni dogovorili, stigla je konkurentna trgovina drugog diva - Mercarija.
Kameyama je priznao da su dali velik iznos, ali kaže i da poslovanje na internetu nije uvijek oko opreme i kapitala, već da su potrebni i intuicija, smisao za dizajn i sposobnost da pokreneš neki servis.