Automobili s gorivim ćelijama ne mogu ući u širu upotrebu bez mreže stanica za punjenje vodikom, a divovi Toyota, Nissan i Honda zajedno će izgraditi novih 80 stanica. Sad ih ima 101
Japanci se drže gorivih ćelija: Veliki ih misle graditi zajedno
Japanski proizvođači automobila objavili su u ponedjeljak da će udružiti snage kako bi u matičnoj zemlji gotovo udvostručili broj stanica za punjenje električnih automobila s gorivim ćelijama.
Toyota, Nissan i Honda oformili su zajednički projekt s velikim plinskim i energetskim tvrtkama, uključujući francuskog proizvođača plinova za industriju Air Liquide, kako bi u iduće četiri godine izgradili 80 novih stanica za punjenje automobila vodikom.
Trenutno ih u Japanu ima 101.
"Držimo da u ovoj fazi postoji značajan prostor za suradnju umjesto da tragamo za područjima na kojima bismo mogli konkurirati jedni drugima", kazao je novinarima izvršni potpredsjednik Toyote Shigeki Terashi.
Osnivanje kompanije "Japan H2 Mobility" (JHyM) vremenski se poklopilo s postroženim propisima o zaštiti okoliša u vodećim gospodarstvima širom svijeta, kojima se potiče razvoj novih čistih automobila i kamiona.
Japan se fokusirao na tehnologiju gorivih ćelija u kojima se u elektrokemijskoj reakciji povezuju vodik i kisik te nastaje eletrična struja.
Automobili s gorivim ćelijama ne mogu ući u širu upotrebu bez mreže stanica za punjenje vodikom i obrnuto i taj je problem dosada bio značajna prepreka širenju tehnologije, tumače stručnjaci u industriji.
Nužno je paralelno poticati gradnju stanica za punjenje vodikom i vozila s gorivim ćelijama kako bi se snizili troškovi, tumače čelnici kompanija.
"Ako proizvođači infrastrukture ne udruže snage, nove stanice za punjenje vodikom obično se koncentriraju u urbanim sredinama", napominje čelnik nove tvrtke Hideki Sugawara.
"Da bismo maksimalno potaknuli potražnju za vozilima s gorivim ćelijama, moramo se geografski širiti", zaključuje on.
Postojeća 101 stanica u Japanu trenutno prema službenim podacima opslužuje oko 2.400 vozila s gorivim ćelijama a njihov nedostatan broj smatra se velikom preprekom za povećanje proizvodnje.
Japanska vlada i automobilska industrija namjeravaju do ožujka 2020. godine otvoriti 160 stanica i uvesti u upotrebu 40 tisuća automobila s gorivim ćelijama.
Vlada također nastoje smanjiti regulativu za taj sektor kako bi se smanjili troškovi.