Anna Danes iz outsourcing tvrtke Ricaris na Webcampu je govorila o izazovima rada s klijentom kojeg nisi vidio i kako ga natjerati da zaboravi na tu činjenicu
Kako možeš raditi s klijentima koje nikada nisi upoznao uživo
Developeri i dizajneri danas sve češće rade za klijente koje nikad nisu upoznali uživo, a o izazovima ovakvog rada na ovogodišnjem WebCampu govorila je Anna Danes, koja je još 2008. pokrenula outsourcing tvrtku Ricaris s timom koji djeluje u cijelom svijetu.
Kako je ispričala, dosad je uživo upoznala samo sedmero ljudi koji rade za nju. Kao glavne smjernice svojeg rada istaknula je kratkoročne projekte i klijente uz koje se veže na dugi rok.
Tijekom kratkog predavanja osvrnula se na problem pri prvim razgovorima u kojima se stvaraju očekivanja te je poručila kako se treba prezentirati i učiniti taj razgovor ljudskijim. Kako ne možeš odmah od klijenta očekivati da govori osobne stvari, Danes je kao primjer navela da ona kreće s nekim osnovnim informacijama o sebi, kako bi taj razgovor bolje krenuo.
Naglasila je i kako se kao stručnjak treba i ponašati tako te učiti klijente. Kroz cijeli projekt savjetuje da povremeno treba predložiti poboljšanja, ali i imati uvijek jasna očekivanja. Savjetuje kako bi trebali dijeliti svoje planove te sve informacije kako bi svi znali 'gdje stojimo'.
Odnos s klijentom bi trebali poboljšati i na način da budemo malo osobniji te da ih obavijestimo ako smo naučili neku novu vještinu.
No što kada klijent promijeni svoje prioritete? Danes poručuje da trebamo cijelo vrijeme raditi na tome da se takva situacija izbjegne, ili se prilagoditi. Klijenta bi trebali vratiti na originalni dogovor, ali mu i objasniti posljedice promjene mišljenja, odnosno cijenu i novi termin finalizacije projekta.