Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
9 komentara

Matematika i vježbanje đacima su zabavniji uz QR kod i tablet

Učenici Marlene Bogdanović u školu ne trebaju nositi teške torbe nego samo nekoliko bilježnica jer ih u školi čekaju tableti, a udžbenicima se koriste kod kuće za pisanje zadaća

Foto: Miranda Cikotić/PIXSELL

Digitalna tehnologija već od prvog razreda nešto je na što su se naviknuli učenici četvrtog razreda u OŠ Tučepi. Osamnaest malih Tučepljana, zahvaljujući učiteljici Marleni Bogdanović, već tri godine se, osim tiskanim, koriste digitalnim udžbenicima.

O inovativnom programu koji je Marlena Bogdanović, uz potporu roditelja i škole, uvela u nastavni program već smo pisali. Njezini učenici već tri godine uspješno se koriste tabletima svaki dan.

- Htjela sam im pokazati da informatika nije poseban predmet nego da se od prvog razreda djeca uče interdisciplinarnom odgovornom korištenju tehnologije - ističe Marlena.

Foto: Miranda Cikotić/PIXSELL/Reuters

Njezini učenici, za razliku od druge djece u cijeloj Hrvatskoj, u školu ne trebaju nositi teške torbe nego samo nekoliko bilježnica jer ih u školi čekaju tableti, a udžbenicima se koriste kod kuće za pisanje zadaća.

Da tu nije kraj inovativnosti u radu ove učiteljice i njenih učenika, Marlena je ponovno pokazala na početku ove školske godine. Ponavljati, a potom i učiti nove nastavne matematičke sadržaje, zbrajati, oduzimati, dijeliti i množiti uz pomoć tableta, šifri i kodova, na prvi pogled i nije lagano za desetogodišnjake. No ova je nastavnica otklonila sve sumnje i matematiku na zanimljiv način približila svojim đacima.

- Šifrirala sam zadatke i pretvorila ih u QR kod. Uz pomoć tableta su očitavali kod da bi saznali koji se zadatak krije iza sličice. Nakon toga su na klasičan način rješavali zadatke - pojašnjava.

No tu nije bio kraj igre u koju se pretvorio ponekad dosadan sat matematike.

- Ideja je bila da prikupe sve QR kodove. Cijelu kolekciju. Zadatak nije bio jednostavan jer su svi slični, pa je trebalo skenirati puno kodova. Kraj sata je došao prerano, pa sam im morala dati papiriće da nastave s radom kod kuće. Bilo je vrlo zanimljivo, djeca su htjela još, a sat matematike mnogima je prebrzo prošao i htjeli su još raditi - rekla nam je Marlena, čiji je status na Facebooku o veselom satu izazvao mnoge pozitivne reakcije. Ona ističe kako je matematika i dalje sa svojim sadržajima ostala ista, ali su djeca imala tehnološku pomoć pri rješavanju zadataka, a ona je našla način na koji ih je dodatno motivirala i zainteresirala.

- Oni koji matematiku vole zavoljet će je ovako još i više, a one kojima je manje draga nastojala sam zaintrigirati i potaknuti na rad. I uspjela sam. Ne moraju svi biti odlični iz matematike i ne moraju je voljeti, ali učinimo sve da im svima bude zanimljiva - poručuje ova tučepska učiteljica.     

- Djecu je sve teže motivirati, a baš to je pravi zadatak učitelja. Meni je uspjelo. Sat u mojoj učionici nije dosadan, djeca su u pokretu, imaju zadaću obaviti više radnji. Otvoriti tablete, raditi na njima, prijeći na pisane zadaće, izvoditi pokuse, čak i crtati uz pomoć mikroračunala - kaže Marlena.

Ovakav rad je za ovu učiteljicu svakodnevan jer ga koristi u svim predmetima, svaki dan kombinirajući sadržaje iz udžbenika s radom na tabletu. Djeca neke zadatke rade na papiru, druge uz pomoć tableta, pišu u bilježnice, potom sadržaj zapisuju u digitalnom obliku, služe se mailom, porukama. Skidaju besplatne aplikacije za crtanje, pisanje slova, igre za zbrajanje i oduzimanje te usput uče o sigurnosti na internetu. I sve je besplatno.

Tjelesni će povezivati sa sadržajima hrvatskog. Brojač izdržljivosti brzine poslužit će i na satu hrvatskog kad budu učili vrste riječi. Tjelesne aktivnosti napisat će u obliku rečenice, a potom analizom rečenice odrediti vrste riječi. Glagol trčati i pridjev brza, dobro će stajati uz imenicu Ana. Zanimljivo je i u pismenom izražavanju.

- Ostavljam učenicima mogućnost samostalnog odabira hoće li pisati u bilježnice ili će sastav pisati na tabletu. Prednost tableta je u tome što učenici samo jednim klikom imaju mogućnost ispravka gramatičkih pogrešaka. U bilježnici su prepušteni sami sebi, ali ima i onih malo domišljatijih koji najprije napišu u bilježnicu, potom prepišu na tabletu i jednim klikom isprave pogreške - zadovoljno govori učiteljica Marlena, svjesna da je svojim radom pokrenula kotačić inovativnosti u trenutku u kojemu mnogi još sumnjaju i misle kako je potrebno izdvajati golem novac za nešto što u praksi već nudi gotova rješenja.

Foto: OŠ Tučepi

- Danas sva djeca imaju u toj dobi mobitele i tablete, ali se ne znaju njima služiti na pravi način. Dovoljno vam je prošetati uz rivu i vidjeti mlade roditelje kako djeci daju mobitele, ponekad i ne kontrolirajući što djeca gledaju, na koje stranice ulaze i s kim virtualno komuniciraju. Iz prakse sam vidjela da će biti prekasno da se informatika uvede tek u petom razredu jer se loše navike stječu već od prvog razreda - poručuje Marlena.

Foto: Marlena Bogdanović/Facebook

Njih je dvadeset tableta koštalo 20.000 kuna, a uz mikroračunala (donacija Instituta za razvoj i inovativnost mladih), kojima je ova učionica također opremljena, te uz ovako inovativnu učiteljicu uspjeh svakog učenika je zagarantiran.

- Mojim učenicima je dopušteno birati, odlučivati i biti ravnopravni partneri u procesu kreiranja odgojno-obrazovnog rada i to je dobro - kaže Marlena. Na ovakav način djeca uče preuzimati odgovornost za svoj rad, što je itekako zanimljivo, iako za učitelja puno teže. Približavanjem informatike djeci već od prvog razreda interdisciplinarno u svim nastavnim predmetima kod učenika se razvija digitalna pismenost bez koje je teško kročiti u suvremeni svijet obrazovanja.     

Uspjela sam ih motivirati

Uvođenje informatike u petom razredu je prekasno u digitalnom svijetu u kojem danas živimo, kaže Marlena Bogdanović.     

Sve gradivo povezuje

Rezultate s tjelesnog učenici će iskoristiti na satu hrvatskog jezika te matematike da bi obradili gradivo iz rečenica i zbrajanja.    

 

Tema: Bolje obrazovanje 2018.

Možda vas zanima i ovo:
Message