DATA (podatak) je kraljevstvo predavača Ralpha Echemendije koji je na festivalu pokazao kako je danas jednostavno hakirati bilo koga te objasnio kako se svi možemo zaštititi od cyber kriminala
Najpoznatiji etički haker: Zašto je hakiranje umjetnost?
U svijetu gdje je cyber kriminal u porastu, etički haker Ralph Echemendia čini upravo suprotno – hakira kako bi tvrtke, vlade i ljude zaštitio od raznih opasnosti online svijeta, a na Danima komunikacija publici je otkrio koja je uloga etičkog hakera.
Echemendia malo živi u stvarnom, a malo u fiktivnom svijetu. Njegove konzultantske usluge toliko su dragocjene globalnim tvrtkama Googleu, Microsoftu i NASA-i da one više ne mogu bez njega. Kada ne radi za velike kompanije, on pomaže u stvaranju digitalnog sadržaja za seriju Mr. Robot kako bi ju gledateljima učinio što realnijom i pristupačnijom.
Na svom predavanju „How safe are we?“ Echemendia je otkrio da cyber opasnosti vrebaju iz svakog kutka te da nitko više nije siguran. Echemenida je svim sudionicima objasnio zašto se hakiranje zapravo događa i što možemo učiniti da se zaštitimo. Naglasio je da je svaki podatak dragocjen, ali također da u cyber prostoru nema granica i da ne dijelimo svoje podatke olako.
Jan Jilek, direktor IAB-a Hrvatska i suorganizator festivala izjavio je:
„Digitalno se oglašavanje sve više zasniva na podacima koje korisnici ostavljaju na webu. Većina tvrtki te podatke koristi kako bi bolje targetirale svoje korisnike, bile efikasnije i obavještavale korisnike o proizvodima za koje postoji visoka vjerojatnost da bi ih mogli zanimati. Međutim, ti podaci mogu biti upotrijebljeni i protiv samih korisnika. Želimo znati kako i zašto, a Ralph je osoba koja nam to najbolje može objasniti. Želimo vidjeti i drugu stranu medalje, razumjeti i predvidjeti opasnosti za naše korisnike te bolje savjetovati naše klijente kako na ispravan način koristiti korisnikove podatke, a da ga pritom štitimo od zlouporabe.“
Dinamično predavanje Ralpha Echemendije bilo je samo jedno od brojnih kvalitetnih predavanja dana. Glavna dvorana hotela Lone ugostila je Phillip Morris Internationalovog Aarona Sheriniana, jednog od najboljih oglašivača na svijetu Matta Biespiela, majstora za UI Yifeia Chaia te inovatora dizajna Che-Weia Wanga. Svi predavači zaredali su se na Quickieju u Šumici, kreativnoj formi neizbježnog Q&A-a.
Dan je također bio posebno ispunjen za studente koji su sudjelovali na radionicama i seminarima poput eGlup i eGluplji, PRodaj mi Priču, Social 101: Produkcija sadržaja za društvene mreže, Walking in Your Customer Shoes i mnogima drugima.